کارخانه تولید برق از زباله به شکل پایلوت در زنجان احداث می‌شود

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۶۶۱
کارخانه تولید برق از زباله به شکل پایلوت در زنجان احداث می‌شود

زنجان|

معاون استاندار زنجان با اشاره به اینکه تولید برق از زباله روش جدیدی در بخش بازیافت است، گفت: کارخانه تولید برق از زباله به شکل پایلوت در زنجان احداث می‌شود.

به گزارش تسنیم، جواد رحمتی دیروز در جلسه هماهنگی قرارداد تولید برق از زباله با هیات سرمایه‌گذاری خارجی اظهار داشت: در گذشته روش‌های زیادی برای بازیافت زباله مطرح شده که تهیه کمپوست از مهم‌ترین آنهاست.

وی با اشاره به اینکه تولید انرژی از زباله سابقه‌یی کوتاه دارد، ابراز کرد: تاکنون پروژه تولید انرژی از زباله در زنجان به نتیجه نرسیده بود و تجربه مشابهی از تولید برق از زباله در کشور وجود نداشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه تولید برق از زباله به عنوان یک روشی مطمئن از نظر اقتصادی و تکنولوژی در حوزه بازیافت مطرح شد، بیان کرد: فراخوان احداث کارخانه تولید برق از زباله اعلام و پیشنهاد چند شرکت مورد بررسی قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه در نهایت شرکت انگلیسی «گرین گلوبال انرژی»  (Global Energy Green) موفق به اخذ موافقت شد تا این پروژه در زنجان اجرایی شود، عنوان کرد: عزم ما برای برداشتن موانع احتمالی جدی است. رحمتی ابراز کرد: امیدواریم اجرای این پروژه پایلوتی در کشور برای سایر استان‌ها باشد. این مسوول در مورد مکان‌یابی برای استقرار کارخانه تولید برق از زباله بیان کرد: سعی داریم این کارخانه در حد فاصل چند شهر قرار گیرد تا ظرفیت سایر شهرها نیز برای تامین زباله مورد نیاز به آن اضافه شود.

 

ارسال نظر