مبادلات تجاری با مکزیک حدود 400میلیون دلار است

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۶۶۰
مبادلات تجاری با مکزیک حدود 400میلیون دلار است

خراسان رضوی|

مسوول امور بین‌الملل اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خصوص میزان مبادلات تجاری ایران و مکزیک عنوان کرد: عمده مبادلات ما با این کشور در سطح 300 تا 400میلیون دلار است که این مبادلات عمدتا در حوزه نفت و گاز است. البته این سرمایه‌گذاری‌ها در حال توسعه است و دولت نیز اقدام خوبی کرده تا این سرمایه‌ها وارد کشور شود.

به گزارش ایسنا، منوچهری در حاشیه نشست هیات اقتصادی مکزیک در اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: تلاش ما ایجاد یک ارتباط اقتصادی بین مکزیک و ایران است. مکزیک کشوری است که علاقه به همکاری با آسیا و اروپا دارد. حضور این هیات اقتصادی به گونه‌یی است که علاقه‌مند به همکاری با ایران بوده و مایل به توسعه همکاری با ایرانیان هستند.

مسوول امور بین‌الملل اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه تولید در ایران بسیار ارزان‌تر از سایر کشورهاست، گفت: یکی از اهداف ما این است که تولید محصول مشترک با این کشور داشته باشیم. یکی از علل کم بودن تراز تجاری بین دو کشور این است که باید دو کشور در مناسبات خود به راهبردهای برد- برد برسند. در این راستا باید افراد به درستی با یکدیگر ارتباط داشته باشند. این هیات‌های اقتصادی هم علاقه به خرید و هم علاقه به فروش دارند. وی اضافه کرد: همچنین سعی بر این داریم که گردشگری بین دو کشور را آغاز کنیم. گردشگری در ایران برای مکزیک جذابیت زیادی دارد و خود مکزیکی‌ها نیز اعتقاد داشتند که ایران جذابیت زیادی برای مکزیکی‌ها دارد.

 

ارسال نظر