اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۹۰

 تفاهمنامه اولیه تولید خودرو میتسوبیشی

در خمین منعقد شد-خمین| سرپرست فرمانداری خمین گفت: تفاهمنامه اولیه تولید خودرو میتسوبیشی ژاپن در راستای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در زادگاه امام راحل منعقد شد.  احمد طهرانی افزود: مراحل نقل و انتقال سند یک واحد صنعتی نیمه‌کاره در خمین به این شرکت خارجی پایان یافته و پیش‌بینی می‌شود تا نیمه اول سال 97 محصولات خط تولید آن در بازار عرضه شود. او اظهار کرد: عملیات اجرایی این واحد صنعتی نیمه‌کاره در خمین از سال 86 در زمینی به وسعت 300 هکتار در محور خمین - گلپایگان با ظرفیت تولید سالانه 30 هزار خودرو آغاز شد و این طرح با سرمایه‌گذاری 230 میلیارد ریالی بیش از

90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. سرپرست فرمانداری خمین افزود: با راه‌اندازی این واحد تولیدی در مرحله اول 300 فرصت شغلی در خمین ایجاد می‌شود.

 کاهش قیمت صنایع‌دستی اصفهان در رقابت نوروز-اصفهان| رییس اتحادیه صنف صنایع‌دستی استان اصفهان با بیان اینکه قیمت صنایع‌دستی در ایام نوروز افزایش نمی‌یابد، گفت: تلاش بر این است که فروشندگان به جای افزایش قیمت محصولات خود در رقابتی سازنده اقدام به کاهش قیمت‌ها کرده تا با فروش بیشتر به سود بالاتر دست پیدا کنند.

عباس شیردل با بیان اینکه سال 1396 بازار صنایع‌دستی درگیر رکود شدیدی بود، اظهار کرد: امیدواریم در ایام عید با ورود گردشگران داخلی و خارجی شاهد افزایش و رونق بازار فعالان صنف صنایع‌دستی که هویت اصلی بازار اصفهان هستند، باشیم. او در خصوص تلاش صنف صنایع‌دستی برای کنترل قیمت‌ها در بازار عید افزود: قیمت‌ها قطعا بالا نخواهد رفت و هر واحد صنفی موظف است، قیمت‌ها را درج کند. اکیپ‌های نظارت صنف صنایع‌دستی علاوه بر ناظران سازمان صنعت، معدن و تجارت از 20 اسفند ماه با حضور در سطح بازار تخلفات را بررسی و با متخلفان برخورد خواهند کرد. شیردل تصریح کرد: باید سامانه‌یی طراحی شود تا گردشگران هنگام خروج از کشور، کالا و صنایع‌دستی خریداری شده را در آن ثبت کرده تا به این واسطه آمار دقیقی از میزان ارز وارده به کشور در قالب صادرات غیرمستقیم به دست‌ آید.

 افتتاح نهالستان توت در علویجه پایتخت توت ایران-اصفهان| همزمان با هفته درختکاری، نهالستان توت در علویجه پایتخت توت ایران به بهره‌برداری رسید.

شهردار علویجه گفت: در این نهالستان به مساحت 3هزارو 500 مترمربع 10 هزار اصله نهال توت کاشته شده است. مسعود قنبری افزود: برای احداث این نهالستان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری بیش از 250 میلیون ریال هزینه شده است. او گفت: در این نهالستان نهال‌های توت تولید می‌شود. شهردار علویجه افزود: شهر علویجه دارای بیش از 14 هکتار باغ توت است.

 اختصاص 30میلیارد ریال برای افزایش انتقال آب از خط کوثر-بوشهر| 30میلیارد ریال برای افزایش انتقال آب از خط کوثر به استان بوشهر اختصاص یافت. مدیر دفتر انرژی و سامانه‌های کنترل تاسیسات شرکت آب و فاضلاب استان گفت: برای افزایش میزان انتقال آب از خط کوثر به استان ایستگاه پمپاژی با اعتبار 30 میلیارد ریال اجرا شد. حمید کرمی افزود: دفتر انرژی جهت تامین بخشی از برق تاسیسات آبرسانی سعدآباد، اقدام به نصب و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 30 کیلووات با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون ریال کرده است. او همچنین از اجرای سیستم تله‌متری و کنترل از راه دور در تاسیسات آبرسانی شهرستان‌های جم و دشتی با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون ریال خبر داد.

 از ورود خودرو به سواحل هرمزگان جلوگیری خواهیم کرد-بندرعباس| فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با بیان اینکه با راه‌اندازی ۲۵ اسکله نوروزی خدمات مناسبی به میهمانان نوروزی و مسافران ارائه خواهیم کرد، گفت: در ایام نوروز از ورود خودرو به سواحل جلوگیری خواهیم کرد و این مساله نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط

به ویژه شهروندان است. سرهنگ علی‌اصغر خرم‌روی دیروز در نشست خبری افزود: ۲۵۰۰ کیلومتر مرز دریایی در هرمزگان وجود دارد که مرزبانان ما ماموریت‌های ذاتی خود را انجام می‌دهند. او با بیان اینکه ماموریت ویژه مرزبانی هرمزگان مبارزه با قاچاق و کنترل تجاوزات مرزی است، تصریح کرد: از ابتدای سال تا ۱۸ اسفند توانسته‌ایم، بالغ بر 3میلیون و 800 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کنیم.

 اعطای 8033 فقره گواهینامه مهارت به مددجویان زندان‌های کردستان-سنندج| مدیرکل زندان‌های کردستان از اعطای 8033 فقره گواهینامه مهارت به مددجویان زندان‌های استان در سال 96 خبر داد. اسحاق ابراهیمی نقش اشتغال و حرفه‌آموزی در بازاجتماعی کردن مددجویان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: از آنجایی که بیکاری و عدم داشتن مهارت شغلی یکی از دلایل وقوع جرم در جامعه به شمار می‌آید، لذا زندان‌های استان نیز با درک صحیح از این موضوع طی چند سال گذشته یکی از رئوس مهم فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی خود را حول برنامه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی قرار داده است.

 

ارسال نظر