اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۱۶

احداث خط لوله گاز دامغان به نکاء به پایان رسید-ساری| مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: احداث خط لوله گاز دامغان به نکاء به پایان رسیده و تا 10 روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. محمداسماعیل ابراهیم‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون منتظر تعیین محل افتتاح و تعیین زمان از سوی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران هستیم، افزود: با احداث این خط کمبود گاز مورد نیاز استان‌های سمنان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی رفع می‌شود. وی تصریح کرد: این خط انتقال استراتژیک بوده و با بهره‌برداری از آن در هفته دوم مرداد می‌تواند استمرار و پایداری گاز مازندران در تمام فصول سال خصوصا در زمستان که مردم شریف مازندران نگرانی افت فشار گاز را داشته‌اند، برطرف کند.

گام اساسی برای انتقال پایدار گاز در زمستان-ساری| داودی‌نژاد مدیر منطقه 9 عملیات از اتصال خط لوله 42 اینچ دامغان کیاسر ساری به خط لوله 30 سراسری نکاء رامسر خبر داد. وی با اعلام این خبر افزود: این عملیات هات‌تب به مدت سه روز در منطقه پنبه چوله ساری با موفقیت به پایان رسیده است و با اجرای آن گامی دیگر به انتقال پایدار گاز نزدیک‌تر شده‌ایم. وی پروژه انتقال گاز دامغان-کیاسر- نکاء را یکی از پروژه‌های مهم استان‌های شمالی به خصوص مازندران بر شمرد و گفت: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی استان و وجود رودخانه‌های خروشان و از سویی دیگر تغییرات جمعیتی فراوان در فصول مختلف به علت حضور بالای گردشگران، همواره انتقال پایدار گاز در این خطه از ایران با نگرانی‌هایی همراه بود. وی اطمینان خاطر داد که با اتمام این پروژه می‌توان انتقال پایدار و ایمن گاز که ماموریت اصلی منطقه است را تضمین کرد.

شرکت‌های فیلیپین آماده سرمایه‌گذاری در قزوین هستند-قزوین| سفیر ایران در فیلیپین در دیدار با استاندار قزوین گفت: اگر ارتباطات ایران با فیلیپین انسجام بیشتری بگیرد، صادرات غیرنفتی به‌راحتی به یک میلیارد دلار می‌رسد چراکه شرکت‌های خوبی در فیلیپین وجود دارد که آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستند. محمد تنهایی در دیدار با استاندار قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: دنیا به کشور ایران اهمیت فراوانی می‌دهد و به تحولات داخلی ایران توجه دقیقی دارد. او افزود: کشور فیلیپین فاصله مکانی بسیاری با ایران دارد اما تحولات داخلی ما را دقیق دنبال می‌کند زیرا می‌داند این تحولات روی مسائل اقتصادی آنها تاثیرگذار است.

کشتار روزانه 140تن مرغ در همدان-همدان| معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه نگرانی از نظر تولید مرغ در استان وجود ندارد، گفت: روزانه 140 تن مرغ در استان کشتار می‌شود که بیش از روال معمول است و نگرانی در این رابطه وجود ندارد. محمد نظرپور با اشاره به اینکه کسری جوجه‌ریزی در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: براساس برنامه سازمان جوجه‌ریزی اردیبهشت و خرداد صورت گرفته و کسری جوجه‌ریزی وجود ندارد و حتی نسبت به سال گذشته 15میلیون قطعه افزایش جوجه‌ریزی در کشور داریم. او با بیان اینکه برخی استان‌ها به علت گرمای هوا نتوانستند در اردیبهشت و خرداد جوجه‌ریزی داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به اثر روانی شیوع تب کریمه- کنگو در دام‌ها مصرف گوشت قرمز کاهش یافته و همین موضوع باعث افزایش مصرف مرغ در کشور شده است.

جامعه هدف بهزیستی افراد دورمانده از اجتماع هستند-آران و بیدگل| رییس اداره بهزیستی آران و بیدگل گفت: هدف ما خدمت‌رسانی و حمایت از معلولان و آسیب‌دیدگان جسمی و حرکتی است که از متن جامعه دور شده‌اند. حیدر ایمانیان در آخرین روز از هفته بهزیستی به آمار معلولان اشاره و اظهار کرد: درکشور ما معلولان جسمی و حرکتی در حدود ۱۲درصد از افراد جامعه را تشکیل می‌دهند چیزی حدود یک‌میلیون و 200هزار نفر و این آمار در جهان چیزی در حدود ۶۰۰ میلیون نفر را شامل می‌شود.

 

ارسال نظر