اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۶۹

 فعالیت کارخانه نیشکر هفت‌تپه ازسر گرفته شد-دزفول| تولید شکر در کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در استان خوزستان پس از یک هفته تعطیلی با توافق حاصل شده بین کارگران و کارفرما از دیروز (دوشنبه) ازسر گرفته شد. کارگران بخش‌های مختلف این شرکت از روز یک‌شنبه 13 اسفند ماه به مدت یک هفته به‌دلیل پرداخت نشدن حقوق ماه‌های دی، بهمن و نیز پاداش و عیدی پایان سال دست از کار کشیدند و تولید شکر در این شرکت را متوقف کردند.

در پی توافق حاصل شده بین کارگران معترض و مدیریت این شرکت، مقرر شد با ازسرگیری فعالیت در این شرکت بزرگ تولید شکر، پرداخت حقوق معوقه دی ماه کارکنان از امروز آغاز و از هفته آینده نیز عیدی و پاداش آنان پرداخت شود. همچنین عملیات برداشت نیشکر از مزارع از عصر روز یک‌شنبه در این شرکت آغاز شده و انتقال نیشکر به آسیاب کارخانه نیز در حال انجام است. حدود پنج هزار نفر از طریق فعالیت در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در شمال استان خوزستان امرار معاش می‌کنند.

 بازدید استاندار مازندران از واحد تولیدات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری -ساری| محمد اسلامی استاندار مازندران، عباسعلی نوبخت معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و همچنین ناصری رییس مرکز بذر و اصلاح ژنتیک با همراهی زارع مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری، دیروز از واحد تولیدات این سازمان بازدید به عمل آوردند.

 طی این بازدید مدیرعامل سازمان، گزارش کاملی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه تولیدات، جابه‌جایی و حفظ درختان در مسیر پروژه‌های عمرانی و همچنین رویکرد سازمان مبنی بر کاشت گونه‌های بومی و جنگلی در شهر ساری ارائه داد. استاندار مازندران ضمن اعلام رضایتمندی از اقدامات خوب شهرداری ساری بیان داشت: با این اقدامات موثر و بهینه، شهر ساری تبدیل به بانک ژن گیاهان بومی شمال کشور خواهد شد. شایان ذکر است اسلامی استاندار مازندران، پس از بازدید و اعلام رضایتمندی از عملکرد سازمان فضای سبز شهرداری ساری، طی دستوری رویکرد کاشت انواع گونه‌های بومی و جنگلی این سازمان را به تمام شهرداری‌های استان مازندران ابلاغ کرد.

 افزایش ساعت کار قطار شهری در آستانه سال جدید-اصفهان| به درخواست مردم و با دستور شهردار اصفهان، ساعت کار مترو اصفهان تا ۲۸ اسفند و در آستانه سال جدید تا ساعت ۲۱ افزایش یافت. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو اصفهان، با اعلام این خبر گفت: طی روزهای گذشته درخواست‌های مردمی زیادی مبنی بر افزایش ساعات کار مترو به این سازمان ارجاع شده که بر این اساس و با دستور شهردار اصفهان این خواسته مردم عملی شد. علیرضا فاتحی اظهار داشت: این موضوع برای رفاه حال مردم شهر اصفهان و در آستانه آغاز سال جدید صورت گرفت. او بیان کرد: در حال حاضر مترو اصفهان از ساعت 6:30 صبح تا ساعت ۲۱ به شهروندان عزیز اصفهان خدمت‌رسانی می‌کند. گفتنی است خط یک مترو اصفهان هم‌اکنون از ایستگاه قدس واقع در ملک‌شهر تا ایستگاه آزادی (دروازه‌ شیراز) در خدمت شهروندان عزیز است.

 35 هزار تن کشمش ملکان به خارج از کشور صادر شد-تبریز| مدیر جهاد کشاورزی ملکان در استان آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 35 هزار تن کشمش امسال تاکنون از این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است. حسن علیوند با بیان اینکه این مقدار نسبت به سال‌های پرمحصول بیش از 35 هزار تن کاهش داشته است، افزود: کشمش صادراتی از نوع کالیفرنی و تیزآبی است. او، سرمازدگی و بلایای طبیعی را از جمله عوامل کاهش شدید تولید انگور و پایین آمدن صادرات امسال اعلام کرد. علیوند خاطرنشان کرد: کشمش صادراتی ملکان که بیش از 60درصد صادرات محصولات باغی و زراعی استان را شامل می‌شود به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، روسیه، اوکراین، آلمان، انگلیس، کشورهای آفریقایی، ارمنستان و چند کشور آسیایی صادر می‌شود.

 پلیس مخالف شادی و سرور مردم نیست-سنندج| معاون فرهنگی اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه حضور پلیس در مراسم‌ها و مناسبت‌ها به خاطر ایجاد امنیت است، گفت: پلیس هیچ‌گاه مخالف شادی و سرور مردم نیست.

سرهنگ عبداله فاتحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با مخلان امنیت در چهارشنبه آخر سال و کسانی که امنیت مردم را برهم بزنند برخورد قانونی می‌شود.

او با اشاره به اینکه کلمه سرور و شادی 21بار در آیات قرآن تکرار شده است، افزود: منظور شادی و سروری که در قرآن بیان شده، شادی که برای دیگران آسیب‌زا باشد، نیست. فاتحی عنوان کرد: در مراسم‌های چهارشنبه آخر سال و نوروز امسال 86 نفر مصدوم داشتیم که 70 نفر از این تعداد را مردان و 16 نفر را بانوان تشکیل می‌دادند.

 طرح بازدید شبانه از کشتارگاه‌های طیور شهرستان ری-ری| طرح بازدید شبانه کشتارگاه‌های طیور با حضور فرماندار و مسوولان شهرستان ری انجام شد. جمالی‌پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در حاشیه طرح بازدید شبانه کشتارگاه‌های طیور که با حضور اداره تعزیزات شبکه بهداشت و دامپزشکی و اداره صنعت و معدن گفت: بازدید از کشتارگاه‌های سطح شهرستان ری در نیمه شب انجام شد تا اطمینان پیدا کنیم کشتار این مجموعه‌ها درست و طبق اصول بهداشتی و رعایت ضوابط قانونی انجام شد.

جمالی‌پور افزود: یقینا کشتارگاه‌هایی که نکات منفی در این بازدید داشته باشند توسط دستگاه‌های مسوول مورد تذکر قرار می‌گیرند و اگر موارد تذکر آنها قابل رفع نباشد حتما برخورد قانونی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط انجام خواهد شد و کشتارگاه‌هایی هم که به وظایف خود به خوبی عمل کرده باشند و نکات بهداشتی را به نحوی رعایت کرده باشند مورد تشویق قرار خواهند گرفت. جمالی‌پور در پایان گفت: در این بازدید تذکری مبنی بر بازسازی و احیای فضای بهداشتی یکی از کشتارگاه‌ها اعلام و در صورت عدم رعایت تذکرات صادره نسبت به پلمب مجموعه صنعتی اقدام خواهد شد.

 برپایی نمایشگاه گل و گیاهان زینتی در دانشگاه شهرکرد-شهرکرد| نمایشگاه گل و گیاهان زینتی تولیدی گلخانه‌های پژوهشی دانشگاه شهرکرد همزمان با هفته منابع طبیعی افتتاح شد. رییس دانشگاه شهرکرد گفت: نمایشگاه گل و گیاهان زینتی، فصلی و آپارتمانی تولید شده در گلخانه‌های پژوهشی دانشگاه شهرکرد و مراکز تکثیر گیاهان زینتی سطح استان چهارمحال‌وبختیاری آغاز به کار کرد. شامحمدی افزود: این نمایشگاه همه ساله به همت دانشجویان رشته‌ علوم باغبانی در دانشگاه شهرکرد برپا می‌گردد و تولیدات گلخانه‌های پژوهشی این دانشگاه با قیمت مناسب به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

 

ارسال نظر