اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۲۱۷

 اعتراف مظنون اصلی آتش‌سوزی قهوه‌خانه بازار کیان اهواز به جنایت؛ اهواز  سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به تعمدی بودن حادثه آتش‌سوزی در قهوه‌خانه بازار کیان اهواز و کشته شدن 11 نفر گفت: مظنون اصلی این حادثه

به صراحت به جنایت خود اعتراف کرده است. نبی‌الله خون‌میرزایی، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی ابعاد حادثه آتش‌سوزی قهوه‌خانه نورس بازار کیان اهواز اظهار کرد: این حادثه تعمدی بوده و مظنونان حادثه در ظرف کمتر از چهار ساعت پس از وقوع آتش‌سوزی با اقدام موثر نیروی انتظامی اهواز و همکاری سربازارن گمنام امام زمان (عج) شناسایی و دستگیر شدند.  او با بیان اینکه مظنون اصلی این حادثه به صراحت به جنایت خود اعتراف کرده است، افزود: انگیزه عامل این جنایت شخصی بوده است. متهم اصلی این حادثه با صاحب قهوه‌خانه نسبت خویشاوندی دارد و

به صراحت به جرم خود اعتراف کرده است.

 خواهرخواندگی تبریز با یکی از شهرهای «بوسنی»؛ تبریز  شهردار تبریز از افزایش ۱۷درصدی حضور گردشگران در تبریز خبر داد.  ایرج شهین‌ باهر با ابراز رضایت از روند پذیرش گردشگران نوروزی در این شهر، گفت: در ایام نوروز «موزه شهر» واقع در عمارت شهرداری تبریز بیشترین بازدیدکننده در میان مراکز گردشگری را داشت و ۹۳ هزار نفر از این موزه بازدید کردند.

شهین باهر در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در هفته دوم تعطیلات نوروزی، سفری غیررسمی به بوسنی داشتم که در این سفر باتوجه به پیشنهاد اخیر مقامات این کشور برای خواهرخواندگی تبریز با یکی از شهرهای این کشور، هماهنگی‌هایی در این زمینه انجام و نیز مقرر شد نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و ظرفیت‌های گردشگری تبریز در بوسنی برپا شود.

 صنعتگران صنایع دستی می‌توانند زمینه‌ساز رشد و توسعه شوند؛ سیستان‌وبلوچستان  سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان‌وبلوچستان گفت: صنعتگران صنایع دستی سیستان‌وبلوچستان می‌توانند با حضور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، زمینه‌ساز رشد و توسعه استان شوند.  به گزارش ایسنا، علیرضا جلال‌زایی در بازدید از بازارچه صنایع دستی نیکشهر بیان کرد: باتوجه به تاکید ویژه رییس سازمان میراث فرهنگی کشور

بر توجه به صنعتگران سیستان‌وبلوچستان که برگرفته از حضور آنها در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی است، بازدید‌های مکرر از بازارچه

صنایع دستی شهرستان نیکشهر انجام شده است.  او خاطرنشان کرد: با کمک دستگاه‌های مرتبط و شهرداری، بخشداری و دهیاری‌ها، باید ساز و کاری برای بازارچه صنایع دستی تنگه سرحه اندیشیده شود و غرفه‌هایی در اختیار صنعتگران قرار گیرد تا مردم نسبت به این موضوع مهم خوش‌بین شوند و بر توانایی آنها افزوده شود.

 تولید برق مجدد واحد شماره 3 نیروگاه نکا؛ ساری  واحد شماره 3 نیروگاه شهید سلیمی نکا مجددا وارد مدار تولید برق شد. براساس اعلام روابط عمومی این نیروگاه، واحد شماره سه بخاری نیروگاه شهید سلیمی نکا که برای تعمیرات میان‌دوره‌یی و حفظ آمادگی تولید در تابستان سال گذشته از مدار خارج شده بود، پس از فعالیت‌های فشرده تعمیراتی مجددا به شبکه سراسری پیوست.

در طول این تعمیرات اقدامات و فعالیت‌های مختلفی چون قلیاشویی ایرپری هیترها. بویلر- ترمیم دیواره کانال دود و دیواره ایرپری هیترها - ترمیم عایق‌های بویلر. تمیز کاری لوله‌های کندانسور اصلی و فرعی و کولر‌های آب سرویس با دستگاه جت پرژر در تجهیزات عمده واحد انجام پذیرفت.

 بومی‌سازی سامانه جرثقیل مکنده غله کشتی؛ اراک  برای تخلیه غلات از داخل کشتی سال‌هاست که از ماشین‌آلات و دستگاه‌های خارجی استفاده می‌شود اما به‌تازگی صنعتگران ماشین‌سازی اراک توانستند در همکاری با شرکت آلمانی این تجهیز را بومی و روانه بنادر کشور کنند.  مدیرعامل کارخانه ماشین‌سازی اراک که یکی از بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده تجهیزات عظیم انرژی و سازه‌یی است، گفت: ساخت هشت دستگاه از این چرثقیل‌ها یک سال است که آغاز شده و تاکنون دو سامانه در بندر چابهار نصب شده است.  صفری با بیان اینکه ارزش قرارداد 17میلیون یورو است، افزود: پیمانکار اصلی قرارداد شرکت «نایرو» آلمان است که پس از بازدید مسوولان این شرکت از کارخانه ماشین‌سازی، کار ساخت به ماشین‌سازی سپرده شد. وی تصریح کرد: ساخت این سامانه در قراردادهای بعدی هم به این کارخانه سپرده می‌شود و احتمال اجرای پروژه‌های خارجی مانند کشور عراق وجود دارد.

 بی‌سر و سامانی قطار گردشگری دریایی در مازندران؛ ساری  نوروز امسال نیز به پایان رسید و در این ایام بازهم سفره میزبانی مازندران برای میلیون‌ها مسافر گسترده شد؛ یکی از مهم‌ترین جاذبه‌هایی که مسافران برای آن پا به مازندران می‌گذارند، بی‌شک دریاست اما متاسفانه آن‌طور که باید مازندران نتوانسته از این موهبت خدادادی بهره لازم را ببرد. نبود پنجره واحد، نبود متولی و عدم تعریف درست از گردشگری دریایی، نتوانسته چرخ اقتصاد دریایی را در مازندران به‌حرکت درآورد.

 

ارسال نظر