عملکرد موفق سایپا در صادرات خودرو

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۶۰
عملکرد موفق سایپا در صادرات خودرو

 همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران، رییس اتاق بازرگانی ریو برزیل ضمن بازدید از غرفه گروه سایپا، عملکرد این گروه خودروساز ایرانی را موفق ارزیابی کرد.

 به گزارش «تعادل» به نقل از سایپانیوز، رومانا داوگانی یوک رییس اتاق بازرگانی ریودو ژانیرو برزیل، ضمن ابراز خرسندی از حضورش در ایران گفت: برای نخستین‌بار است که به ایران آمده‌ام و از این حضور بسیار خرسندم چراکه ایران یک کشور بزرگی است و در زمینه‌های مختلف صنعتی پیشرفت قابل‌توجهی داشته است‌.   وی افزود: در این نمایشگاه متوجه شدم که ایران در حوزه‌های مختلف صنعتی فعالیت‌های خوبی داشته و به صادرات نگاه ویژه‌یی دارد.

رییس اتاق بازرگانی برزیل گفت: چند سالی است که صنعت خودروسازی ایران را رصد می‌کنم و می‌توان گفت که شرکت خودروسازی سایپا درخصوص صادرات محصولات خود به کشورهای همسایه موفق عمل کرده است و در این شرایط می‌تواند اقدام به صادرات محصولاتش به کشورهای دور و نزدیک کند.

وی تاکید کرد: امروز سایپا به‌عنوان یک شرکت خودروساز در وضعیتی است که مطمئنا می‌تواند درهای تجارت جهانی خود را باز و به بازارهای جهانی وارد شود.  رومانا تصریح کرد: به‌عنوان رییس اتاق بازرگانی ریو در برزیل آمادگی داریم تا برای ارتباط مشترک از نزدیک با سایپا همکاری کنیم و در صورتی که سایپا برای ورود به بازار برزیل تمایل داشته باشد، حاضریم در جهت تسریع ورود به بازار خودرو برزیل هر همکاری که نیاز باشد را انجام دهیم.  وی تاکید کرد: بازار خودرو برزیل یک بازار بزرگ است و بیش از ۴ میلیون خودرو در سال تولید می‌کند ولی با این حال نیاز به محصولات جدید در این بازار احساس می‌شود. به همین دلیل معتقدم سایپا باتوجه به تولید محصولات متنوع، پتانسیل لازم را برای صادرات محصولاتش و ایجاد همکاری داراست.

وی گفت: ماموریت ما در اتاق بازرگانی برزیل این است که به شکل گسترده شرکت‌های برتر صنعتی را شناسایی و با آنها جهت همکاری نزدیک وارد مذاکره شویم. احساس می‌شود که صنعت ایران در توسعه روابط اقتصادی و تجاری می‌تواند نقش بسزایی را در شاخه‌های مختلف صنعتی ایفا کند. از این رو باتوجه به توانمندی سایپا در تولید خودرو می‌توان روی صنعت خودرو متمرکز شد و این امکان را در جهت افزایش همکاری صنعتی مهیا کرد.

رومانا گفت: برزیل به‌عنوان یک کشور وارد‌کننده مطلق نیست بلکه با بیش از ۲ هزار میلیارد دلار صادرات یکی از کشورهای موفق در جهان است و این آمادگی وجود دارد که از نزدیک با ایران همکاری نزدیک داشته باشیم چراکه گروه خودروسازی سایپا یکی از این شرکت‌های معتبر در زمینه خودروسازی است که قابلیت همکاری را داراست.

 

 

ارسال نظر