اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۹۲

 برگزاری مراسم با موضوع مدیریت علوی

ساری| مراسم سخنرانی با موضوع چگونگی مدیریت علوی با حضور مدیر و کارکنان در نمازخانه ستاد منطقه برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابوالحسن میرعمادی در این مراسم در تشریح چگونگی مدیریت علوی خاطرنشان کرد: به گفته حضرت زهرا(س)، امیر مومنان(ع) تمام وجودش را خرج ذات الهی می‌کرد تا اهداف انقلابی پیامبر خدا(ص) پیاده شود. او با بیان اینکه انقلابی و جهادی بودن از خصوصیات مدیر و کارکنان باشد، افزود: در کار نباید بی‌تفاوت باشیم و برای آن ارزش قائل شویم، با اقدام جهادی و انقلابی می‌توان کارها را به پیش برد. میرعمادی با بیان اینکه نباید فاصله‌یی بین ولی و جامعه وجود داشته باشد بیان کرد: فاصله ولی و جامعه باعث تبعیض و فساد می‌شود و دشمن هم به دنبال همین نقطه ضعف است، مدیر و کارمند انقلابی باید با حفظ معنویات مشمرانه عمل کند و مسوولیت‌پذیر باشد.

 احیای خواهرخواندگی اراک و «پیتشت»

اراک| سفیر رومانی در ایران گفت: احیای خواهر خواندگی اراک در استان مرکزی و شهر «پیتشت» در رومانی با جدیت دنبال می‌شود. آدریان کوزیانسکی دیروز در سفر به اراک افزود: خواهرخواندگی اراک و پیتشت از بیش از 10 سال گذشته کلید خورد اما در طول این سال‌ها اجرایی نشد. او بیان کرد: کلان‌شهر اراک در استان مرکزی و پیتشت رومانی دارای ظرفیت‌هایی هستند که همکاری‌های دوجانبه می‌تواند منجر به توسعه هر دو شهر شود. سفیر رومانی اظهار کرد: اراک و پیتشت ظرفیت‌های مناسبی در زمینه‌های انرژی، صنعت توریسم، کشاورزی، حمل و نقل و ‌آی‌تی برای همکاری‌های مشترک دارند.  

 تولید آزمایشی گیاه کینوا در دیر

بوشهر| برداشت گیاه کینوا که از خانواده غلات و به صورت آزمایشی در دیر کاشته شده است، آغاز شد. این گیاه آبان در نیم هکتار از مزارع شهرستان دیر کاشته شده بود. کارشناس مسوول حفظ نباتات و قرنطینه جهاد کشاورزی دیر به خبرگزاری صداوسیما مقاومت در برابر شوری و خشکی را دو مزیت کینوا عنوان کرد و گفت: پرورش این گیاه برای اصلاح الگوی کشت، در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم که سال آینده آن را در سطح وسیع‌تری بکاریم. اردشیر درگاهی افزود: می‌توان از هر هکتار سه تا چهار تن محصول برداشت کرد.  

 رای پرونده موسوم به گلیم و گبه کرمانشاهان صادر شد

کرمانشاه| معاون دادگستری استان کرمانشاه گفت: رای پرونده موسوم به فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان صادر شد. دانیال هودرجی دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متهم ردیف اول این پرونده به رد مال و حبس محکوم شده است و برای متهم‌های ردیف دوم و سوم این پرونده نیز برائت حاصل شد. معاون فرهنگی دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه این رای قطعی نیست و در مرحله بدوی قرار دارد، بیان کرد: دادنامه به متهم ابلاغ شده و از فردا به 140 وکیل پرونده و 13 هزار شاکی ابلاغ خواهد شد. هودرجی اتهام متهم را اخلال در نظام اقتصادی، کلاهبرداری و پولشویی بیان کرد و افزود: این پرونده دارای 13 هزار شاکی در 150 جلد و 122هزار صفحه بود که پرونده‌یی در این حجم در دستگاه قضایی بی‌سابقه است.

 افتتاح 3 طرح فرودگاهی در بیرجند

بیرجند| سه طرح فرودگاهی با یک میلیارد و 600میلیون تومان اعتبار در بیرجند به بهره‌برداری رسید. مرکز مانیتورینگ و حراست فرودگاه بین‌المللی بیرجند و یک باب نمازخانه در محوطه این فرودگاه با حضور فیروزی‌پور مدیرکل حراست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افتتاح شد. مدیرکل فرودگاه‌های استان در این مراسم گفت: برای ساخت و تجهیز این طرح‌ها بیش از یک میلیارد و 600میلیون تومان اعتبار هزینه شده است. سلامی افزود: باتوجه به لزوم ایمنی فرودگاه بین‌المللی بیرجند احداث مرکز مانیتورینگ فرودگاه در زمینی به مساحت 260 مترمربع از سال 94 در دستور کار قرار گرفت که برای ساخت آن 500میلیون تومان و برای تجهیز مرکز مانیتورینگ، 700 میلیون تومان هزینه شده است. او با بیان اینکه هم‌اکنون 70درصد طرح احداث مرکز مانیتورینگ به اتمام رسیده و قابل استفاده است گفت: 500 میلیون تومان دیگر برای تکمیل این طرح نیاز است همچنین برای ارتقای ایمنی پروازهای این فرودگاه، 28 دوربین در نقاط مختلف نصب شده است.

 افتتاح بازارچه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد جنوب کرمان

کهنوج| بازارچه و نمایشگاه عرضه محصولات و دستاوردهای مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) جنوب کرمان در شهرستان کهنوج افتتاح شد. این نمایشگاه با حضور ۳۴ غرفه از هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برپا شده است.این نمایشگاه از دیروز به‌مدت پنج روز همه روزه از ساعت ۸ الی ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان است. در مراسم افتتاح این بازارچه صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است، افزود: در این زمینه سعی کرده‌ایم بازارچه‌های استانی و‌ منطقه‌یی دایر کنیم که امروز در شهرستان کهنوج بازارچه و نمایشگاه منطقه‌یی با حضور هفت شهرستان جنوبی استان افتتاح شد.

 پرداخت تمام مطالبات شالیکاران شمال کشور

ساری| با پرداخت حدود 31 میلیارد ریال، تمام مطالبات شالیکاران شمال کشور تسویه شد. بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2، تمام مطالبات شالیکاران استان‌های مازندران و گیلان به مبلغ 30 میلیارد و 831میلیون ریال از طریق سامانه جامع خرید تضمینی محصولات کشاورزی پرداخت شد. سیدمحمد جعفری افزود: 29 میلیارد و 589میلیون ریال از این مبلغ، مربوط به کشاورزان استان مازندران و یک میلیارد و 242 میلیون ریال نیز مربوط به شالیکاران استان گیلان بود.

 اجرای طرح کاداستر در سواحل رامسر و تنکابن

ساری| مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه نوشهر از اجرای نقشه کاداستر زمین‌های ساحلی شهرستان‌های رامسر و تنکابن خبر داد. موسوی گفت: برای نخستین‌بار در کشور نقشه کاداستر اراضی ساحلی رامسر و تنکابن به طول

44 کیلومتر و مساحت 264 هکتار با همکاری منابع طبیعی، دادستان‌ها و اداره‌های ثبت و اسناد انجام شد. مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه نوشهر افزود: براساس قانون حریم دریا متعلق به مردم و تصرف آن ممنوع است و در صورت مشاهده، خلع ید و اسناد مربوط به آن باطل می‌شود. موسوی همچنین از اجرای برنامه‌های مختلف در هفته منابع طبیعی و توزیع 600 هزار اصله نهال رایگان بین مردم غرب استان مازندران خبر داد.

 

 

ارسال نظر