شورای شهر پنجم اراک، شهرداری صاحب سرمایه‌ای را تحویل می‌گیرد

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۱۳

 شهردار اراک گفت: شهرداری هیچ‌گونه بدهی ندارد و با سرمایه‌یی بالا به شورای پنجم کلان‌شهر اراک واگذار می‌شود.

محمدابراهیم عباسی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در مجتمع آفتاب شهر اراک عنوان کرد: شهرداری اراک در آغاز استقرار شورای شهر چهارم با بدهکاری مواجه بود اما امروز با سرمایه‌یی مناسب به شورای پنجم تحویل می‌شود.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های شهرداری اراک مجتمع آفتاب در مساحتی به وسعت 25هزار مترمربع است که در قالب مجتمع تجاری و پارکینگ در مرکز شهر اراک قرار دارد و مالکیت کامل آن با شهرداری است که ارزش مالی بالایی دارد.  

شهردار اراک با اشاره به حضور اعضای متخصص در شورای شهر چهارم اراک گفت: همه تخصص‌های موردنیاز یک شهر در شورای چهار تجمیع و شهرداری نیز از این ظرفیت به خوبی بهره‌مند شد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییرات گسترده در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری اراک بیان کرد: شهرداری اراک امور خود را براساس برنامه‌ریزی و تغییرات منطقی پیش می‌برد اما یکی از موثرترین اقدامات صورت گرفته شناسنامه‌دار شدن سازمان‌های تابعه شهرداری اراک است.

عباسی تصریح کرد: در چهار سال گذشته برخی سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری اراک فاقد چارت سازمانی بودند که به واسطه تلاش‌ها و بررسی‌های صورت گرفته چارت تفصیلی و ساختار سازمانی برای سازمان‌ها تعریف شد.  وی افزود: ساختار سازمانی تعریف شده، تعداد جذب نیرو و تخصص‌های مورد نیاز شهرداری نیز مشخص است و براساس قانون عمل می‌شود.

شهردار اراک درخصوص فضای شهر پس از انتخابات اظهار کرد: برای تبلیغات انتخاباتی فضاها و بنرهای موردنیاز در شهر نصب شد و اطلاع‌رسانی‌های لازم برای کاهش کمترین آسیب به فضای شهری نیز به نامزدهای انتخاباتی صورت گرفت.  وی همچنین از عقد قرارداد با یکی از شرکت‌های خودروساز خبر داد و افزود: به واسطه این قرارداد ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی به‌روز می‌شود.

عباسی ضمن اشاره به حضور پررنگ مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه و تبریک به منتخبان شورای اسلامی شهر اراک از خدمات شورای شهر چهارم تقدیر کرد و گفت: شهر اراک در چهار سال اخیر با حمایت شورای شهر توفیقات مناسبی را کسب کرد.

در حاشیه نشست مطبوعاتی شهردار اراک نمایشگاه دستاوردهای چهارساله شهرداری اراک در محل مجتمع آفتاب گشایش یافت.

نمایشگاه دستاوردهای شهرداری اراک در قاب تصویر با حضور محمدابراهیم عباسی شهردار کلان‌شهر اراک، اعضای شورای دوره چهارم، مدیران عامل سازمان‌ها و مناطق شهرداری و جمع کثیری از اصحاب رسانه افتتاح شد.

در این نمایشگاه عملکرد شهرداری در حوزه‌های مختلف از قبیل عمران و توسعه شهری، توسعه و احداث فضای سبز، زیباسازی و مبلمان شهری، فرهنگی و ورزشی و خدمات شهری طی مدت 4 سال ارائه شده است و شهروندان می‌توانند به مدت 10روز صبح‌ها از ساعت 10 تا 13 و عصرها از ساعت 16 الی 20 در محل پروژه آفتاب واقع در میدان شهدا از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

ارسال نظر