توانمندی ایران برای هر گونه همکاری تجاری یک مزیت است

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۹۱
توانمندی ایران برای هر گونه همکاری تجاری یک مزیت است

کیش|

سفیر هلند در ایران گفت: توانمندی ایران و داشتن متخصصان باهوش و علاقه‌مند برای هر گونه همکاری اقتصادی با این کشور مهم‌ترین مزیت است.

«سوزانا ترستال» دیروز در حاشیه همایش ملی صنایع دریایی در جزیره کیش در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: روابط ایران و هلند پس از برجام بسیار نزدیک و خوب شده است.

وی افزود: نمونه بارز این همکاری حضور یکی از فعال‌ترین شرکت‌های حوزه صنایع دریایی هلند به همراه مدیران آن در همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در جزیره کیش است. وی به بهبود روابط و گشایش‌های دیپلماسی اقتصادی میان هلند و ایران پس از برجام اشاره کرد و گفت: پس از برداشته شدن تحریم‌ها، تجارت و مراودات تجاری با ایران رونق گرفته است. سفیر هلند در ایران با تاکید بر اینکه مصمم و علاقه‌مند به تداوم روابط تجاری با ایران هستیم، گفت: در زمان تحریم‌ها فعالیت سفارت هلند در ایران کم بود و اکنون با گشایش در روابط 2 کشور، کارکرد سفارت هلند در ایران نیز بهتر و بیشتر شده و رفت و آمد دو طرفه شرکت‌های هلندی و ایرانی افزایش یافته است.

این مقام هلندی معتقد است که رسیدن به یک نتیجه مطلوب‌تر در روابط اقتصادی کشورش و ایران مستلزم زمان بیشتری است.

ترستال همچنین در سخنرانی کوتاه خود در همایش ملی صنایع دریایی در جزیره کیش با ارائه گزارشی از فعالیت صنایع دریایی کشور هلند و اقدام‌های این کشور در حوزه توسعه بنادر دنیا افزود: سابقه همکاری هلند با ایران در حوزه صنایع دریایی به قرن 17میلادی برمی‌گردد. وی تبادل دانش و تکنولوژی و رفع محدودیت‌های تجاری در صنعت دریایی را مهم‌ترین هدف شرکت‌های هلندی از حضور در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران عنوان کرد.

 

ارسال نظر