اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۳۰۵

 زاهدان، ایرانشهر و چابهار صاحب بیمارستان 540 تختخوابی می‌شوند

زاهدان| ‌استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کمبود بیمارستان در استان و درخواست‌های مکرر مردم، سه بیمارستان ٥٤٠تختخوابی در شهرهای زاهدان، ایرانشهر و چابهار احداث می‌شود. سید دانیال محبی در نشستی که به ‌همین منظور با حضور معاونان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مدیران کل راه و شهر‌سازی استان و جنوب استان در دفتر کار استاندار برگزار شد، اظهار کرد: احداث این بیمارستان‌ها پس از بررسی و تصویب در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در شورای عالی شهرسازی کشور مصوب شده و زمین مورد نیاز برای ساخت آنها نیز اختیار شده است‌. او افزود: اعتبار مورد نیاز برای احداث این سه بیمارستان یک‌هزار و ٥٠٠میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: اعتبارات این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی و مشارکت بنیاد برکت تامین می‌شود.

 تنها 5درصد صنایع‌دستی اصفهان خارجی است

اصفهان| مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: در پیک بازرسی نوروزی اصناف تا 11فروردین امسال، 799 پرونده تخلف به ارزش بیش از 7 میلیارد و 984میلیون ریال برای ارسال به تعزیرات تشکیل شد. جواد محمدی‌فشارکی با اشاره به آخرین آمار بازرسی اصناف در ایام تعطیلات نوروز اظهار کرد: از 28 بهمن ماه 96 تا 11فروردین امسال، 50هزار و 405 بازرسی در سطح اصفهان انجام شد که منجر به 799 پرونده برای ارسال به تعزیرات حکومتی شد. محمدی‌فشارکی با بیان اینکه کمتر از 5درصد صنایع‌دستی موجود در اصفهان خارجی و حتی در ویترین مغازه‌ها عرضه نمی‌شود، اظهار کرد: این‌گونه صنایع‌دستی مشتریان خاص خود را دارند و شرایط به نحوی شده که 3هزار تولیدکننده صنایع‌دستی در اصفهان به 40 هزار تولیدکننده افزایش یافته است.

 9میلیارد ریال صنایع‌دستی بوشهر فروش رفت

بوشهر| معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در نوروز امسال 9میلیارد و 239میلیون و 820هزار ریال محصولات صنایع‌دستی در این استان به فروش رسید. ارغوان مهدی‌زاده افزود: از مجموع فروش محصولات صنایع‌دستی در استان 8میلیارد و 229میلیون و 820 هزار ریال مربوط به غرفه‌های صنایع‌دستی و یک‌میلیارد و 10میلیون ریال نیز مربوط به 16 سیاه چادر عشایری است. او اضافه کرد: این میزان فروش محصولات صنایع‌دستی نسبت به سال گذشته که 5میلیارد و 320میلیون ریال بود، افزایش چشمگیری داشته است. مهدی‌زاده اضافه کرد: تولیدات صنایع‌دستی استان بوشهر شهره جهانی دارد به گونه‌یی که در بازارهای جهانی از جمله اروپا و کشورهای مختلف آسیایی نیز عرضه می‌شود.

 کاهش ۳۰درصدی آب در سد‌های گلستان

گرگان| معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌یی گلستان از کاهش بیش از ۳۰درصدی آب موجود در سد‌های استان خبر داد. سید محسن حسینی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌یی گلستان گفت: طبق آمار تا ابتدای فروردین ۹۷ حجم موجود آب سد‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵درصد کاهش را نشان می‌دهد. او افزود: حجم کل مخازن سد‌های ۱۴گانه استان حدود ۳۰۰میلیون مترمکعب بوده که در ابتدای امسال حدود ۷۲میلیون مترمکعب، معادل ۲۷درصد آن دارای آب است. حسینی اضافه کرد: طبق همین آمار تا ابتدای فروردین، سد وشمگیر ۲۰درصد، بوستان ۲۹درصد، گلستان ۴۰درصد، آلماگل ۸ و آلاگل ۷درصد دارای آّب است که آمار کاهشی را نسبت به دوره مشابه نشان می‌دهد.

 بازدید بیش از ۴۰هزار گردشگر از جاذبه‌های دیدنی بندرلنگه

بندرعباس| ارسلان بهاری فرماندار شهرستان بندر لنگه گفت: در تعطیلات نوروز بیش از ۴۰هزار گردشگر از بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های دیدنی بندرلنگه بازدید کردند که نسبت به پارسال ۷درصد افزایش داشته است. او افزود: در این مدت ۷۵۰هزار نفر گردشگر به شهرستان بندرلنگه سفر کردند. این شمار نسبت به مدت مشابه پارسال 8درصد افزایش دارد. فرماندار شهرستان بندرلنگه با اشاره به جابه‌جایی ۲۰۲هزار مسافر با ۱۱ شناور از بنادر غرب استان به جزایر کیش و ابوموسی و امارات عربی متحده افزود: بیش از ۳۱۷هزار دستگاه خودرو نیز به وسیله ۲۵ فروند لندینگرافت از بنادر غرب استان به جزیره کیش انتقال داده شد.

 کشف 13هزار نخ سیگار قاچاق

شهرکرد| 13هزار نخ سیگار قاچاق در شهرستان شهرکرد کشف و ضبط شد. رییس پلیس امنیت عمومی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی هزار و 261واحد صنفی در شهرکرد مورد بازرسی قرار گرفت. سرهنگ اسکندر سعیدی افزود: در بازرسی از این واحد‌ها 13هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و 5 نفر دستگیر شد. به گفته او متخلفان تحویل مراجع قضایی شدند.

 صادرات 20 میلیون دلار کالا از خوی

ارومیه| 20میلیون دلار انواع محصولات و کالای صنعتی در سال گذشته از خوی به خارج از کشور صادر شد که از نظر ارزش در مقایسه با سال گذشته 8درصد افزایش دارد. به گفته مرندی مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوی در یک‌سال گذشته بیش از 21 هزار تن انواع کالاهای صنعتی و محصولات معدنی در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان تولید و به خارج از کشور صادر شد. او افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش بیش از 8 درصد رشد داشته است. سیمان، انواع کنسانتره میوه، عایق‌های رطوبتی، سنگ‌های معدنی و منسوجات از جمله کالاهای تولیدی است که به کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان، ارمنستان و آلمان صادر شد.

 فعال کردن کارگاه‌های نیمه فعال استان

کرمان| فعال کردن کارگاه‌های نیمه فعال استان کرمان اولویت اصلی در سال جدید است. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان دیروز در جلسه شورای اداری و بودجه شهرستان سیرجان با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی این کارگاه‌ها برای ایجاد اشتغال و تولید و صدور مجوز آسان برای فعالیت کارگاه‌ها گفت: کار گروه رفع موانع تولید استان فعال شده و موظف است ظرف یک هفته پاسخگوی متقاضیان طرح‌های تولیدی و صنعتی باشد. فعال کردن کارگاه‌های نیمه فعال استان کرمان در اولویت اصلی است. فدایی همچنین با تاکید بر سرعت عمل بانک‌های استان در اعطای تسهیلات قانونی برای کارگاه‌های متقاضی افزود: پارسال از 618میلیارد تومان تسهیلات مصوب در بخش کارگاه‌های خرد و خانگی فقط 14میلیارد تومان پرداخت شد.

 

ارسال نظر