اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۲۶۶

 تمدید گواهینامه بین‌المللی ۱۷۰۲۵ آزمایشگاه مرکزی شرکت آبفای مرکزی

اراک| عبدالرضا خلیلی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اعلام خبر فوق افزود: در سومین ممیزی مراقبتی آزمایشگاه مرکزی، این شرکت برای بار سوم موفق به تمدید گواهینامه استاندارد بین‌المللی سیستم مدیریت آزمایشگاه ایزوIEC ۱۷۰۲۵:۲۰۱۲/ شد.  به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی وی در ادامه تصریح کرد: از اوایل سال ۱۳۹۰ مراحل استقرار این سیستم با برگزاری دوره‌های آموزش مبانی و مستندسازی، ارزیابی وضعیت آزمایشگاه، تهیه روش‌های اجرایی، تهیه دستور عمل کار با تجهیزات، انجام آزمایش‌های PT، رفع مغایرت‌ها و خرید مواد شیمیایی مرجع و... انجام شد و ممیزی نهایی با حضور گروه ممیزی شرکت TURKAK از کشور ترکیه صورت گرفت که در نهایت در خرداد ماه سال ۱۳۹۱ منجر به صدور گواهینامه بین‌المللی ایزو ۱۷۰۲۵ برای دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب این شرکت برای مدت اعتبار ۴ساله شده بود و هم‌اکنون برای چهارساله دوم این گواهینامه مجددا تمدید شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی مزایای پیاده‌سازی استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ را شامل اثبات صلاحیت فنی آزمایشگاه، الزام به استفاده از روش‌های استاندارد، قابلیت کسب اعتماد بین مشتریان در سطح ملی و بین‌المللی، پذیرش نتایج آزمایشگاه در سطح بین‌المللی، افزایش انگیزه و رضایت کارکنان آزمایشگاه و کاهش هزینه‌های مرتبط با شکایات مشترکان و تکرار تست‌ها برشمرد.

 تسطیح مسیر خطوط 10، 16 و 26 اینچ

در منطقه مرکزی

اراک| عملیات تسطیح مسیر خطوط 10، 16 و 26 اینچ مسیر خط شازند – اراک - قم با موفقیت انجام شد. رضا کریمی‌نورعینی، رییس واحد نگهداری و تعمیرات خط منطقه با اعلام این خبر گفت: رفع تعارضات، احیای گرده ماهی در طول مسیر و ترمیم آب بردگی‌ها از جمله اقداماتی بود که در این عملیات انجام شد. وی با اشاره به لوله‌گذاری در آبروها و مارکرگذاری در طول مسیر اضافه کرد: رفع تجاوزات به حریم خطوط و همچنین تسطیح مسیر و سهولت در رفت و آمد از جمله اقدامات موثر در این عملیات بود. کریمی‌نورعینی با تاکید بر همکاری بی‌وقفه واحد ترابری گفت: هر ساله بر اساس برنامه‌های مدون که قبل از شروع سال جدید است، مشخص می‌شود و با اولویت‌بندی مسیرها نسبت به ترمیم و تسطیح مسیر اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

 احداث پارک بانوان در ساری

ساری| با گذشت یک‌سال از وعده مهدی عبوری شهردار ساری برای بانوان این روزها خبر از افتتاح فاز اول بوستان بانوان به گوش می‌رسد.  فاز اول بوستان بانوان در حالی آماده افتتاح است که شاهد برخورداری این بوستان از پیست دوچرخه سواری، فضای پیاده‌روی، جانمایی فضایی برای مادرانی که فرزندان شیرخوار دارند و فضای بازی‌های مفرح و رستوران‌ها، بازارچه، تالار اجتماعات، زمین‌های ورزشی شامل والیبال، فوتبال، بسکتبال، زمین بازی کودکان، مهدکودک و گلخانه‌یی مدرن همراه با آموزش برای علاقه‌مندان و... هستیم. این بوستان در زمینی به وسعت هشت و نیم هکتار در بلوار خزر ساری در حال تکمیل است.

 واگذاری 4148 اشتراک آب در سال گذشته

ایلام| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از واگذاری 4هزار و 148 اشتراک آب در سال گذشته در استان ایلام خبر داد. داراب بیرانوند دیروز از فروش 31میلیون مترمکعب آب در استان ایلام خبر داد. مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان ایلام گفت: 31 میلیون مترمکعب در سال 95 فروش آب داشته که 74درصد آن مربوط به مصارف خانگی است. بیرانوند افزود: متوسط مصرف ماهانه آب در استان ایلام 17 مترمکعب در ماه است که نسبت به متوسط کشور 13درصد بیشتر است. او درخصوص مشترکان این شرکت گفت: 4هزار و 148 اشتراک در سال گذشته واگذار شده که نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل 5درصد افزایش داشته، همچنین در بخش فاضلاب 4هزار و 302 مورد اشتراک جدید اضافه شده که رشد 24 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته وجود دارد.

 لزوم اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه

ایلام| مدیرکل بهزیستی استان ایلام بر لزوم اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در استان ایلام تاکید کرد. فرهاد قیصربیگی دیروز اظهار داشت: یکی از فعالیت‌‌هایی که به صورت کامل و استاندارد در ایلام صورت می‌‌گیرد، «طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه» است که نقطه مثبت این طرح، واگذاری آن به بخش خصوصی و اجرای طرح از سوی بخش خصوصی است. او افزود: هدف کلی طرح، تغییر و تحول در نگرش جامعه به معلولان است تا جامعه نگاه خود را به معلولان تغییر دهد. قیصربیگی گفت: در حال حاضر در 10 شهرستان ایلام، توانبخشی مبتنی بر جامعه در حال اجراست و اهم فعالیت‌‌هایی که انجام می‌‌دهند، آموزش در خانواده، آموزش در محیط خارج از خانواده و ارائه وسایل کمک‌‌های توانبخشی است.

 رونق تولید برنج داخلی با ممنوعیت واردات

ساری| ممنوعیت واردات برنج از مرداد تا آذرماه موجب رونق تولید برنج و تقویت کشاورزان خواهد شد. نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس دهم گفت: این مصوبه از نتایج همکاری و نگرانی مشترک مجلس و دولت بوده که خود تضمین دیگری بر رونق کشاورزی در استان است و بی‌تردید کشاورزی در مازندران از وجوه مختلف اقتصادی، اجتماعی، اشتغال‌زایی و حتی امنیتی درخور توجه و اهمیت ویژه هستند. ولی‌الله نانواکناری با بیان اینکه زمین، آفتاب، گیاه و طلب برکت و رزق از درگاه خداوند بخشی از هویت هر مازندرانی است، تصریح کرد: مجلس و دولت، مصمم به تقویت و حمایت از کشاورزی به عنوان محور اصلی توسعه پایدار در استان مازندران هستند.

 

ارسال نظر