اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۴:۳۷:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۱۸۸

 مشترکان اینترنت اردبیل ۱۰۰برابر شد

اردبیل| مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات گفت: در سه سال گذشته مشترکان اینترنت در استان اردبیل ۱۰۰برابر افزایش یافته است. مرتضی رضایی دیروز در نشست توسعه اشتغال و کسب‌وکار در بستر دولت الکترونیک در اردبیل تصریح کرد: در شهریور ماه سال ۹۲ تعداد مشترکان اینترنت در اردبیل 6هزار نفر محاسبه شده اما در سال ۹۵ این رقم به ۶۰۰ هزار نفر رسیده است. او افزود: در حالی که در سال ۹۲ تنها ۷۲ روستا به اینترنت پرسرعت دسترسی داشتند، در سال ۹۵ ،۹۳۴ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز شده‌اند. مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات با اشاره به تداوم تجهیز روستاها به اینترنت پرسرعت اضافه کرد: تمام روستاهای بالای ۱۰خانوار به اینترنت مجهز می‌شوند.

 

 دوسوم ظرفیت اشتغال واحدهای صنعتی دامغان غیرفعال است

سمنان| رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دامغان گفت: اگر تمام واحدهای صنعتی شهرستان فعال باشند، 3هزار و ۷۳۷ نفر مشغول به کار می‌شوند اما در حال حاضر تنها یک هزار و ۱۴۰ نفر در این واحدهای صنعتی مشغول به‌کارند که آمار رضایت‌بخشی نیست. اسماعیل عابدیان در جریان تور رسانه‌یی به مناسبت روز صنعت و معدن با بیان اینکه در این شهرستان از مجموع 156 واحد صنعتی، 102واحد فعال و نیمه فعال و 44 واحد نیز به دلیل مشکلات مختلف کاملا تعطیل هستند، اضافه کرد: مجموعه فراقطعه متین تولید‌کننده قطعات بتنی سبک وسنگین در زمینی به مساحت حدود 12هکتار و با تولید سالانه یک میلیون تن قطعات بتنی مسلح و غیرمسلح سال 95 در شهرک صنعتی دامغان به بهره‌برداری رسید.

 میزان شاغلان بخش اصناف آذربایجان‌غربی به ۲۰۰ هزار نفر رسید

ارومیه| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰۰هزار نفر در آذربایجان غربی در قالب اصناف مختلف در بخش‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی مشغول به‌کار هستند. جعفر صادق اسکندری دیروز در مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف که در محل تالار نوری برگزار شد، اظهار کرد: نقش اصناف در اقتصاد، فرهنگ و امور اجتماعی به خوبی ملموس است اگرچه در حوزه اقتصاد نقش موثرتری دارند. او افزود: تاثیر‌گذاری فعالیت‌های صنفی در ارزش افزوده در اقتصاد بالغ بر 20درصد است و رقمی فراتر از تصور در حوزه پول، معدن، تجارت و کشاورزی است و به تنظیم بازار نیز کمک می‌کنند و در راستای اشتغال‌زایی نیز بیش از پیش موثر هستند که از بروز مشکلات اجتماعی در جامعه جلوگیری می‌کنند.

 صادرات سالانه 7میلیون دلار فرش دستباف از بوشهر

بوشهر‌| معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: سالانه به ارزش 7میلیون دلار فرش دستباف از این استان به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می‌شود. ابوالقاسم محمدزاده دیروز افزود: در استان بوشهر 7هزار و 190 بافنده فرش اعم از گلیم، گبه و قالی وجود دارد که بر اساس سفارش صادرکنندگان و عرضه‌کنندگان این نوع فرش‌ها اقدام به تولید می‌کنند. وی با اشاره به فعال بودن اتحادیه صنفی فرش دستباف در شهرستان‌های استان بوشهر اضافه کرد: اتحادیه صنفی بافندگان فرش دستباف در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دشتی، تنگستان، گناوه و کنگان فعال است و خدمات لازم را به بافندگان ارائه می‌دهند. محمد‌زاده با تاکید بر افزایش پوشش بیمه تامین اجتماعی بافندگان فرش دستباف استان بوشهر افزود: اکنون یک‌هزار و 700 نفر از بافندگان فرش دستباف این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که بافندگان انتظار دارند پوشش بیمه‌یی، فعالان این عرصه افزایش یابد.

 خرید حدود800تن پیله تر ابریشم

از نوغانداران کشور

رشت| نوغانداران کشور با فروش 800تن پیله ‌تر ابریشم بیش از 200میلیارد ریال درآمد کسب کردند. رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور دیروز گفت: نوغانداران کشور با فروش این مقدار پیله‌ تر ابریشم بیش از 200میلیارد ریال درآمد کسب کردند. علی‌اصغر داداش‌پور با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلو پیله‌ تر ابریشم 18هزار و104 تومان تعیین شده است، گفت: به دلیل مساعد بودن شرایط بازار، بخش خصوصی همه پیله‌ تر تولیدی نوغانداران را به‌طور میانگین به قیمت توافقی هر کیلو 25 هزار تومان خریداری می‌کند. او افزود: خرید پیله تر ابریشم از نوغانداران کشور اواخر اردیبهشت آغاز شده و تا پایان تیر ادامه دارد.

 بهره‌برداری از ۱۲۰واحد صنعتی در استان کرمانشاه درسال ۹۶

کرمانشاه| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: تا پایان سال جاری ۱۲۰واحد صنعتی با اشتغال‌زایی  3هزار و ۵۰۰ نفر در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد. نعمت‌الله حقیقی در نشست خبری دیروز این سازمان میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته بهره‌برداری از ۱۲۰ واحد صنعتی در استان کرمانشاه تا پایان سال ۹۶برای بهره‌برداری از این واحد‌ها را که بالغ بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: همچنین تا پایان امسال از ۳۵طرح مربوط به صنایع معدنی با ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار در استان بهره‌برداری خواهد شد. او از آماده‌سازی سایت بهین‌یاب برای ثبت‌نام جدید واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات نیز خبر داد و اظهار داشت: این واحد‌ها از امروز می‌توانند با مراجعه به سایت مذکور ثبت‌نام کنند.

 

ارسال نظر