اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۰۲ - ۰۰:۵۷:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۵۸۳

 80درصد هتل‌آپارتمان‌های کشور در مشهد است

مشهد| نایب‌رییس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران مشهد گفت: 80 درصد هتل آپارتمان‌های کشور در مشهد است. مهدی آجیلیان با اشاره به قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده از هتل‌آپارتمان‌ها اظهار کرد: اخذ مالیات از این واحدهای اقامتی به معنای دریافت مالیات از قشر متوسط جامعه است، زیرا طبق قانون مالیات باید از آخرین مصرف‌کننده یعنی زائر و مسافر اخذ شود.  وی خاطرنشان کرد: لایحه اصلاحی از سوی دولت در این خصوص به مجلس داده شده و هم‌اکنون در کمیسیون‌های مجلس در حال بررسی است و در آن پیشنهاد کردیم هتل‌آپارتمان‌های مشهد از مالیات بر ارزش افزوده مستثنا شوند.  نایب‌رییس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌‌داران مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه 80درصد هتل‌آپارتمان‌ها در مشهد قرار دارند اخذ آن، مالیات گرفتن از اقشار متوسط و زائران و مسافرانی است که سطح اقتصادی متوسطی دارند، به ویژه آنکه ما در مشهد در رقابت ناسالم با اقامتگاه‌های غیررسمی قرار داریم که از دادن مالیات معاف هستند.

 تولید کم، علت گرانی تخم‌مرغ در ارومیه

ارومیه| نایب‌رییس اتحادیه مواد پروتئینی و گوشتی ارومیه گفت: علت گرانی تخم‌مرغ تولیدات کم آن در ارومیه است. کریم عرب‌باغی گفت: تنها 20درصد تخم‌مرغ مصرفی در استان تولید می‌شود و برای تامین نیاز مردم از استان‌های تهران، مشهد و اصفهان تخم‌مرغ وارد می‌کنیم. وی با اشاره به قیمت تخم‌مرغ در ارومیه تصریح کرد: هر شانه تخم‌مرغ در بازار ارومیه 11هزارو 500تومان تا 12هزار و هر دانه تخم‌مرغ 400 تومان به فروش می‌رسد. وی گفت: در صورت مشاهده گران‌فروشی تخم‌مرغ غیر از قیمت مصوب، شهروندان با شماره تلفن 124 بازرسان مربوطه را مطلع کنند.

 هشدار پلیس کرمان به باغداران پسته

کرمان| فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با نزدیک شدن به فصل برداشت پسته به باغداران توصیه‌هایی دارد. فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: با توجه به فصل برداشت پسته، فعالیت برخی سارقان برای سرقت پسته آغاز می‌شود که باغداران با هوشیاری کامل و توجه به توصیه‌های پلیس می‌توانند این سارقان را ناکام بگذارند. عبدالعلی روانبخش افزود: باغداران پسته برای کاهش آمار سرقت در فصل برداشت پسته باید از افراد امین و خوش سابقه برای نگهبانی از باغ‌های خود استفاده کنند و از به‌کارگیری اتباع بیگانه در این زمینه بپرهیزند.

 به کارآفرینان روستایی تسهیلات 8درصدی پرداخت می‌شود

رییس بنیاد مستضعفان از ارائه تسهیلات ویژه به کارآفرینان روستایی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه 5درصد از سود تسهیلات ازسوی بنیاد علوی و 5 درصد دیگر توسط استانداری پرداخت می‌شود در واقع کارآفرینان روستایی فقط 8درصد کارمزد پرداخت خواهند کرد. محمد سعیدی‌کیا دیروز در جلسه اهدای یک هزارو 200 سند مالکیت واگذاری عرصه مسکونی، تجاری و اراضی به مردم شهرستان میانه از ارائه تسهیلات کارآفرینی 200میلیارد ریالی در هر سال برای طرح‌های روستایی در آذربایجان‌شرقی خبر داد. وی با اعلام اینکه تا سقف 20میلیارد ریال برای هر طرح روستایی قابل تامین است، گفت: تاکنون از استان آذربایجان شرقی 55 طرح روستایی معرفی که 21 طرح مصوب بانک شده و از این تعداد برای 11 طرح جهت اخذ تسهیلات قرارداد بسته شده است.

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین کارخانه تولید آسفالت کشور

شیراز| بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کارخانه آسفالت در کشور با هزینه 10میلیارد تومان در شیراز به بهره‌برداری رسید. شهردار شیراز در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: مجهزترین کارخانه تولید آسفالت کشور با ظرفیت تولید ۲۴۰تن آسفالت در ساعت، در زمینی به مساحت یک هکتار ساخته شده است. علیرضا پاک‌فطرت افزود: محصولات تولیدی این کارخانه شامل آسفالت پلیمری، آسفالت نانو، آسفالت رنگی و تراشه‌های آسفالت شهری و پودر لاستیک آسفالت است. وی گفت: این کارخانه دارای 4هزار قطعه و مجهز به 6 مخزن ذخیره قیر استاندارد است و توان نگهداری ۳۳۰ تن آسفالت تولیدی را در سیلوهای خود دارد.

 صادرات بیش از 5000تن کالای خوراکی

از بندرلنگه به قطر

بندرعباس| بیش از ۵هزار و ۳۵۶ تن کالای خوراکی از ابتدای امسال تاکنون از بندر لنگه به قطر صادر شده است. مدیرکل گمرک بندرلنگه با اعلام این خبر گفت: ارزش این کالاها ۳۵میلیارد و ۳۰۶میلیون ریال است. صفر شیبانی افزود: لبنیات، سبزی و صیفی، هندوانه، گوجه‌فرنگی، کلم، طالبی و انواع مواد غذایی تازه مهم‌ترین کالاهای صادرشده است. وی اظهار کرد: ۴۶۶تن کالای خوراکی کشورهای ترکیه و آذربایجان از ابتدای امسال تاکنون از بندر بندرلنگه به کشور قطر ترانزیت شده است. مدیرکل گمرک بندرلنگه ارزش گمرکی این کالاها را ۱۵میلیارد ریال دانست و عنوان کرد: بندرلنگه به عنوان اصلی‌ترین بندرهای فعال در غرب هرمزگان، علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می‌کند.

 86درصد گردشگران گهر را مردان تشکیل می‌دهند

لرستان| معاون اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از بازدید 15هزار نفری از سایت گردشگری گهر خبر داد. نبی‌الله قائدرحمتی اظهار کرد: با توجه به آمار ثبت شده در مبادی ورودی سایت گردشگری گهر تا به حال حدود 15هزار نفر از این منطقه دیدن کرده‌‎‌اند. وی با بیان اینکه بازدید از این سایت، اواسط خرداد تا پایان شهریور برای عموم آزاد است، گفت: در بقیه ایام ورود افراد محدود شده و مانع از آن می‌شوند چراکه فصل رویش و زادآوری گونه‌های جانوری و گیاهی است.

 

ارسال نظر