شناسایی بیش از 65 هزار بیکار در استان اردبیل

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵۷۴
شناسایی بیش از 65 هزار بیکار 
در استان اردبیل

اردبیل|

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: براساس آخرین آمار جمعیتی در این استان بیش از 65 هزار و 450نفر بیکار در استان شناسایی شده است. به گزارش ایسنا، قاسم رحیمی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: از یک میلیون و 270هزار نفر جمعیت استان 418هزار نفر جمعیت فعال هستند که از این تعداد 352هزار نفر شاغل در بخش دولتی و خصوصی هستند. وی با بیان اینکه مرکز آمار ایران هر فصل تنها یک درصد استان‌ها را سرشماری کرده و آمار اشتغال و بیکاری را بر همین مبنا احصا می‌کند، خاطرنشان کرد: با وجود ایرادات وارده بر این آمارگیری ما موظف هستیم براساس اطلاعات مرکز آمار نرخ بیکاری و مشارکت را اعلام کنیم که براساس آخرین رقم اعلام شده، نرخ مشارکت اقتصادی در استان اردبیل 39درصد و نرخ بیکاری نیز در تابستان 96 در این استان 9.9درصد بوده که پایین‌تر از نرخ متوسط کشوری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه اشتغال دولتی در این استان از متوسط کشوری پایین‌تر بوده اما در حوزه اشتغال بخش خصوصی آمار این استان بالاتر از میانگین کشوری است، اذعان کرد: میانگین اشتغال دولتی در استان 12.4درصد و بخش خصوصی حدود 78درصد است.

رحیمی بالاترین آمار بیماری را نزد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به ویژه لیسانس یادآور شد و گفت: در استان اردبیل بیش از 500 هزار نفر جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از این تعداد 103هزار نفر بیمه شده اجباری و 22هزار نفر کارگاه فعال وجود دارد.

 

ارسال نظر