اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۸۱۹

 برگزاری جشن پایان پروژه‌های مسکن مهر فارس

شیراز  مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: تلاش خواهیم کرد که تا پایان شهریور امسال جشن پایان پروژه‌های مسکن مهر این استان را در شهرک مهر امام‌رضا(ع) برگزار کنیم. فیروز تکاور دیروز در حاشیه بازدید از پروژه مسکن مهر شهرک مهر امام‌رضا(ع)، ابراز امیدواری کرد که واحدهای مسکونی این شهرک، تا پایان شهریور آماده واگذاری باشد. مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای حل مشکلات مالی این پروژه، پیشرفت همه بخش‌ها را محسوس دانست و گفت: درمانگاه این شهرک، در زمینی با وسعت 2100 مترمربع و در زیربنایی به وسعت 446مترمربع ساخته می‌شود.

 پالایشگاه کرمانشاه چگونه واگذار شد؟

کرمانشاه  رییس هیات‌مدیره شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه با بیان اینکه برای حفظ نیروی انسانی موجود تا حداقل 10 سال آینده تعهد دادیم، گفت: برنامه داریم ظرفیت پالایشگاه را حتی تا 80هزار بشکه در روز هم برسانیم. سهراب براندیشه در نشست خبری دیروز، با بیان اینکه روند واگذاری پالایشگاه کرمانشاه روندی قانونی بوده است، افزود: سرمایه‌گذار بخش خصوصی که برای سرمایه‌گذاری در پالایشگاه کرمانشاه پای کار آمد صرفا براساس اصل 44 قانون اساسی و تاکید مقام معظم رهبری بر رعایت این اصل وارد کار شد و ابتدا برای واحدهای صنعتی دیگری در کرمانشاه از جمله اسید سیتریک، کرپ ناز، صنایع لبنی و... برنامه داشت. او خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی مزایده دو متقاضی حضور داشتند که شرکت دیگری که طالب پالایشگاه بود 10میلیارد تومان بیشتر از 179 میلیارد تومان پیشنهاد داد و سرمایه‌گذار فعلی با پیشنهاد قیمت 210 میلیارد تومان برنده مزایده شد.

 

 دیدار با نمایندگان مجلس استان مرکزی

اراک  طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده ملک حسینی مدیر مخابرات منطقه مرکزی با آقایان کریمی و مقدسی نمایندگان شهرستان‌های اراک، کمیجان و خنداب، رضایی نماینده خمین، سلیمی نماینده دلیجان و محلات، ابراهیمی نماینده شازند، حسینی نماینده تفرش، آشتیان وفراهان و منصوری نماینده ساوه و زرندیه دیدار کرد. در این نشست‌های صمیمی مدیر مخابرات منطقه مرکزی گزارش مبسوطی از عملکرد مخابرات استان و همچنین تفکیک وظایف مخابرات در دو بخش خصوصی و دولتی برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

 رهاسازی زنبور در مزارع گوجه فرنگی بجنورد

بجنورد  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد از رهاسازی عوامل کنترل بیولوژیک زنبورهای تریکوگراما و براکون در مزرعه گوجه فرنگی روستای مطرانلو این شهرستان خبر داد.  اسماعیل محمودآبادی اظهار کرد: برای آشنایی کشاورزان منطقه به صورت ترویجی رهاسازی این زنبورها با حضور جمعی از کشاورزان در مزارع گوجه فرنگی روستای مطرانلو انجام گرفت.

او افزود: با توجه به آفات متعدد مزارع گوجه فرنگی از جمله پروانه کرم قوزه، سموم مختلف از گروه‌های متفاوت به دفعات و بدون در نظر گرفتن مسائل بهداشتی و زیست محیطی، نوع و دوام سم در محیط و دوره کارنس آن برای کنترل آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 افزایش ۱۴۰درصدی صادرات ریلی از زاهدان

زاهدان   مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق گفت: صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان در سه ماهه اول سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن ۱۴۰ درصد رشد داشته است.  مجید ارجونی در ارتباط با حوزه بار و ترانزیت، اظهار کرد: در سه ماهه اول سال جاری 8هزار و ۷۱۷ تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به 3هزار و ۶۳۴ تن سال قبل از آن، رشد ۱۴۰ درصدی را نشان می‌دهد. او افزود: همچنین میزان واردات کالا از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی از 4هزار و ۱۶۳ تن سال ۹۵ با رشد ۳۲درصدی به 5هزار و ۴۹۷ تن در سه ماهه اول سال ۹۶ رسید.

 

 تاکسی اینترنتی در سمنان راه‌اندازی می‌شود

سمنان   فرماندار سمنان از راه‌اندازی تاکسی اینترنتی در سمنان خبر داد و گفت: بیش از هزار تاکسی در شهرستان سمنان وجود دارد که با اجرای این طرح می‌توان بخش عمده‌یی از مشکلات صنف تاکسیرانی را برطرف کرد. سیدعباس دانایی دیروز در نشست شورای ترافیک شهرستان سمنان با اشاره به برخی مشکلات صنف تاکسیرانی اظهار داشت: طرح ایجاد تاکسی اینترنتی در سمنان به‌صورت آزمایشی در یک بازه زمانی سه‌ماهه اجرا می‌شود. او با بیان اینکه در صورت دریافت نتیجه مطلوب این طرح به‌صورت مستمر اجرا می‌شود اذعان کرد: بالغ‌بر یک‌هزار و 70 تاکسی در شهرستان سمنان وجود دارد که به‌صورت فانی و با مجوز از صنف تاکسیرانی در حال فعالیت هستند.

 3 واحد متخلف در فارس پلمب شد

شیراز   سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: در سه ماهه اول امسال، به 129 واحد آلاینده محیط زیست در فارس اخطار قانونی داده شده است.  یدالله مرادی افزود: طی 3 ماهه اول امسال، نمونه‌برداری و بازدیدهای مستمری از واحدهای صنعتی مختلف استان انجام و نمونه‌های لازم تهیه و منجر به صدور اخطار کتبی برای 129 واحد صنعتی شده است. او اضافه کرد: اخطاریه‌های صادره در خصوص الزام به رفع آلودگی زیست محیطی بوده و براساس آن از مدیران این مراکز صنعتی خواسته شده که استانداردهای زیست محیطی را رعایت کنند.

 تریکوگراما همکاری پرکار برای تولید برنج سالم

رشت   معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در 20 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان از همکاری زنبور تریکوگراما استفاده شد.  ‌‌حبیب جهانساز گفت: گیلان 238هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و کاهش مصرف سم در این اراضی از اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی گیلان است.

 

ارسال نظر