اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۹۷

دلیل افزایش جمعیت زنان کارتن‌خواب چیست؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بی‌توجهی به پیشگیری از آسیب‌ها را علت عمده افزایش تعداد زنان کارتن‌خواب دانست و بر لزوم توجه به افزایش مدت بازپروری معتادان به ۶ ماه تاکید کرد.

سلمان خدادادی بی‌توجهی نسبت به پیشگیری از آسیب‌ها را علت عمده افزایش تعداد زنان کارتن‌خواب دانست و گفت: چون برنامه بلندمدتی برای ساماندهی زنان کارتن‌خواب وجود ندارد بنابراین با برنامه کوتاه‌مدت و مقطعی این افراد جمع‌آوری و سپس بعد از چند روز دوباره در سطح شهر رها می‌شوند. نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل زنان کارتن‌خواب با جمع‌آوری مقطعی حل نمی‌شود، گفت: اغلب کارتن‌خواب‌ها معتاد هستند بنابراین نیاز است پس از جمع‌آوری با فرستادن آنها به مراکز ترک اعتیاد با آموزش زمینه‌های اشتغال آنها را فراهم کنند. او با یادآوری اینکه اغلب زنان کارتن‌خواب معتاد هستند و بیماری اعتیاد از نوع بازگشت‌پذیر است به خانه ملت گفت: بیش از 70درصد افرادی که به صورت تفننی مواد مخدر مصرف می‌کنند، معتاد می‌شوند و برگشت آنها بدون حمایت خانواده و دولت بسیار سخت و مشکل است. این نماینده مردم در مجلس دهم از زمان بستری معتادان در مراکز ترک اعتیاد انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه این دوران باید افزایش یابد، تصریح کرد: خدمات رسانی به معتادان باید با گذشت دوره‌های بلندمدت طی شود و در این رابطه می‌طلبد مدت بازپروری آنان به 6 ماه افزایش یابد.

نماینده ملکان در مجلس دهم، افزایش زمان بازپروری و ایجاد شغل را از مولفه‌های مهم درمان اعتیاد دانست و افزود: متاسفانه اعتبارات در نظر گرفته شده برای ترک اعتیاد کافی نیست و چنانچه به افزایش زمان بازپروری و ایجاد شغل توجه کافی نشود همچنان باید شاهد معتادان کارتن‌خواب در سطح شهر باشیم. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگاه جامعه نسبت به افراد کارتن‌خواب باید تغییر یابد و اصلاح شود، تصریح کرد: معتادان کارتن‌خواب‌ بیمارانی هستند که جامعه باید برای برگشتن آنها به زندگی سالم تلاش کند و همچنین دولت نیز باید برنامه‌ریزی مناسبی برای بازگشت آنها به زندگی و جامعه طراحی و تدوین کند؛ باید عوامل پیدایش اعتیاد در کشور با همکاری تمام دستگاه‌ها رفع شود.

واگذاری 9 شرکت «شستا» در راستای خروج از بنگاهداری

مدیرعامل هلدینگ فارس، خوزستان و سیمان تامین وابسته به شستا با بیان اینکه تابع سیاست‌های رییس‌جمهور مبنی بر خروج از بنگاهداری هستیم، گفت: در مرحله اول واگذاری 4 شرکت سیمانی و سپس 5 کارخانه و شرکت غیرسیمانی انجام می‌شود.

عباس صفاکیش با بیان اینکه تابع سیاست‌های رییس‌جمهور مبنی بر خروج از بنگاهداری هستیم گفت: حسب دستورات، چند شرکت زیر مجموعه ما نیز در مرحله واگذاری قرار دارد.

او افزود: امیدواریم، بتوانیم این شرکت‌ها را به فروش برسانیم؛ تاکنون مذاکراتی با چند متقاضی انجام داده‌ایم. در مرحله اول واگذاری 4 شرکت سیمانی و سپس 5 کارخانه و شرکت غیرسیمانی انجام می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ سیمان تامین وابسته به شستا در ادامه با بیان اینکه سعی کردیم با مجموعه پرسنل موجود کار کنیم و کمتر نیرو از بیرون به مجموعه تزریق کنیم، عنوان کرد: یکی، دو واحد کم‌بازده و زیانده داریم، اما در مجموع سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده‌ایم و ظرفیت تولید ما از 32 میلیون تن در گذشته به 88 میلیون تن رسیده است.

صفاکیش در ادامه با بیان اینکه هلدینگ سیمان شستا دارای 17 شرکت سیمانی و 16 شرکت غیرسیمانی است گفت: میزان تولید کلینکر در این کارخانجات 17.6میلیون تن و میزان تولید سیمان 16.3 میلیون تن است.

وی افزود: از 16.3میلیون تن سیمان تولیدی، 14.3 میلیون تن در داخل مصرف و 2میلیون تن صادرمی‌شود. همچنین میزان صادرات کلینکر 1.3 میلیون تن است.

مدیرعامل هلدینگ سیمان تامین وابسته به شستا به پروژه‌های مهم شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ایجاد واحد آسیاب سیمان در عراق و در نزدیکی خوزستان را با 80 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دست انجام داریم و امیدواریم اوایل سال97 این پروژه را راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از پروژه‌های ما تولید لوله‌های PRG برای آب و آبیاری است گفت: دیگر پروژه ما با اهداف زیست محیطی تطابق دارد. یکی از اهداف ما توسعه پایدار است و در این مسیر باید به محیط زیست توجه کرد. صفاکیش افزود: دهمین کشور در دنیا به لحاظ تولید co2 هستیم که نگران‌کننده است. به ازای تولید هر یک تن سیمان، 0.8 تن co2 تولید می‌شود. برنامه ما این است که درصد افزودنی‌ها را در تولید سیمان بالاتر ببریم، هر قدر این میزان بالاتر برود co2 کمتری تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قصد داریم، کارخانه سیمان قدیمی شیراز را تعطیل و کارخانه دیگری در شهر خرامه 50 کیلومتری شیراز احداث کنیم، گفت: ظرف دو، سه سال آینده این کارخانه که در مرکز شیراز است را خارج می‌کنیم. تاکنون 40 میلیارد تومان هزینه کردیم و امیدواریم این روند تسریع شود و کارخانه سیمان فارس طی دو، سه سال آینده تعطیل و در خرامه راه‌اندازی شود.

مدیرعامل هلدینگ سیمان تامین وابسته به شستا ادامه داد: سیمان دورود هم از کارخانه‌های قدیمی است که درصددیم کارخانه جدید را درصورت تامین اعتبارات راه‌اندازی کنیم. وی در ادامه با اشاره به عدم تعادل عرضه و تقاضا در حوزه سیمان گفت: مازاد سیمان تولیدی، مضاعف است و باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش مصرف سیمان داخلی یا افزایش صادرات باشیم.

وی افزود: اکنون در دنیا به جای قیر و آسفالت از رویه‌های بتنی استفاده می‌کنند. دولت هرساله قیر مجانی به پیمانکاران می‌دهد و ما پیشنهاد کردیم این قیر مجانی قطع شود و رویه‌های بتنی به تدریج جایگزین شوند که در مجلس و در بودجه سال آینده به تصویب نرسید.

صفاکیش با بیان اینکه سیمان کالای صادراتی نیست، زیرا به علت قیمت پایین، هزینه حمل آن برابر قیمت تولید می‌شود گفت: در دنیا در سال گذشته 4.2 میلیارد تن سیمان تولید شده که از این مقدار کمتر از 150 میلیون تن صادر می‌شود. با این حال سال گذشته 19 میلیون تن و امسال 12 میلیون تن صادر کردیم که 60 درصد آن صادرات به عراق است.

 

ارسال نظر