اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۰۰:۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۹۷۲۸

 بازدید 2100 نفر از موزه آب شهر اراک در تعطیلات نوروز97

اراک| طی تعطیلات نوروز سال 1397 بیش از 2100 توریست ایرانی و خارجی از موزه آب شهر اراک بازدید کردند. به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی حمیدرضا عزیزمحمدی از همکاران این شرکت و مسوول موزه آب شهر اراک با اعلام این خبر اظهار داشت: بازدید از این موزه طی تعطیلات نوروز امسال نسبت به یک‌سال گذشته با استقبال بیشتری از سوی شهروندان اراکی و مسافران نوروزی مواجه شد. همچنین در این ایام شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از مسوولان استانی نیز از موزه آب شهر اراک بازدید کردند. گفتنی است حضور حمیدرضا عزیزمحمدی به عنوان راهنمای موزه و ارائه اطلاعات لازم در طول تعطیلات به بازدید‌کنندگان از جمله مواردی بود که بر اساس نظرسنجی بالاترین آمار رضایت را به خود اختصاص داده بود.

 تخلف 30میلیاردی 8 نفر از کارکنان شهرداری کرج

کرج| رییس شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان کرج از آغاز رسیدگی به تخلف 30میلیارد ریالی 8نفر از کارکنان شهرداری منطقه5 کرج خبر داد. صادق حسنوند از رسیدگی به پرونده تخلف کارکنان شهرداری کرج خبر داد و گفت: سال گذشته بر حسب بازرسی‌های به عمل آمده توسط اداره کل بازرسی استان البرز این تخلف کشف شد؛ کارشناسان در بررسی‌های خود متوجه می‌شوند که تعدادی از کارکنان شهرداری در واحد درآمد منطقه5 کرج و دبیرخانه اقدام به جعل درخواست‌های مربوط به تمدید جواز می‌کنند. او افزود: در این پرونده که 17 متهم دارد 8نفر از کارکنان شهرداری در قبال جعل تاریخ مبالغی را دریافت می‌کرده‌اند. حسنوند درباره فعالیت این باند توضیح داد: با توجه به اینکه رمز مربوط به سیستم باید تنها در اختیار مسوول انفورماتیک باشد ولی وی این رمز را در اختیار یکی دیگر از کارکنان قرار داده بود تا با جعل تاریخ مندرج در سیستم و تقاضانامه ارباب رجوع، موجبات معافیت ارباب رجوع از پرداخت عوارض را فراهم کند. او اضافه کرد: در مجموع به میزان 3میلیارد تومان به حقوق بیت‌المال و درآمد شهرداری کرج زیان وارد شده و پرونده در حال رسیدگی است که احکام آن در روزهای آتی صادر خواهد شد.

 به کارآفرینان حامی بهبودیافتگان تسهیلات ارائه می‌شود

بجنورد| دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان‌شمالی گفت: کارآفرینانی که از بهبودیافتگان اعتیاد استفاده کنند، مورد حمایت قرار خواهند گرفت. احمد ریواده با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های سال جاری برای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد، اشتغال و حمایت از تولیدات بهبودیافتگان از اعتیاد است، افزود: در همین راستا قراردادی با صندوق کارآفرینی امید منعقد شده که به کارآفرینان بهبود یافته و همچنین کارآفرینان حامی بهبودیافتگان تسهیلات ارائه شود. او ادامه داد: در این راستا مبلغ 30میلیون تومان به کارآفرینان حامی بهبود یافته از دام اعتیاد از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت خواهد شد.

 افزایش تعداد «تخت‌های بیمارستانی» کرمانشاه

کرمانشاه| معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه سرانه تخت بیمارستانی استان را 1.4 تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت اعلام و تصریح کرد: نیاز است تعداد تخت‌های بیمارستانی استان دوبرابر شود. بهمن روشنی با اشاره به وجود 3هزار تخت فعال در استان گفت: در حال حاضر سرانه تخت بیمارستانی استان 1.4 تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت است که در این زمینه نه تنها با استانداردها فاصله بسیار داریم، بلکه نسبت به سرانه کشور با 1.6 تخت نیز عقب هستیم. روشنی استاندارد سرانه تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت را 4 تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر یک‌چهارم وضعیت استاندارد در استان تخت داریم.  

 هرگونه افزایش قیمت دارو تخلف است

مشهد| رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: قیمت دارو هیچ تغییری نکرده و هرگونه افزایش قیمت دارو تخلف است. علی‌رضا شهریاری در واکنش به برخی مشاهدات و گزارش‌های مردمی مبنی بر افزایش قیمت برخی اقلام و داروها توسط بعضی داروخانه‌ها به دلیل افزایش نرخ ارز اظهار کرد: قیمت دارو ثابت است و هیچ‌کس حق ندارد، قیمت دارویی را که مصوب است، تغییر دهد. او ادامه داد: تا زمانی که قیمت جدیدی مصوب نشود، قیمت دارو تغییری نخواهد کرد و داروخانه‌ها مکلف‌ هستند داروها را به همان قیمت و نرخ مشخص شده عرضه کنند.

 دیدار سفیر نروژ با استاندار خراسان رضوی

مشهد| سفیر نروژ در ایران با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد. علیرضا رشیدیان در این دیدار اظهار کرد: در استان ما ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همکاری در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و انرژی به ویژه خورشیدی و بادی است. او با بیان اینکه حجم مبادلات استان با نروژ در حدود یکصد هزار دلار است و این میزان باید افزایش یابد، افزود: در کنار ظرفیت‌های ارزشمند بادی و خورشیدی، استان با ذخایر گازی مناسبی که در اختیار دارد، تولید‌کننده گاز است و این بخش‌ها می‌تواند برای سرمایه‌گذاری جاذب باشد. سفیر نروژ در ایران با بیان اینکه ما در شرایط سختی قرار داریم، گفت: با این حال هر اقدامی که برای برجام و حفظ آن بتوانیم انجام می‌دهیم و امید است که توسعه همکاری‌ها به حفظ برجام کمک کند.

 

ارسال نظر