اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۴۴۱

 امسال به‌دلیل کم‌آبی و گرمای زیاد، مصرف برق افزایش می‌یابد

ساری| قاسم شهابی با اشاره به اینکه امسال به‌دلیل کم‌آبی و گرمای زیاد، مصرف برق افزایش می‌یابد، گفت: مردم مدیریت مصرف را مورد توجه قرار دهند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه 325 نفر از ماموران شرکت توزیع برق مازندران به‌صورت 24 ساعته تا 17 فروردین ماه در حالت آماده‌باش هستند، گفت: پیش‌بینی ما این است امسال به‌دلیل کم‌آبی و گرمای زیاد، مصرف برق افزایش یابد. او اظهار کرد: مصرف برق در تعطیلات نوروزی امسال در مازندران افزایش چشمگیری نداشته است. شهابی با اشاره به توفان روز نخست نوروز امسال در مازندران، گفت: ماموران شرکت برق بلافاصله نسبت به رفع مشکل در شبکه اقدام کردند و توانستند مشکل خاموشی را برطرف کنند. مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران یادآور شد: معمولا در خرداد ماه شاهد افزایش مصرف برق هستیم، امسال شاید زودتر شاهد روند افزایش مصرف برق باشیم.

 سفر گردشگران جمهوری آذربایجان به اردبیل افزایش یافت

اردبیل| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی اردبیل از افزایش 45درصدی ورود گردشگران جمهوری آذربایجان به این استان در تعطیلات نوروز 97 خبر داد.  علی رحمتی گفت: 21 هزار و 917 گردشگر خارجی در تعطیلات نوروز امسال از مرز بیله‌سوار مغان وارد استان اردبیل شدند که در هم‌سنجی با نوروز 96 افزایش چشمگیری نشان می‌دهد. او بیان کرد: افزون بر این، 23 هزار و 339مسافر ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار به جمهوری آذربایجان سفر کردند که نسبت به پارسال 12درصد رشد داشته است. رحمتی افزود: 90 هزار و 723 گردشگر در این مدت از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان تردد کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش با 71 هزار و

158 نفر افزایش، رشد 27درصدی نشان می‌دهد.

 ورود قطار گردشگران خارجی به اصفهان

اصفهان| قطار گردشگری عقاب طلایی حامل گردشگران هشت کشور اروپایی، آسیایی و امریکایی وارد اصفهان شد. قطار گردشگری عقاب طلایی که راه ابریشم نام دارد، 14فروردین امسال از مرز سرخس وارد کشورمان شد و حامل 38 گردشگر خارجی از کشورهای انگلستان، کانادا، مالزی، استرالیا، دانمارک، ایتالیا، سنگاپور و پرو است. مسافران خارجی قطار گردشگران عقاب طلایی پس از دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان، این شهر را به مقصد شیراز ترک می‌کنند. این قطار بیست و سومین قطار گردشگری حامل گردشگران خارجی است که از سال 93 تاکنون وارد کشور شده است. پارسل 14 هزار گردشگر خارجی میهمان اصفهان بودند.

 استقبال بازار‌های جهانی از محصولات تولید سمنان

سمنان| صادرات استان سمنان از نظر وزنی ۲۵درصد و از نظر ارزی ۳۱درصد در یک سال گذشته افزایش داشت. مدیرکل گمرک استان سمنان با اعلام این خبر گفت: در یک سال گذشته بیش از 400 هزار تن انواع کالا شامل مواد معدنی، هیدروکربن‌های سبک و سنگین، مواد شوینده، ظروف یکبار مصرف، کولرهای آبی و مصالح ساختمانی از استان سمنان صادر شد. علی سعدالدین افزود: این کالاها به ارزش 187میلیون و 500 هزار دلار صادر شد که به لحاظ وزنی 25درصد و به لحاظ ارزش دلاری 31درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داشته است. سعدالدین از افزایش 32درصدی بازارهای هدف صادراتی استان سمنان خبر داد و گفت: محصولات تولیدی استان سمنان به حدود 50 کشور آسیایی، اروپایی و آفریقایی صادر شده است. سعدالدین درآمد گمرک استان را با رشد 73درصدی در سال گذشته بیش از 28 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: افزایش صادرات و بازارهای هدف صادراتی برای حمایت از کالای ایرانی مهم‌ترین هدف‌گذاری سال جدید است.

 درآمدزایی 10 میلیارد ریالی صنایع‌ دستی چهارمحال‌وبختیاری

شهرکرد| همزمان با تعطیلات نوروز 97، نزدیک به 10میلیارد ریال صنایع دستی در استان چهارمحال‌وبختیاری به فروش رسید. معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این میزان فروش نسبت به مدت مشابه پارسال 10درصد افزایش یافته است. مهرداد رییسی افزود: این محصولات در 136غرفه، 13 بازارچه موقت و 11 بازارچه و نمایشگاه دایمی به فروش رسید. او گفت: نمد، گلیم، لباس محلی، صنایع دستی عشایر، سفال و سرامیک، خاتم و سرمه ازجمله صنایع دستی پرفروش در این ایام بود. رییسی افزود: 133 هزار و 652 نفر در بازه زمانی

28 اسفند 96 تا پایان 14 فروردین ماه جاری، از بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی چهارمحال‌وبختیاری دیدن کردند.

 بحران آب در بهار؛ آبرسانی سیار به 7 روستا

اصفهان| هفت روستای شهرستان فریدونشهر در بحران آب به‌سر می‌برند و به صورت سیار آبرسانی می‌شوند. فرماندار فریدونشهر گفت: روستاهای چغیورت، مزرعه سیب، راچه، مکه دین، چالقو، کاهگان و رمه چِر به‌صورت سیار آبرسانی می‌شوند. ناصر اسدی در جلسه کارگروه سلامت و بهداشت شهرستان فریدونشهر با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف آب گفت: در روستاهای شهرستان فریدونشهر دو تا چهار برابر استاندارد کشوری آب مصرف می‌شود. او افزود: متوسط مصرف آب برای هر نفر در روز در کشور 170 لیتر است که در روستاهای شهرستان این میزان روزانه به 300 لیتر می‌رسد.

 واحدهای صنعتی گیلان به 702 تن پیله نیاز دارند

رشت| ‌رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: واحدهای صنعتی گیلان به 702 تن پیله نیاز دارند، این در حالی است که کل پیله تولیدی ابریشم گیلان حدود 430 تن است. فرهاد دلق‌پوش با اشاره به اینکه از چهار واحد صنایع مرتبط با صنعت ابریشم گیلان، فقط یک واحد کوچک با 30درصد ظرفیت، نخ ابریشم تولید می‌کند و بقیه به علت کمبود ماده اولیه، مشکل سرمایه در گردش و فرسودگی تجهیزات، دست از فعالیت کشیده‌اند، گفت: واحدهای صنعتی گیلان به 702 تن پیله نیاز دارند، این در حالی است که کل پیله تولیدی ابریشم گیلان حدود 430 تن است. او خاطرنشان کرد: برای اینکه سرمایه‌گذاران بتوانند با ارائه طرح‌های توجیه‌پذیر، از تسهیلات بخش صنایع دانش‌بنیان این سازمان بهره‌مند شوند، تولید نخ بازیافتی، ریسندگی و تولید پارچه را به عنوان صنایع اولویت‌دار سرمایه‌گذاری حوزه صنعت، معدن و تجارت استان معرفی کرده‌ایم.

 

ارسال نظر