اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۰:۵۲:۱۰
کد خبر: ۱۱۸۷۴۴

 آزمایشات DNA اجساد حادثه هواپیمای ترکیه در حال انجام است

شهرکرد| ‌مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری از انجام آزمایشات DNA جانباختگان حادثه هواپیمای ترکیه و خانواده‌آن‌ها خبر داد. ‌منصور فیروزبخت با اعلام این خبر اظهار کرد: از روز گذشته به محض ورود اجساد به آزمایشگاه پزشکی قانونی استان، نمونه‌برداری و آزمایشات DNA از اجساد و بستگان آنان آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد. او خاطرنشان کرد: پس از آماده شدن پروفایل ژنتیکی اجساد و تطبیق ژنتیکی با بستگان آنها، این اجساد شناسایی می‌شوند و برای فرستادن به ترکیه، تحویل بستگان آنها خواهند شد.

 یکی از چالش‌های اصلی بازار کار فقدان مهارت نیروی کار است

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خراسان رضوی گفت: یکی از چالش‌های اصلی بازار کار امروز در کنار مشکل فرهنگ کار، بحث فقدان مهارت نیروی کار است. ما نمی‌توانیم با وجود فرصت‌های شغلی در بخش خصوصی به این مورد پاسخ دهیم. محمد سنجری در شورای اداری شهرستان در فرمانداری مشهد اظهار کرد: اشتغال به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان نظام در جامعه مطرح بوده و در سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌گذاری‌های کلان ایشان نیز توجه به بحث اشتغال جزو اولویت‌هاست. وی افزود: امروز یک چالش و مشکل اصلی خانواده‌ها بحث بیکاری جوان‌ها مخصوصا جوان‌های فارغ‌التحصیل است که به عنوان سرمایه‌های فرهنگی این مملکت درگیر هستند و ما نتوانستیم از ظرفیت آنها در جهت توسعه کشور استفاده کنیم. سنجری با بیان اینکه یکی از چالش‌های اصلی بازار کار امروز در کنار مشکل فرهنگ کار، بحث فقدان مهارت نیروی کار است، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم با وجود فرصت‌های شغلی در بخش خصوصی به این مورد پاسخ دهیم به این دلیل که نیروی کار ما مهارت لازم و مورد نیاز بازار کار را ندارد. به همین جهت نیاز بود که دولت در تدوین بسته فراگیر اشتغال تمام نیازها را دیده و تمام اقشار را مدنظر قرار دهد.

 نخستین نیروگاه برق خورشیدی استان بوشهر آماده بهره‌برداری است

بوشهر| مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: نخستین نیروگاه برق خورشیدی این استان واقع در شهرک صنعتی خورموج شهرستان دشتی آماده بهره‌برداری است. امرالله پاراد درحاشیه بازدید ولی الدین مصلحتی مجری طرح برق رسانی روستایی شرکت توانیر از نیروگاه یاد شده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ظرفیت تولید این نیروگاه 100 کیلو وات و مجهز به سیستم ردیابی مسیر خورشید است. او بیان کرد: این نیروگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اکنون در آستانه راه‌اندازی و تولید انرژی برق قرار دارد و می‌تواند سرآغازی بر توسعه استفاده از انرژی خورشیدی در استان بوشهر باشد. پاراد یادآورشد: نیروگاه خورشیدی یکی از این راهکارهای نوین برای تامین برق است که در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه‌یی قرار گرفته است. او یادآورشد: باتوجه به محدودیت منابع سوخت فسیلی و زیانبار بودن استفاده غیراصولی از اینگونه سوخت‌ها برای سلامت محیط ‌زیست، بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

 بهره‌برداری فاز یک نمایشگاه بین‌المللی یزد تا سه ماه آینده

یزد| معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به ضرورت ایجاد توسعه زیرساخت‌های استان، گفت: فاز یک نمایشگاه بین‌المللی استان یزد تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. «علی زینی وند» در نشست مشترک با هیات‌مدیره جدید نمایشگاه بین‌المللی استان به بررسی رفع موانع این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌ها و تصمیماتی که در هیات‌مدیره گرفته شد، محل جدید نمایشگاه بین‌المللی استان تا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. وی در این نشست یکی از مشکلات پیش روی نمایشگاه را اختلاف بین هیات‌مدیره نمایشگاه و اداره مسکن و شهرسازی عنوان کرد و افزود: هر مانعی که باعث عدم پیشرفت تکمیل این طرح شود، برداشته می‌شود. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد به روند اجرایی نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی می‌توانیم شاهد رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی بالایی در استان باشیم.

 تاکید استاندار به پرهیز از حاشیه‌سازی در محیط‌های علمی و دانشگاهی

زاهدان| استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه‌ها پژوهش‌های خود را متناسب با اهداف توسعه‌یی استان انجام دهند که در این راستا باید بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای رسیدن به توسعه پایدار ارتباط و تعامل بیشتری برقرار شود. سید دانیال محبی در دیدار با اعضای هیات رییسه دانشگاه سیستان و بلوچستان, اظهار افزود: دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازهای استان پژوهش‌های خود را هدایت کنند و در کنار توسعه کمی باید به کیفی‌سازی توجه نمایند تا نتایج و خروجی آن در حوزه‌های مختلف جامعه ملموس‌تر باشد. وی با بیان اینکه رویکرد و نحوه ارتباط استادان در محیط دانشگاه باید بر مبنای سعه صدر، صداقت و تعامل باشد، اظهار کرد: مسوولیت دانشگاه فقط تربیت و آموزش نیروی انسانی نیست بلکه به‌کارگیری نیروی انسانی نیز باید مدنظر قرار بگیرد.  

 مرگ کودک ۱۲ ساله شوشی در انفجار مین

شوش| مدیر روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شوش از جان باختن یک پسربچه 12 ساله در پی انفجار مین خبر داد. امید کرد اظهار کرد: حوالی ساعت 16 روز گذشته (21 اسفندماه) پسربچه‌یی 12 ساله ساکن روستای عنکوش واقع در بخش فتح‌المبین شهرستان شوش روی یک مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی رفت و بر اثر انفجار مین هر دو پای خود را از دست داد. وی ادامه داد: متاسفانه این کودک زمانی که به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شد، به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

 حجم بالای مصرف آب در روزهای پایانی سال

ایلتام| سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام بر لزوم صرفه جویی و استفاده بهینه مردم استان در مصرف آب در ایام پایانی سال به سبب حجم بالای مصرف برای شستشو و نظافت تاکید کرد. مهندس «افشین مظاهری» در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه ایلام، با بیان اینکه مصارف خانگی آب شرب در ماه‌ پایانی سال افزایش می‌یابد، اظهار کرد: با توجه به افت فشار آب و کمبود آب در برخی شهرهای استان ضروری است مشترکان برای جلوگیری از افت شدید فشار آب و هدر رفت آن، در مصرف صحیح و اصولی آب این مایه حیاتی با ارزش دقت بیشتری داشته باشند. سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان افزود: در روزهای پایان‌سال حتی با قطعی آب در طبقات بالاتر مواجه خواهیم شد.

 

ارسال نظر