اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۳۸۷

 پاریس؛ میزبان هفته فرهنگی اصفهان

اصفهان| رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان گفت: هفته فرهنگی اصفهان از شنبه 18 تا 25 فروردین در پاریس برگزار می‌شود. رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: قدرت‌ا... نوروزی شهردار اصفهان که به دعوت رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه به پاریس سفر کرده در مراسم افتتاحیه این رویداد در محل مجلس ملی فرانسه سخنرانی خواهد کرد. علیرضا سالاریان افزود: کنفرانس کاشی‌ها، نشست ادبی، کنفرانسی با موضوع انجمن‌های شهری اصفهان، نشست با انجمن کارفرمایان فرانسه و نشست شعر و موسیقی، کنفرانس معماری معاصر اصفهان، کنفرانس با موضوع گل رز اصفهان، کنفرانس اصفهان از دید سیاحان غربی، کنفرانس‌هایی پیرامون باغ‌های اصفهان، نگارگری، مکتب موسیقی، ارامنه، گنجینه اصفهان در موزه لوور، حس وحدت در معماری و شهرسازی سنتی اصفهان، تبادلات فرهنگی فرانسه و ایران در مجلس سنا و کنفرانس فرش اصفهان از جمله برنامه‌های این رویداد است. سالاریان افزود: همچنین همزمان با هفته فرهنگی اصفهان جلساتی با موضوع سرمایه‌گذاری، اقتصاد و آب برگزار خواهد شد.

 نیاز به یک‌‌میلیارد تومان برای مبارزه با آفت برگ‌خوار بلوط در لرستان

خرم‌آباد| مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: آفت برگ‌خوار بلوط در بیش از پنجاه‌هزار هکتار از جنگل‌های استان شیوع پیدا کرده است. شیرزاد نجفی اظهار کرد: متاسفانه هر چند سال یک‌بار این آفت طغیان می‌کند و از جمله آفاتی است که در عرصه‌های جنگلی فعال بوده و به درختان جنگلی خسارت‌های شدیدی وارد می‌کند. او با اشاره به اینکه میزبان اصلی این آفت درختان بلوط است، بیان کرد: این آفت جوانه‌خوار بلوط از اواخر اسفند تا نیمه دوم اردیبهشت به فعالیت خود ادامه می‌دهد و موجب از بین رفتن برگ‌ها، جوانه‌ها و خشک شدن درختان بلوط می‌شود. این مسوول با بیان اینکه آفت جوانه‌خوار بلوط از درختان جنگلی دیگری همچون زالزالک، بنه و گلابی وحشی نیز تغذیه می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به پراکندگی جنگل‌های بلوط این آفت نیز در سطح جنگل‌های استان پراکنده‌ شده است.

 صدور 1.5 میلیارد دلار کالا به افغانستان

مشهد| یک‌میلیون و 877 هزار و 545 تن انواع کالا به ارزش بیش از یک‌میلیارد دلار در سال گذشته از گمرک مرزی دوغارون به کشور افغانستان صادر شد. مدیرکل گمرک دوغارون گفت: این میزان صادرات نسبت به سال 95، 34 درصد افزایش یافته است. محمد کوه‌گرد افزود: این مقدار صادرات از نظر ارزش نیز نسبت به مدت مشابه سال 95، 23درصد افزایش یافته است. مدیرکل گمرک دوغارون گفت: همچنین پارسال یک‌میلیون و 93هزار و 70تن انواع کالا به ارزش 3میلیارد و 592میلیون دلار از طریق گمرک دوغارون به افغانستان ترانزیت شد که از نظر ارزش 28درصد افزایش یافته است. او گفت: مهم‌ترین اقلام صادراتی، انواع مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار و مواد غذایی است. 90درصد کالاهای صادراتی از گمرک دوغارون به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی افغانستان منتقل می‌شود.

 کسب رتبه اول ثبت متقاضیان طرح‌های اشتغال در کشور

کرمانشاه| مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در ثبت و پذیرش و معرفی به بانک‌های عامل با ۱۴۴۹طرح رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده است. داود یاوری دیروز در دومین کارگروه اشتغال که روز جمعه با حضور استاندار کرمانشاه در شهرستان صحنه برگزار شد، گفت: در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تا پایان سال ۱۳۹۶ در مجموع ۴۳۹۹طرح در بانک‌های عامل ثبت شده که خوشبختانه با تاکیدات استاندار محترم در کارگروه کرمانشاه با ۱۴۴۹طرح رتبه اول را به خود اختصاص داده است و استان بعدی در رتبه دوم در حال حاضر بیش از ۸۲۸ طرح با رتبه اول فاصله دارد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به سایر آمارها در این زمینه گفت: در زمینه ارجاع پرونده‌ها به کارگروه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری در کل کشور نیز ۲۷۱۷۳ طرح ارجاع شده که استان کرمانشاه با ارجاع ۳۷۳۷طرح به کارگروه استان رتبه اول کشور را دارد.

 کارآفرینی با تولید تابلو فرش در مراغه

تبریز| کارآفرین مراغه‌یی برای 100نفر در حوزه تولید تابلو فرش شغل ایجاد کرده است. جلیل پاشایی تجربه 15ساله‌اش را به کار گرفته و برای خیلی‌ها آن هم در خانه و در پای‌ دار قالی شغل ایجاد کرده است. این کارآفرین گفت: بیشتر کسانی که در این شغل فعالیت می‌کنند، زن هستند و تابلوفرش‌ها را در خانه‌هایشان می‌بافند. او افزود: بافندگان نزدیک به 500 تخته تابلوفرش و 50متر فرش ابریشم را در اندازه‌ها، طرح و رنگ‌های متنوع و مختلف تولید می‌کنند.  پاشایی نبود صادرات را از مشکلات این هنر صنعت بیان کرد و افزود: با وجود بازار کم رونق فرش همچنان به فکر رونق کار تولید هستم. وی افزود: سال گذشته در حوزه کسب و کارهای خرد و کوچک به عنوان کارآفرین برتر استانی معرفی شده است.

 ممنوعیت کشت برنج در استان کرمانشاه

کرمانشاه| مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی کرمانشاه از ممنوعیت کشت برنج در استان کرمانشاه خبر داد. کیاست امیریان گفت: پیرو ممنوعیت کشت برنج در استان کرمانشاه، اطلاعیه‌ها و ابلاغ‌های صورت گرفته قبلی و تصمیمات شورای حفاظت از منابع آب در استان و شهرستان‌های تابعه کشت برنج در استان کرمانشاه ممنوع است. او افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر با وجود کاهش چشمگیر بارش در سطح کشور و همچنین ابلاغ اطلاعیه‌های مکرر مشاهده می‌شود که در برخی نقاط افراد برای انتفاع بیشتر و فراتر از حقابه معمول اقدام به کشت برنج در سطح استان می‌کنند که این رویه خلاف الگوی کشت ارائه شده بوده و در صورت مشاهده این نوع کشت با حکم مراجع قضایی معدوم و مسوولیت عواقب آن به عهده کشاورزان متخلف است.

 رشد کیفی زیرساخت‌های حوزه سلامت در آذربایجان‌غربی

ارومیه| با اجرای طرح تحول سلامت زیرساخت‌های مهم حوزه سلامت در استان عملیاتی و شاخص سلامت در استان از رتبه 28 کشوری به رتبه هفتم ارتقا یافت. رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت زیرساخت‌های مهم حوزه سلامت در استان عملیاتی و شاخص سلامت در استان از رتبه 28 کشوری به رتبه 7کشوری ارتقا یافت. آقازاده افزود: از آغاز اجرای طرح تحول سلامت برای نوسازی و هتلینگ بیمارستان‌ها بیش از 1800 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. او از احداث 80 خانه بهداشت در مناطق روستایی در قالب طرح تحول سلامت در استان خبر داد و گفت: در این مدت همچنین با ایجاد 18 مرکز جدید خدمات جامع سلامت مجموع مراکز خدمات جامع سلامت شهری استان از 68 مرکز به 86 مرکز افزایش یافته است.

 

ارسال نظر