تحقق توسعه پایدار با کمک رسانه‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۸۵
تحقق توسعه پایدار با کمک رسانه‌ها

گروه بنگاه‌ها  

شهردار اصفهان گفت: معتقدم ارتباط با رسانه یکی از ارکان دموکراسی است و در این مسیر به خط‌کشی، گفت‌وگو و تعامل تنها با یک گروه، رسانه یا جریان خاص اعتقادی نداریم.

به گزارش «تعادل» به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌یی شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی در نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های «اصفهان فردا» در جمع مدیران رسانه اصفهان اظهار کرد: بسیار خرسندم که نوزدهمین نشست از مجموعه نشست‌های این هم‌اندیشی را در خدمت مدیران رسانه و اهالی مطبوعات و کسانی که می‌توانند بیشترین نقش را در اطلاع‌رسانی به مردم داشته باشند، هستم. شاید کسانی هم در جلسات بعدی برای هم‌اندیشی دعوت می‌شوند تا از نظراتشان استفاده کنیم در بینشان کسانی باشند که بگویند چرا ما در بیستمین جلسه دعوت شده‌ایم ولی برگزاری 19جلسه هم‌اندیشی طی مدت 3ماه نشان از تمایل ما برای هم‌اندیشی با همه اقشار مختلف دارد.

وی ادامه داد: در این جلسه همه شما به راحتی سخن گفتید و تلاش کردیم با همه وجود شنونده خوبی برای حرف‌هایتان باشیم. از ابتدا گفتیم که شهردار همه شهروندان اصفهان خواهیم بود، اگرچه توسط یک گروه انتخاب شده‌ایم اما وقتی اکثریتی پیروز می‌شود، قرار نیست مرگ اقلیتی فرا برسد و حقوق آنها نادیده گرفته شود. با نگاه شهروندی، حقوق بشری و بر مبنای انسان محوری کارمان را آغاز کردیم و رسانه‌ها را هم از ارکان مهم توسعه پایدار می‌دانیم، توسعه پایدار را نیز توسعه‌یی می‌دانیم که نه تنها در پی احقاق حقوق افراد این دوره است بلکه حقوق آیندگان را هم رعایت می‌کند و برای حمایت از این دوره آینده را به خطر نمی‌اندازد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه رسانه‌ها در جهت هدایت مدیران به سوی توسعه پایدار برای حفظ حقوق شهروندی و محیط زیست و همه آنچه می‌تواند آینده را تضمین کند نقش جدی و فعال دارند، گفت: از ابتدا گفتیم که تلاش می‌کنیم تا آستانه تحمل خود را بالا ببریم تا نقدها را بشنویم و زمینه انتقاد منتقدان را محدود نکنیم. اگرچه بعضی از دوستان ما را برای نخستین‌ بار می‌بینند و خدا را شکر می‌کنند، ما حداقل ۳۲خبرنگار و رسانه را تنها در نمایشگاه مطبوعات دیدیم و لذت برده و به سوالات همه آنها نیز پاسخ دادیم، اگر خبرنگارانی در آنجا نبودند و نتوانستیم با آنها صحبت کنیم از آنها عذرخواهی می‌کنیم.

وی افزود: سعی کردیم با رسانه ملی هم در این مدت در حد متعارف نه هر روز و هر لحظه تعامل کنیم، هفته‌یی یک بار در رادیو با مردم صحبت کردیم، اگرچه که شاید مورد پسند برخی نباشد و معتقد باشند نباید هیچ ارتباطی با رسانه‌ها داشته باشیم اما معتقدیم ارتباط با رسانه یکی از ارکان دموکراسی است. به خط‌کشی، گفت‌وگو و تعامل تنها با یک گروه یا رسانه یا جریان خاص اعتقادی نداریم البته اینکه چقدر بتوانیم در این زمینه موفق باشیم به میزان توان و توفیق ما بستگی دارد که باید دعا کنیم، نصیب همه ما بشود بنابراین رویکرد ما مبتنی بر توسعه همه ‌جانبه، مشارکت مردم در اداره امور، نقدپذیری و مسائلی از این دست است که با کمک شما میسر می‌شود.

 

ارسال نظر