اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۹۰۷

 دستگیری هکر ۱۶ساله سارق حساب‌های بانکی شهروندان

اصفهان| رییس پلیس فتای استان از شناسایی هکر۱۶ساله‌یی که با نفوذ به حساب بانکی ۴ شهروند اصفهانی بالغ بر ۴۰۰میلیون ریال سرقت کرده بود، خبر داد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه به صورت اینترنتی از حساب بانکی آنها سرقت صورت گرفته کارشناسان پلیس فتا پس از تشکیل پرونده وارد عمل شده و مشخص شد که این فرد با طراحی یک وب‌سایت فروشگاهی و ایجاد درگاه جعلی پرداخت الکترونیک در آن توانسته به حساب بانکی 4 نفر از شهروندان اصفهانی نفوذ کرده و بالغ بر 400 میلیون ریال از حساب آنها سرقت کند. او با بیان اینکه تحقیقات پیرامون هک و نفوذهای احتمالی دیگر توسط این هکر ادامه دارد، گفت: توصیه ما به شهروندان این است که در هنگام خریدهای اینترنتی هوشیار باشند و به وب‌سایت‌های فروشگاهی مطمئن و دارای نماد اعتماد تجارت الکترونیک مراجعه کنند.

 افتتاح 3طرح بهداشتی درمانی در کاشان

کاشان| با حضور قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار بیش از 95 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مرکز جامع سلامت زنده‌یادحاج علی مهرپرور یکی از این طرح‌هاست که با هزینه بیش از 15میلیارد ریال در شهرک خاتم‌الانبیاء با زیربنای هزار و200 مترمربع در سه طبقه احداث شده است. ابراهیم کوچکی افزود: مرکز‌ ام‌آر‌ای بیمارستان شهید بهشتی کاشان دیگر طرحی بود که با زیربنای 175 مترمربع با هزینه افزون بر60میلیارد ریال از محل اعتبارات این دانشگاه احداث شده است. او گفت: توسعه اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان دیگر طرحی بود که با20میلیارد ریال هزینه امروز به بهره‌برداری رسید.

 5شرکت تعاونی فراگیر ملی در قلعه گنج راه‌اندازی شد

جیرفت| با حضور رییس بنیاد مستضعفان، رییس بنیاد علوی کشور، فرماندار و امام جمعه و جمعی از مسوولان محلی شهرستان قلعه گنج 5شرکت تعاونی فراگیر ملی در این شهرستان راه‌اندازی شد. رییس بنیاد علوی کشور در این آیین گفت: این شرکت‌های تعاونی در زمینه آموزش خدماتی، تولیدی و توزیعی فعالیت می‌کنند. علی برزگری افزود: با حمایت بنیاد مستضعفان دفاتر این شرکت‌ها در 5دهستان با عضویت 5هزارو 500 نفر از اعضای صندوق‌های خرد روستایی تجهیز و تاسیس شده است. در نخستین اقدام این شرکت‌ها امروز نخستین تفاهمنامه همکاری بین شرکت خصوصی داده‌پردازی فن‌آوا و شرکت‌های تعاونی فراگیر ملی در سالن کنفرانس سایت اداری بنیاد مستضعفان امضا شد.

 کنسرت فرزاد فرزین در شهرکرد لغو شد

شهرکرد| کنسرت موسیقی فرزاد فرزین در آخرین پنج‌شنبه سال ۹۶ در شهرکرد لغو شد. تبلیغات گسترده‌یی برای برگزاری این کنسرت در استان چهارمحال و بختیاری و استان اصفهان انجام شده بود. یکی از کسانی که برای شرکت در این کنسرت موسیقی بلیت تهیه کرده بود، گفت: کنسرت فرزاد فرزین در شهرکرد لغو شده و به ما اعلام شده است که مبلغ پرداخت شده تا ۱۰روز دیگر به حساب شما واریز می‌شود. رشید شاهرخ با اعلام نارضایتی از لغو این کنسرت ادامه داد: علت لغو این کنسرت مشخص نشده است. وی بیان کرد: مسافران بسیاری از استان اصفهان برای شرکت در این کنسرت راهی شهرکرد شده‌اند که متاسفانه همه آنها سرگردان شده‌اند.

 جاده کندوان یک‌طرفه می‌شود

ساری| فرمانده پلیس راه استان مازندران با اشاره به آغاز سفر مسافران نوروزی از شامگاه چهارشنبه به استان گفت: جاده کندوان در روزهای آینده یک‌طرفه می‌شود. سرهنگ پاسدار علی‌رضا قدمی اظهار داشت: در روزهای 28 و 29 اسفند از ساعت 15 محور چالوس از مرزن‌آباد به کرج تردد ممنوع است. او افزود: در این محور از ساعت 18 تردد از کرج به سمت چالوس یک‌طرفه است. قدمی بیان کرد: در محور هراز نیز در روزهای 27 و 28 اسفند از ساعت 12 تا 24 تردد انواع کامیون و کامیونت ممنوع است تا بار ترافیکی در این محور به سهولت تخلیه شود. استان مازندران دارای 6محور مواصلاتی هراز، سوادکوه، کندوان، گلوگاه، کیاسر و رامسر است.

 افزایش بهره‌برداری از طرح‌های بهداشتی

و درمانی در دامغان

سمنان| بخش تخصصی بیمارستان ولایت دامغان با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد. این بخش شامل 22تخت و 17پرستار است و به‌طور ویژه برای درمان و بستری بیماران مغز و اعصاب، قلب و عروق، داخلی و عفونی راه‌اندازی شده است. برای افتتاح این بخش 140میلیون تومان اعتبار هزینه شده است. همچنین با حضور وزیر بهداشت، آزمایشگاه تشخیص طبی تخصصی با تعرفه دولتی در کلینیک رضایی دامغان با اعتبار 300میلون تومان آغاز به‌کار کرد.

 کشف یک‌تن میوه خارجی قاچاق در قشم

قشم| فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از توقیف دو فروند قایق حامل بیش از یک‌تن میوه قاچاق در آب‌های داخلی شهرستان قشم خبر داد. سرهنگ علی‌اصغر خرم‌روی گفت: مرزبانان شهرستان قشم حین گشت‌زنی و کنترل مرزهای آبی دو فروند قایق حامل کالای قاچاق را مشاهده که ناخدای آنها با حضور مرزبانان و با افزایش سرعت از محل متواری شدند.سرهنگ خرم‌روی افزود: مرزبانان بلافاصله قایق‌های قاچاقچیان را تعقیب و با تنگ کردن عرصه بر آنها سرنشینان شناور را در نزدیکی ساحل ناچار به توقف کردند. او با اشاره به دستگیری چهار نفر متهم در این عملیات تصریح کرد: در بازرسی از شناورهای توقیفی یک‌هزار و ۱۱۳کیلوگرم میوه خارجی قاچاق شامل گریپ‌فروت، لیموترش، پرتقال و... کشف و ضبط شد.

 اختصاص اعتبار برای ساخت خانه جوان

یاسوج| ۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای ساخت خانه جوان شهر یاسوج اختصاص یافت. فرماندار بویراحمد با بیان اینکه اداره کل ورزش و اختصاص اعتبار به ساخت خانه جوان در یاسوج جوانان استان متولی ساخت خانه جوان شهر یاسوج است، گفت: کار ساخت خانه جوان شهر یاسوج پس از تامین زمین مورد نیاز به سرعت آغاز می‌شود. کناری با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد تنها استان بدون خانه جوان در کشور است از مسوولان متولی خواست با تعامل بین دستگاهی در زمینه ساخت خانه جوان تلاش کنند. او با تاکید بر توجه دولت به مطالبات و تامین نیازمندی‌های جوانان ادامه داد: حمایت همه‌جانبه از جوانان استان به عنوان قشر پویا، فعال، آینده‌ساز و سرمایه اصلی کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.

 

ارسال نظر