اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۲۸۱

 تشکیل کارگروه اقتصادی ایران و ترکیه

تهران   رییس اتاق تعاون ایران در دیدار با رضا هاکان تکین سفیر ترکیه تشکیل کارگروه اقتصادی مشترک ایران و ترکیه را پیشنهاد داد.  سفیر ترکیه و هیات همراه برای گسترش ارتباط و مبادلات تجاری دو کشور با بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.  در این دیدار بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران به حجم مبادلات دو کشور ایران و ترکیه اشاره کرد: در نشست روسای جمهور دو کشور رسیدن به حجم مبادلاتی 30میلیارد دلاری هدف‌گذاری شده است، به نظر می‌رسد تعاونی‌ها می‌توانند در تحقق این هدف گام بردارند. سپس رضا هاکان تکین سفیر ترکیه ضمن ابراز خرسندی از اطلاعاتی که در زمینه تعاون به دست آورده است، اظهار داشت: اطلاعات، آمار و ارقامی که در بخش تعاون به دست آمد بسیار تاثیرگذار بود و به نظر می‌رسد که 15درصد از جمعیت ایران عضو بخش تعاون هستند.  وی گفت: وظیفه و مسوولیت من این است که فعالیت‌های شما را به بخش تعاون در ترکیه ارتباط داده و در جهت گسترش همکاری‌ها کمک‌کننده باشیم.

 

 نیاز شبکه آب روستایی شاهرود  به اعتبار

سمنان  فرماندار شاهرود بابیان اینکه برای اصلاح شبکه آب روستایی شهرستان نیازمند ۲۹ میلیارد تومان اعتبار هستیم، گفت: برای خروج از بحران آب باید مدیریت صحیح مصرف در برنامه‌ها گنجانده شود.  سیدمحمدرضا هاشمی دیروز در جلسه کمیته بحران آب شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان ضمن بیان اینکه در دهستان طرود بیش از ۲۵ طرح محرومیت‌زدایی صورت گرفته است، ابراز داشت: بیشترین اولویت در حوزه اعتبارات به مناطق محروم در دهستان خارتوران تعلق دارد و با وجود اقداماتی که تاکنون انجام شد باید گفت طی دو سال گذشته با احداث چاه مردم دهستان طرود و صالح‌آباد از آب شرب سالم برخوردار شدند.  او بابیان اینکه ۳۰درصد آب روستایی هدر می‌رود، افزود: برخی نقاط شاهرود از منبع آب خوبی برخوردار هستند که باید شیوه صحیح برای مدیریت مصرف در این مناطق تدبیر شود و از سوی دیگر در برخی از مناطق که با چالش مواجه هستند باید با همدلی و اتحاد برای حل مشکلات چاره‌اندیشی کرد.

 اختصاص اعتبار لازم به ورزش شوش

شوش   ‌رییس شورای ورزش شهرستان شوش از تخصیص مبلغ یک‌ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به ورزش این شهرستان در سال‌ جاری خبر داد. رضا نجاتی دیروز در نشست شورای ورزش شهرستان شوش که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: نگاه ویژه به امر ورزش باعث کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط و شادی در جامعه می‌شود‌. او به اعتبارات حوزه ورزش در شهرستان شوش اشاره کرد و گفت: در سال جاری یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار به حوزه ورزش اختصاص داده شده است. فرماندار شهرستان شوش افزود: انتظار داریم در صورت اختصاص کامل این اعتبارات در حوزه ورزش، تعمیر و تجهیز سالن‌های ورزشی، ایجاد سالن‌های ورزشی جدید در شهرستان و ساخت پنج زمین چمن ورزشی انجام شود‌.

 تشکیل زنجیره صادرات گیلاس تولیدی تهران

تهران   مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تشکیل زنجیره صادرات گیلاس برای نخستین بار در کشور و با هدف اقتصادی کردن این محصول در استان تهران خبر داد. حمیدرضا خلیلی افزود: با توجه به ظرفیت بالای تولید سالانه 84 هزار تن گیلاس در استان تهران و بالابودن مزیت نسبی تولید محصول سالم و با کیفیت گیلاس به دلیل اقلیم مناسب و دانش فنی و تجربی باغداران استان از جمله باغداران شمیران و دماوند این محصول با ارزش تولید می‌شود. او بیان کرد: ارزش گیلاس تولیدی استان تهران 4هزار و 181 میلیارد ریال است که این محصول از قابلیت بالایی برای صادرات برخوردار است.

 

 50 واحد صنفی در سنندج پلمب شد

سنندج   از ابتدای امسال تاکنون 50واحد صنفی در سنندج پلمب شده است. رییس اتاق اصناف استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۵۰ واحد صنفی متخلف و فاقد مجوز در سنندج پلمب شد. فرهاد عزت‌پور گفت: در استان کردستان حدود 65هزار و 216 واحد صنفی فعال و مدت اعتبار پروانه 6هزار و 858 واحد صنفی منقضی شده است. عزت‌پور افزود: در سطح شهر سنندج 34 هزار واحد صنفی فعال بوده و حدود 4هزار واحد فاقدمجوز و در دست اقدام برای صدور مجوز فعالیت می‌کنند.

 ثبت‌نام ۸ هزار مازندرانی در طرح کارورزی

ساری  معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به سهم ۵ هزار و ۲۶۲ نفری این استان در اجرای طرح کارورزی از ثبت‌نام ۸ هزار مازندرانی خبر داد.  رضا عبدی دیروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری ‌آمل، با بیان اینکه با تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی دولت ستاد فرماندهی سه قوه تشکیل شد، اظهار داشت: در دستور این ستاد در استان مازندران نیز چنین ستادی فعال شده تا کاهش نرخ بیکاری و مشکل اشتغال در دست بررسی قرار گیرد. وی نرخ بیکاری از 12 درصد به 8 درصد در این استان خبر داد و گفت: اکنون برنامه‌های مناسبی برای تولید و اشتغال در دولت در دست است که اشتغال فراگیر مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

عبدی با تاکید براینکه یکی از این برنامه‌ها بر اجرای طرح کارورزی از سوی ستاد است که تاکنون مورد توجه قرار گرفت، افزود: با برنامه‌های پیش‌رو برای 970 هزار نفر شغل پیش‌بینی شده که سهم مازندران 50 هزار نفر است.

 

ارسال نظر