چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۶/۰۲ - ۰۰:۵۷:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۵۸۲

صادرات یک میلیون و 250 هزار دلاری صنایع دستی

11-2سیستان‌وبلوچستان| مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان‌وبلوچستان از صادرات یک‌میلیون و 250هزار دلاری صنایع دستی استان خبر داد. به گزارش ایسنا، کامبیز مشتاق گوهری در نشست خبری افزود: برنامه جامعی برای توسعه صنایع دستی استان ترسیم شده که سهم سیستان‌وبلوچستان را در صادرات این محصولات افزایش خواهد داد. مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه اظهار کرد: فعال کردن بخش گردشگری در جنوب استان به‌خصوص سواحل مکران نیز از اولویت برنامه‌های میراث فرهنگی استان است. وی بیان کرد: با توجه به اینکه توسعه سواحل مکران از برنامه‌های مهم دولت است و زیرساخت‌های آن نیز فراهم شده، می‌توان در کنار بخش ترانزیت بخش گردشگری منطقه را نیز فعال کرد. گوهری گفت: باتوجه به طرح توسعه سواحل مکران طی برنامه ششم توسعه، توجه به مقوله گردشگری در طول نوار ساحلی مکران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. وی خاطرنشان کرد: در طول نوار ساحلی سیستان‌وبلوچستان، جاذبه‌های منحصر به فرد ساحل اقیانوسی وجود دارد که قابلیت جذب گردشگران داخلی و خارجی را داراست. مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه تصریح کرد: همچنین کشتزارهای موز در زرآباد و شهرستان ساحلی کنارک نیز از دیگر جاذبه‌های نوار ساحلی دریای عمان در استان سیستان‌وبلوچستان محسوب می‌شود.

 

طرح‌های توسعه مناطق محروم به ارزش 16هزار میلیارد تومان

11-3اصفهان| معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری از تدوین طرح‌هایی به ارزش تقریبی 16 هزار میلیارد تومان برای توسعه روستاهای کشور خبر داد که با اجرای این پروژه‌ها سالانه 380 هزار شغل در روستاها و مناطق محروم ایجاد خواهد شد. به گزارش ایرنا، ناصر زرگر دیروز در نشست خبری نخستین جشنواره ملی فرهنگی، ورزشی روستا که در فرمانداری شاهین‌شهر اصفهان برگزار شد، بدون اشاره به تعداد این طرح‌ها، گفت: این طرح‌ها نقش ویژه‌یی در توسعه همه‌جانبه و افزایش اشتغال در روستاها دارد. وی افزود: با هماهنگی مجلس و دولت برای تمام این طرح‌ها بودجه پیش‌بینی شده و به عنوان مثال برای تقویت و توسعه صنایع دستی روستاها بیش از 60هزار برنامه تدوین شده است. وی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه کشور باید سالانه برای 5 هزار روستا برنامه اقتصادی تدوین و در یک دوره 5 ساله 25 هزار برنامه توسعه روستایی عملیاتی شود. زرگر، سرانه کار روستایی در سال نخست برای هر شغل را 30 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: برای اجرای این برنامه‌ها، امسال دولت و مجلس 11هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده‌اند و تا اواخر شهریور دراختیار معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرد. وی افزود: باید با تقویت بنیه اقتصادی روستاها، شرایطی فراهم کنیم که روستاییان به جای اینکه یارانه بگیرند، مالیات دهند و به عزت گذشته خود برسند.

 

پیش‌بینی افزایش ٣٠ درصدی دانشجویان مهارتی

11-4البرز| رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از پیش‌بینی افزایش ٣٠درصدی دانشجویان مهارتی در برنامه ششم خبر داد. به گزارش مهر، محمدحسین امید در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل دفتر ریاست پردیس کشاورزی، با بیان اینکه برنامه‌های توسعه کیفی، ایجاد مراکز رشد و هویت‌بخشی به مراکز علمی کاربردی دانشگاه ازجمله اهداف در دستور کار مجموع مراکز علمی کاربردی در سطح کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: در بازدید از مراکز علمی و کاربردی تفاهمنامه‌یی با استاندار و مدیرکل صنعت استان البرز به امضا رسید. رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: محور این تفاهمنامه در چارچوب و ماموریت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی است. وی با تاکید بر اینکه تامین نیازهای آموزش مهارتی استان در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ مرکز علمی کاربردی در البرز و بیش از ۲۰۰مرکز علمی کاربردی در تهران وجود دارد. امید با اعلام اینکه آمادگی لازم برای ارائه آموزش‌های مهارتی مقطعی و پودمانی در این مراکز وجود دارد، افزود: استان البرز به‌دلیل همجواری با تهران در بخش صنعت توسعه چشمگیری پیدا کرده است. وی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی برای تولید و اشتغال در منطقه البرز وجود دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم نیازهای استان را تامین کنیم، دانشگاه جامع این توانمندی را دارد براساس نیازهای شغلی جامعه دوره‌های آموزشی متعددی را برگزار کند.

 

841 پروژه در خراسان‌شمالی آماده بهره‌برداری شد

11-5خراسان‌شمالی|  استاندار خراسان‌شمالی گفت: همزمان با هفته دولت، 841 پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی در شهرستان‌های این استان 863 هزار نفری بهره‌برداری می‌شود. به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی دیروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع 4 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. وی بهره‌برداری از 24 پروژه عمران شهری با 150میلیارد ریال و 220 پروژه عمران روستایی با 100میلیارد ریال اعتبار را از پروژه‌های مهم این هفته عنوان کرد. صالحی گفت: پروژه‌های هفته دولت در استان با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش افتتاح می‌شود. استاندار خراسان‌شمالی اظهار کرد: بهره‌برداری از طرح توسعه فرودگاه بجنورد، بهره‌برداری از بخش قابل‌توجهی از باند دوم محور بجنورد به گلستان، گازرسانی به 75 روستا و آبرسانی به ساکنان 17روستا ازجمله طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت است و همچنین بهره‌برداری از ساختمان دانشکده پزشکی بجنورد، کلینیک ویژه اسفراین و 17خانه بهداشت و سلامت شهری و روستایی در این هفته آغاز می‌شود. وی از آغاز عملیات اجرایی طرح اوره 2 خبر داد و گفت: مجوزهای اجرای این طرح به‌عنوان طرح توسعه‌یی در واحد مجتمع پتروشیمی خراسان‌شمالی گرفته شده و به‌زودی اجرایی می‌شود.

 

ارسال نظر