اخبار

۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - ۰۸:۴۱:۱۹
کد خبر: ۱۹۴۱۵۲

خوش‌بینی خاندوزی  نسبت به آینده بازار ارز

وزیر امور اقتصادی و دارایی از به نتیجه رسیدن اقدامات بانک مرکزی در مورد ساماندهی بازار ارز اظهار خوش‌بینی کرد و گفت: طی روزهای آینده شاهد به ثمر نشستن این اقدامات در مدیریت بازار ارز خواهیم بود.

سید احسان خاندوزی در گفت‌وگو با ایسنا، درمورد افزایش قیمت دلار طی روزهای گذشته و آینده این بازار اظهار کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی به عنوان متولی اصلی مدیریت بازار ارز برای سامان‌دهی این بازار برنامه‌های جدی دارد.

وی تاکید کرد: ظرف روزهای آینده شاهد به ثمر نشستن نتیجه زحمات همکاران در حوزه مدیریت بازار ارز خواهیم بود

هشدار قوه‌قضاییه به مردم درباره اجاره کارت ملی به دلال‌های ارز

گفتنی است، برخی افراد با اجاره کارت ملی خود از صرافی‌ها ارز دریافت می‌کنند تا حدود یک میلیون تومان سود کنند، اما همانطور که اشاره شد این موضوع می‌تواند تبعات دیگری در حوزه یارانه، مالیات و جرایم مبارزه با پولشویی برای آنها داشته باشد.

متن پیامک معاونت پیشگری از وقوع جرم قوه قضاییه یه شرح زیر است: 

«با توجه به مشاهده موردی از سوءاستفاده دلالان از کارت ملی افراد برای خرید ارز با هدف سودجویی و تبعات این اقدام غیرقانونی برای دارنده کارت، دقت داشته باشید خرید ارز صرفا برای مصارف شخصی صورت گیرد. بدیهی است اطلاعات هویتی خریداران برای سازمان هدفمندی یایانه‌ها و سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد و تبعات عدم رعایت ضوابط مقرر در قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برعهده دارند کارت ملی خواهد بود.»

 

ارسال نظر