تعرفه رومینگ همراه اول در ۸۰ اپراتور مهم جهان کاهش یافت

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷۶۰
تعرفه رومینگ همراه اول در ۸۰ اپراتور مهم جهان کاهش یافت

در تخفیف ویژه زمستان، تعرفه رومینگ بین‌الملل «مکالمه، پیامک و اینترنت همراه» مشترکین همراه اول در ۵۸ کشور مهم کاهش یافت.  به گزارش«تعادل» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران از روز چهارشنبه ۶ دی ماه تعرفه مکالمه، پیامک و اینترنت همراه اولی‌ها در ۸۰ اپراتور مربوط به ۵۸کشور مهم جهان کاهش یافت.  براساس این گزارش در کمپین زمستان رومینگ همراه اول که در ادامه طرح‌های تخفیفی رومینگ بین‌الملل این اپراتور ارائه شده، مکالمات دریافتی، مکالمات داخلی و مکالمه با ایران همچنین پیامک‌های ارسالی شامل تخفیف شده است. همچنین سرویس رومینگ اینترنت همراه نسل ۴ (LTE) در ۱۸کشور ازجمله اتریش، انگلستان، ایتالیا، چک، سوییس، مجارستان، یونان، نیوزیلند، آفریقای جنوبی، رومانی، امارات متحده عربی، جمهوری آذربایجان، سنگاپور، کره جنوبی و هنگ‌کنگ راه‌اندازی شده است. همچنین تعداد اپراتورهای طرف قرارداد رومینگ اعتباری همراه اول به ٩۴ اپراتور و تعداد اپراتورهای طرف قرارداد دیتای رومینگ به ۸۱ اپراتور افزایش یافت.  گفتنی است، رومینگ بین‌الملل اپراتور اول از طریق ۲۷۱ اپراتور در ۱۱۲کشور قابل استفاده است. مشترکین همراه اول می‌توانند از طریق کد #۱* از صورتحساب سیم‌کارت‌های دایمی خود قبل از سفر اطلاع یافته و با پرداخت بدهی صورتحساب خود(حتی در حالت قطع سیم‌کارت) یا با افزایش موجودی(بستانکاری) سقف اعتبار سیم‌کارت خود را افزایش داده و از قطع به دلیل بدهی به ویژه در هنگام استفاده از سرویس رومینگ جلوگیری کنند. همراه اولی‌ها می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تعرفه‌یی رومینگ بین‌الملل به پرتال این اپراتور به نشانی www.mci.ir مراجعه یا نام کشور مورد نظر را به شماره ۸۰۷۰ پیامک کنند.

 آخرین وضعیت اپراتورها

در طرح ترابردپذیری تلفن همراه

براساس آمار اعلام شده، تا تاریخ پنجم دی‌ ماه سال ۹۶ بالغ بر ۴۸۵۷۱۵ ترابرد موفق از اپراتورهای تلفن همراه انجام شده است که نشان از استقبال بالای مشترکان تلفن همراه از طرح ترابردپذیری برای تغییر اپراتور دارد.

به‌گزارش ایلنا، مهدی فوقی افزود: طرح ترابرد‌پذیری شماره تلفن همراه فرآیندی است که مشترک تلفن همراه می‌تواند با حفظ شماره تلفن همراه خود از خدمات یک اپراتور تلفن همراه به اپراتور دیگری کوچ کند. این تکنولوژی حدود ۱۵سال قدمت دارد و در بیش از ۷۰کشور دنیا درحال ارائه است. ترابردپذیری در ایران نیز به همت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دولت یازدهم بالاخره در دهه فجر سال ۱۳۹۴ رونمایی شد و راه‌اندازی تجاری آن در روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۹۳۵ صورت گرفت. درحال حاضر تمامی اپراتورها این خدمت را در جهت رضایت مشتریان ارائه می‌کنند و ترابردپذیری یکی از طرح‌های موفق ارتباطات در عرصه ملی به شمار می‌رود.

ازجمله مزایای طرح ترابردپذیری تلفن همراه باید به رفع مشکلات آنتن‌دهی و دریافت ارتباطات با کیفیت پایین از طرف اپراتور مبدا، ارائه سرویس‌های جذاب‌تر و افزایش رقابت در اپراتورهای تلفن همراه، کاهش قیمت و یکسان‌سازی قیمت سیم‌کارت‌های عادی در بازار، مبارزه با بازار سیاه سیم‌کارت تلفن همراه، مهاجرت سریع و راحت کاربران بدون دغدغه از تغییر شماره و دریافت سرویس از اپراتور مورد نظر اشاره داشت.

 انجام نیم میلیون ترابرد از زمان اجرای طرح

براساس آمار اعلام شده تا تاریخ پنجم دی ‌ماه سال ۹۶ بالغ بر ۴۸۵۷۱۵ ترابرد موفق از اپراتورهای تلفن همراه انجام شده است که نشان از استقبال بالای مشترکان تلفن همراه از طرح ترابردپذیری برای تغییر اپراتور دارد.

جدول آخرین وضعیت ترابرد‌پذیری اپراتورهای تلفن همراه تا تاریخ پنجم دی ‌ماه ۱۳۹۶ به شرح فوق است.

 

ارسال نظر