اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۷۷۵

 آخرین وضعیت مصدومان حادثه اتوبوس راهیان نور

اهواز| مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز آخرین وضعیت مصدومان حادثه اتوبوس راهیان نور دانش‌آموزان البرزی را تشریح کرد. فرهاد حمزه‌لویی با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس راهیان نور دانش‌آموزان استان البرز که عصر روز سه‌شنبه در محور کمربندی سوسنگرد رخ داد، اظهار کرد: تاکنون در مجموع 45نفر از مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های گلستان و بقایی اهواز منتقل شده‌اند. وی افزود: قرار بود شب گذشته تعدادی از این مصدومان از بیمارستان ترخیص شوند، اما طبق تشخیص پزشکان تاکنون در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند. مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: 30مصدوم این حادثه به بیمارستان بقایی اهواز انتقال یافتند که اکنون 15نفر در اورژانس و 14 نفر در بخش بستری هستند. حال یک نفر از مصدومان انتقالی به بیمارستان بقایی نیز وخیم گزارش شده که اکنون در بخش آی‌سی‌یو بستری است.

 پرداخت مستمری ۴۶۰هزار تومانی به هر مددجو

گناباد| رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: قبلا به هر مستمری‌بگیر مبلغ ۱۰۰هزار تومان پرداخت می‌شد که این رقم هم‌اکنون به ۴۶۰ هزار تومان رسیده است. پرویز فتاح دیروز در جمع کارکنان کمیته امداد گناباد افزود: مردم نگران یارانه نباشند زیرا براساس طرحی که دولت داده است بیش از ۴۰میلیون نفر یارانه دریافت خواهند کرد و بقیه این مبلغ برای ایجاد اشتغال در کشور هزینه خواهد شد. او با اشاره به اینکه سال گذشته با همکاری خوب دولت ۹۷درصد بودجه کمیته امداد محقق شده است، افزود: همه تلاش مجموعه کمیته امداد محور اشتغال است زیرا بقیه اقدامات نقش مسکن را دارد. فتاح با اشاره به آمار طلاق در کشور و استان خراسان گفت: براساس بررسی‌های ما کمترین میزان طلاق در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد است زیرا ازدواج آنها غیرمادی و بدون توجه به مسائل مالی صورت گرفته است.

 ایجاد 13هزار و 734 شغل از ابتدای سال 96 در البرز

کرج| مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت که این سازمان از ابتدای سال 96 تاکنون حدود 13 هزار و 734 شغل ایجاد کرده است. ایرج موفق در جلسه کارگروه اشتغال استان که دیروز برگزار شد، افزود: از این تعداد اشتغال ایجاد شده تاکنون 4هزار و 119 نفر در سامانه رصد ثبت شده است. موفق گفت: این فرصت‌های شغلی در بخش‌های مشاغل خانگی، بازرگانی، پروانه‌های بهره‌برداری، پروانه‌های اصلاحی، معدن، اصناف و پروانه‌های فنی مهندسی بوده است. مدیرکل جهاد کشاورزی البرز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه میزان تعهد ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی هزار و 500مورد بوده است، افزود: هم‌اکنون برای 992نفر ایجاد اشتغال صورت گرفته است.

 5صادر‌کننده بنابی نمونه کشوری شدند‌

بناب|  رییس اداره صنعت و معدن شهرستان بناب گفت: یک صادر‌کننده بنابی به عنوان صادرکننده ملی و استانی و چهار صادر‌کننده دیگر به عنوان صادر‌کنندگان نمونه استانی برگزیده شدند. سیروس زاهدی‌فر با اشاره به پیشرو بودن بناب در مبحث صادرات اظهار کرد: این شهرستان با وجود مردمانی پرتلاش و کوششگر در عرصه صنعت و تجارت در استان آذربایجان‌شرقی همیشه حرف اول را می‌زند. رییس اداره صنعت و معدن شهرستان بناب با بیان اینکه شهرستان بناب رتبه اول صادرات را در استان به خود اختصاص داده است، گفت: این امر امکان‌پذیر نبود مگر با همت و تلاش شبانه‌روزی فعالان عرصه تجارت، صنعت و کارخانه‌داران بناب. وی افزود: طی سال جاری گمرک شهرستان بناب بیش از 39هزار تن صادرات صورت گرفته است که این حاصل همت طلایه‌داران صادرات شهرستان است.

 مذاکره با ۱۰شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری در قزوین

قزوین| استاندار قزوین گفت: ۱۰شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری در استان وارد مذاکره و گفت‌وگو شده‌اند. عبدالمحمد زاهدی در بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین گفت: در حال حاضر 457 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در استان داریم که در حال اجرا هستند و 10 شرکت خارجی هم وارد مذاکره شده‌اند. وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان قزوین، امسال یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان جذب شود. استاندار افزود: با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فعال کردن ظرفیت‌های راکد در زمینه ایجاد اشتغال و ساماندهی وضعیت اقتصادی استان حرکت خواهیم کرد.

 اغلب شرکت‌های دانش‌بنیان قم مشکل مالی دارند

قم|  مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم گفت: اغلب شرکت‌های دانش‌بنیان کشور و قم دچار مشکل مالی هستند و نهادهای مالی نیز به دلیل وضعیت اقتصادی شرکت‌ها حاضر به پرداخت وام نیستند. علیرضا باباخان در دومین نشست شرکت‌های دانش‌بنیان استان قم که دیروز در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه تبیین راه‌های تولید و به‌ویژه توسعه صادرات است که امیدواریم با حضور میهمانانی که دعوت کرده‌ایم به خروجی مناسبی برسیم. مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم با اشاره به اینکه باید شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک را به شرکت‌های بزرگ‌تر وصل کرد، افزود: صندوق کریمه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام داده می‌تواند قسمت‌هایی از این هدف را برآورده کند. باباخان تصریح کرد: امروزه شرکت‌های دانش‌بنیان یک محصول را تولید می‌کنند و پس از تولید در بازار دچار مشکلات می‌شوند، چراکه اعتنایی به نیاز بازار نمی‌کنند.

 

ارسال نظر