11هزار خانواده دارای ۲ معلول «خانه‌دار» می‌شوند

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۳۲
11هزار خانواده دارای ۲ معلول «خانه‌دار» می‌شوند

گلستان|

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون ۱۱هزار خانواده دارای بیش از ۲معلول در کشور شناسایی شده که طرحی برای خانه‌دار شدن این خانواده‌ها، با مشارکت دستگاه‌های مختلف در کشور در حال اجراست. به گزارش تسنیم، هادی درفشی دیروز در دیدار با خانواده‌های اهل بندرترکمن که 7 و 5 معلول دارند، اظهار داشت: طرحی در کشور با همکاری سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، خیران مسکن‌ساز و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال اجراست که در این طرح برای خانواده‌هایی که بیش از 2 فرزند معلول داشته و منزل مسکونی ندارند، خانه احداث می‌شود.

وی آمار خانواده‌های دارای بیش از 2 معلول در کشور را 11هزار نفر اعلام کرد و گفت: این طرح از 2 سال پیش آغاز شده که براساس آن برای این خانواده‌ها شرایطی برای مسکن‌دار شدن آنها مهیا می‌شود. معاون پشتیبانی و امور هماهنگی بنیاد مسکن تصریح کرد: در استان گلستان هم 95 خانوار بالای 2 معلول فاقد مسکن در شهرها و 124خانوار با همین شرایط در روستاها وجود دارد.

درفشی گفت: در شهرها به این خانواده‌ها حدود 30 میلیون تومان کمک بلاعوض و مبلغی نیز به صورت وام داده می‌شود و به خانوارهایی که در روستاها چنین شرایطی دارند حدود 20میلیون تومان کمک بلاعوض و همچنین مبلغی هم وام روستایی داده می‌شود تا بتوانند مسکن‌دار شوند.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی بنیاد مسکن اظهار کرد: برای این خانواده بندرترکمنی نیز که 7معلول دارند با کمک مردم و کمک حساب 100 و منابع دیگر توسعه منزل این خانواده را در دستور کار قرار خواهیم داد.

 

ارسال نظر