اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۴۲۰

 حضور در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه - شهرستان سرپل‌ذهاب-ساری|  ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مازندران در استان کرمانشاه در شهرستان سرپل ‌ذهاب استقرار یافت.  وقوع زلزله در شهرستان سرپل‌ذهاب استان کرمانشاه خسارت‌های مالی وجانی به همراه داشته که در این میان خسارت‌های مالی با تخریب واحدهای مسکونی و تجاری همراه بوده است.   دراین راستا به‌منظور بازسازی شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب بنیاد مسکن مازندران با توجه به رسالت ذاتی خود وسابقه حضور دربازسازی مناطق جنگ‌زده، مناطق زلزله‌زده استان کرمان، آذربایجان‌شرقی، رودبار و منجیل، کجور مازندران و... با استقرار ستاد معین بازسازی دراین شهرستان مراحل بازسازی 5منطقه محله فولادی، شهرک جهاد، میراحمد، زعفران و پاونار را با اعزام تجهیزات از قبیل ماشین آلات سنگین و نیمه‌سنگین، نیروهای انسانی با حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان، معاونین و کارشناسان فنی و اجرایی به مناطق مذکورعملیات اجرایی بازسازی را آغاز کرد.

 شدت باد مانع فرود سه پرواز ورودی فرودگاه تبریز شد-تبریز| مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: به علت نامناسب بودن شرایط جوی و سرعت بالای باد سه پرواز ورودی فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز از مشهد، تهران و کیش موفق به فرود نشده و به فرودگاه مبدا برگشتند. مصطفی صفایی گفت: سرعت باد در حال کم و زیاد شدن است و در این وضعیت نشستن هواپیما روی باند با مشکل مواجه می‌شود. او با اشاره به اینکه یکی از پروازهای ورودی فرودگاه مربوط به شرکت آتا به زمین نشست و مشکلی نداشت، گفت: پروازهای خروجی فرودگاه تبریز هم بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود. هنربر معاون مدیریت بحران استان هم گفت: هر چند تاکنون گزارشی از خسارت تندباد به درختان و تاسیسات شهری گزارش نشده است اما توصیه می‌شود، مردم از پارک خودرو در زیر درختان خودداری کنند.

 آمارهای حوزه قاچاق کالا، شفاف‌سازی شود-قزوین| معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تاکید کرد: آمارهای حوزه قاچاق کالا، شفاف‌سازی و در راستای افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها، اطلاع‌رسانی شود. علیرضا آشناگر در نشست ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز استان قزوین اظهار کرد: ترویج برای حمایت از تولیدات داخلی بدون شک نقش مهمی را در کاهش قاچاق به دنبال دارد. معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: حمایت مردم از کالاهای داخلی و ترویج فرهنگ استفاده از محصولات ایرانی مهم‌ترین راه مقابله با قاچاق است.

 غرس 3 هزار اصله نهال در جشنواره درختکاری خوی-ارومیه| جشنواره بزرگ پیاده روی و درختکاری به مناسبت هفته منابع طبیعی با استقبال خانواده‌ها و غرس 3 هزار اصله نهال در خوی برگزار شد. جشنواره بزرگ پیاده‌روی و درختکاری به مناسبت هفته منابع طبیعی و با استقبال خانواده‌ها در خوی برگزار شد. این جشنواره با حضور گسترده خانواده‌ها در تفرجگاه فنایی خوی برگزار و خانواده‌ها پس از پیاده روی و کوهپیمایی 3هزار اصله نهال غرس کردند.  شریف رییس شورای اسلامی شهر خوی در این مراسم از احیای سنت پسندیده «هر تولد یک درخت» در خوی خبر داد و گفت: در این سنت دیرینه هر خانواده با تولد فرزندی یک نهال درخت در دل طبیعت یا محدوده زندگی خود خواهد کاشت.

 آغاز ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر اردکان-یزد | وزیر نیرو از اختصاص ۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت تصفیه خانه شهر اردکان شهرستان سپیدان خبر داد. اردکانیان در سفر به سپیدان گفت: برای این طرح

۱۹ میلیارد تومان اعتبار از تسهیلات بانک توسعه اسلامی در نظر گرفته شده است. او گفت: ظرفیت این تصفیه خانه ۶ هزار و ۹۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز است و حدود

۲۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. وزیر نیرو افزود: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۳ هکتار در مدت ۲۴ ماه ساخته می‌شود و ۳ کیلومتر خط انتقال، ۱۵ کیلومتر شبکه اصلی و ۵۵ کیلومتر شبکه فرعی دارد.  اردکانیان گفت: پساب تولیدی این تصفیه خانه در بخش صنعت و کشاورزی هم استفاده می‌شود.

 کمک 3 میلیارد تومانی گلستانی‌ها در جشن نیکوکاری-گرگان| مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: مردم سخاوتمند گلستان امسال در جشن نیکوکاری تاکنون 3 میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند. امان‌الله حسین‌پور در بازدید استاندار گلستان از پایگاه‌های جشن نیکوکاری گفت: جشن کمک 3 میلیارد تومانی گلستانی‌ها در جشن نیکوکاری به مناسبت آغاز سال جدید با شعار «جوانه لبخند می‌کاریم» با هدف کمک به تامین نیاز‌های خانوارهای نیازمند در 3 روز برگزار شد. او افزود: تاکنون مردم استان گلستان در جشن نیکوکاری سال جاری در آستانه سال جدید

3 میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

 با توجه به کم‌آبی باید به سمت مدیریت تقاضا برویم-زنجان| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: در تامین آب استان عمدتا از ۱۱۶ حلقه چاه آب شرب تامین می‌شود و از دو سد نیز در این رابطه بهره‌مند می‌شویم.  علیرضا جزءقاسمی با اشاره به اینکه ۶۳ درصد سطح استان تحت خشکسالی متوسط است، تصریح‌ کرد: وضعیت بارندگی در کل کشور بعد از پاییز خشک، در زمستان وضعیت مناسبی داشت ولی نباید چشم‌مان به آسمان باشد ما باید دنبال راهکار دایمی باشیم و باید با اصلاح الگوی مصرف شرایط را مدیریت کنیم.   این مسوول با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بارش برف در استان مناسب بود ولی در حال حاضر شاهد تغییر اقلیم و تغییر رژیم بارش هستیم.

 رفع مشکلات اقتصادی اولویت فعالیت مسوولان باشد-سمنان| نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مسوولان کشور با همت مضاعف رفع مشکلات اقتصادی مردم را باید اولویت اصلی فعالیتشان قرار دهند.  آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در نمازجمعه این هفته سمنان افزود: سال 96 به فرموده رهبر معظم انقلاب، سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نامگذاری شده است که باید برای رونق اقتصادی مردم تلاش بیشتری شود.

او تصریح کرد: بیان درد مردم از سوی ائمه جمعه مخالفت با دولت نیست بلکه تنها با تبیین مصایب و درد موجود در جامعه و راهکاری برای حل این معضلات را خواستار هستند.

وی افزود: مردم مشکلات در جامعه را می‌فهمند و خوب قضاوت می‌کنند.

 

ارسال نظر