چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۴/۱۵ - ۰۰:۳۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۵۰۹

سرمایه‌گذاری 181میلیارد ریالی در بخش آبزی‌پروری

روزنامه 15تیر شمار ه 862مرکزی| مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 181میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید آبزی‌پروری در دولت تدبیر و امید در این استان جذب شد. حسن اکبری دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این سرمایه‌گذاری در قالب 52 طرح در بخش‌های مختلف آبزی‌پروری استان مرکزی جذب شد که با جذب آن 11میلیون قطعه به تولید بچه ماهی، 635 تن به ظرفیت تولید ماهی قزل‌آلا و 580هزار قطعه به تولید ماهیان زینتی استان افزوده شد. او ادامه داد: این سرمایه‌گذاری‌ها 136 شغل جدید به صورت مستقیم در بخش آبزی‌پروری استان مرکزی به همراه داشت.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: همچنین در این مدت 70فقره پروانه تاسیس با ظرفیت یک‌هزار و 55 تن ماهی و 4میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا و 450هزار قطعه بچه ماهی زینتی برای متقاضیان صادر شد. اکبری ادامه داد: از ابتدای سال 92 تا پایان سال گذشته 610میلیارد ریال طرح آبزی‌پروری برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پیش از آن حدود

5/2 برابر افزایش داشته است. او خاطرنشان کرد: در این مدت حدود 20میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فعالیت‌ها و ساخت تاسیسات زیربنایی حوزه آبزی‌پروری استان مرکزی مصوب شده است. مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآور شد: جذب سرمایه‌گذاری‌ها، حمایت‌های دولت و انجام اقدام‌های ترویجی، افزایش تولید 57درصدی آبزی‌پروری، 20درصدی در حوزه ماهیان زینتی و افزایش 6برابری صادرات این تولیدات به خارج از کشور را در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 91 به همراه داشته است.

 

هزینه 3.6میلیارد تومانی نوسازی راه‌های ‌خراسان جنوبی

روزنامه 15تیر شمار ه 862خراسان جنوبی| ‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی ‌خراسان جنوبی گفت: امسال ۳۶۰میلیارد ریال اعتبارات ابلاغی‌ برای روکش و عملیات حفاظتی راه‌های شریانی و روستایی استان اختصاص یافته است. به گزارش تسنیم، جعفر شهامت دیروز در بازدید از طرح‌های راهداری استان با بیان اینکه اعتبار ابلاغی جهت روکش و عملیات حفاظتی راه‌های شریانی و راه‌های روستایی است، اظهار داشت: سازمان راهداری متعهد به تامین قیر مورد نیاز برای پروژه‌هایی است که به سقف اعتبارات افزوده می‌شود. او با بیان اینکه استان خراسان جنوبی دارای 17هزار و 149کیلومتر راه است، افزود: از این میزان 5هزار و 855کیلومتر بزرگراه راه اصلی و فرعی و 2هزار و 128کیلومتر آن جزو راه‌های شریانی کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در سطح راه‌های اصلی و فرعی حدود 355کیلومتر روکش آسفالت، 20 کیلومتر میکروسرفیسینگ، 191کیلومتر فوگ‌سیل، 50 کیلومتر ماسه آسفالت اجرا شده است. شهامت بیان کرد: در سطح راه‌های روستایی نیز 77 کیلومتر از نوع آسفالت گرم و 94 کیلومترآسفالت از نوع آسفالت سرد و 35 کیلومتر فوگ‌سیل انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان خراسان جنوبی از پیاده‌سازی سیستم مدیریت روسازی (PMS) در سطح راه‌های شریانی کشور خبر داد و گفت: براساس نتایج حاصله از آن 70 درصد راه‌های شریانی استان نیاز به روکش دارد. او خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 47هزار و 716تن آسفالت در راه‌های اصلی و 9هزارو330 تن نیز در راه‌های فرعی و روستایی برابر اولویت در شهرستان‌های استان استفاده شده است.

 

آبرسانی 143روستای کهگیلویه و بویراحمد با تانکر

روزنامه 15تیر شمار ه 862کهگیلویه و بویراحمد| مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 143روستای این استان به صورت سیار با تانکر آبرسانی می‌شوند. فیض‌الله پاسره در گفت‌وگو با ایسنا افزود: 1676 روستا در این استان داریم که 1470 مورد از آنها دارای شبکه هستند. او بیان کرد: مشکل اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد پراکندگی در روستاهاست. به‌طوری که 900روستای این استان زیر 20خانوار جمعیت دارند. مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برخی روستاهای استان در مناطقی واقع شده‌‌اند که دسترسی به منابع پایدار آب وجود ندارد و عملا آبرسانی به این روستاها مقدور نیست که به صورت سیار آبرسانی می‌شوند. پاسره تصریح کرد: درست است که استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های پر آب کشور است اما به دلیل اینکه در گذشته مردم به خوبی در زمینه مدیریت آب توجیه نشده‌اند، از آب شرب برای مصارف کشاورزی، باغات و فضای سبز استفاده‌هایی دارند اگر چه اکنون به‌شدت در این زمینه در حال فرهنگ‌سازی هستیم. او ادامه داد: در کنار بحث فرهنگ‌سازی و سایر اقدامات در زمینه استفاده صحیح از آب شرب اعمال قانون جدی هم در این زمینه صورت می‌گیرد که جا دارد از ریاست محترم دادگستری استان در برخورد با مشکلات منابع آب نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم. مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برخی‌ها این تفکر را دارند که در مناطق گرمسیری باید مشکلات آب بیشتر باشد اما هم‌اکنون در همه شهرستان‌های استان مشکل آب داریم و از آنجا که بیشتر منابع تامین آب استان از طریق چشمه‌‌ها و قنات‌هاست و با خشک شدن این منابع، مشکلات آب به وجود می‌‌آید.

 

ظرفیت ایجاد ۵۰هزار شغل را در آذربایجان‌شرقی داریم

روزنامه 15تیر شمار ه 862آذربـایجـان‌شرقی | اسـتـانـدار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دولت با شرایط خاص خود قادر به استخدام نیست و کارمند به حد نیاز در ادارات وجود دارد، گفت: وجود کارمند بیش از حد به دلیل اینکه این کارمندان اضافه هم باید نامه‌ها امضا و اظهارنظر کنند به مانع تولید تبدیل می‌شوند. به گزارش تسنیم، اسماعیل جبارزاده در جشنواره ملی اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید و اشتغال و تجلیل از کارفرمایان نمونه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، آذربایجان‌شرقی در 3 شاخص از 4 شاخص ارزیابی‌ها رتبه اول را کسب کرد، اظهار کرد: در آیتمی که تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود، رتبه دوم را کسب کردیم که همه این دستاوردها در سایه تلاش و همت جامعه کارگری و کارفرمایی است. او با تاکید بر اینکه در آذربایجان‌شرقی کارفرما و کارگر دو بال تولید هستند، افزود: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها، کمترین واحد مشکل‌دار را در این استان داریم و از میان واحدهای بحرانی دو، سه مورد باقی مانده که حل آن هم خارج از اراده مدیران این استان است. استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مردم خواستار تداوم دولت یازدهم شدند که این امر موجب ثبات سیاسی و اقتصادی خواهد بود، ابراز داشت: این انتخاب فرصتی برای جامعه تولیدی ماست. او با اشاره به اینکه به زودی سرمایه‌گذاری در یک مگاپروژه میلیارد یورویی در آذربایجان‌شرقی کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: 5هزار مگاوات برق از این پروژه تولید خواهد شد که سهم این استان رقم قابل توجهی است. جبارزاده ادامه داد: وجود کارمند بیش از حد به دلیل اینکه این کارمندان اضافه هم باید در این ادارات پای قراردادها و نامه‌ها امضا و اظهارنظری داشته باشند، خود به مانع تولید تبدیل می‌شوند.

 

 

 

ارسال نظر