اخبار

۱۴۰۱/۰۷/۱۷ - ۰۱:۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۹۳۱۵۹

بررسی حوادث هفته‌های اخیر در جلسه سران قوا 

سران سه قوه با تاکید بر اهمیت وحدت کلمه برای تداوم توسعه و پیشرفت کشور، از هوشمندی مردم در ناکام گذاشتن توطئه دشمنان در وقایع هفته‌های اخیر قدردانی کردند.

به گزارش ایسنا، روسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه در نشست سه‌جانبه خود که عصر شنبه در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، حفظ آرامش کشور را برای فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار مردم ضروری دانسته و تاکید کردند جامعه ایرانی در حال حاضر برای غلبه بر خصومت و تفرقه‌افکنی ایران‌ستیزان به وحدت همه اقشار فارغ از زبان، مذهب و قومیت نیاز دارد و همه ارکان کشور باید در این مسیر بکوشند.

سران قوا با بیان اینکه دشمنان این مرز و بوم نه جمهوری اسلامی که ایران یکپارچه و مقتدر را تهدیدی برای منافع خود می‌دانند، از هوشیاری مردم بصیر و زمان‌شناس کشور در فهم برنامه‌ریزی گسترده دشمنان و خنثی‌سازی توطئه‌های خصمانه آنان قدردانی کردند.

روسای سه قوه همچنین از خدمات و مجاهدت‌های شبانه‌روزی حافظان امنیت طی روزها و هفته‌های گذشته قدردانی و تاکید کردند: امنیت و آرامش در کشور زیربنای هر نوع توسعه‌یافتگی و فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارهای مردم است.

تجمعات پراکنده در تهران

بازاریان از بیم تخریب  تعطیل کردند

با وجود تاکید مسوولان و مقامات رسمی کشور بر پیگیری مطالبات تجمعات اخیر تهران دومین شنبه ناآرام خود را تجربه کرد. به گزارش ایسنا، در پی فراخوان‌های صورت گرفته در فضای مجازی مبنی بر برگزاری تجمعاتی در محلات تهران از پیش از ظهر (شنبه ۱۶ مهر) نیروهای انتظامی و امنیتی به صورت گسترده در برخی خیابان‌های تهران خصوصا در اطراف مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه تهران و صنعتی شریف استقرار یافته و رفت‌وآمدهای صورت گرفته را تحت کنترل قرار دادند. این هفته دانشگاه شریف همچنان به صورت غیرحضوری به فعالیت ادامه می‌دهد و اساتید دانشگاه نیز تحصن امروز خود را به دلیل جلوگیری از «سوءاستفاده بیگانه‌ها» لغو کرده بود.  فراخوان دیروز مربوط به ساعت ۱۱ بود که از حوالی ساعت ۱۱ و نیم و همزمان با از حالت معمول خارج شدن رفت‌وآمدها، حضور نیروهای امنیتی نیز پررنگ‌تر شد و سعی در پراکنده کردن تجمع‌کنندگان داشتند. محله فلاح تهران، نارمک، پونک، شهرک غرب، سعادت آباد، مترو شریف، لاله‌زار، خیابان انقلاب، ناصر خسرو و ... از جمله محلاتی بودند که در آن تجمعات پراکنده و محدود شکل گرفت و در برخی مناطق از جمله محله نارمک برخی تجمع‌کنندگان نسبت به تخریب اموال عمومی ازجمله حفاظ آهنی خطوط بی‌آر تی، تابلوهای راهنمایی و آتش زدن سطل‌های زباله اقدام کردند و در برخی موارد از جمله در محله بازار تهران حتی به این نیز بسنده نکرده و نسبت به آتش زدن کیوسک نیروی انتظامی اقدام کردند.  در برخی محلات از جمله بازار تجریش، لاله‌زار و حتی بازار تهران اکثر مغازه‌ها تعطیل بود که علت آن از سوی برخی کسبه بیم از تخریب عنوان شد. این دومین شنبه ناآرام تهران است که البته از هفته گذشته میزان تجمعات کاهش یافته و روندی فرسایشی به خود گرفته است

براساس اعلام بانک مرکزی: 

نرخ سود بین بانکی  به ۲۰.۸۸ درصد رسید

بر اساس جدیدترین اعلام بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی در ۱۳مهرماه به ۲۰.۸۸ درصد رسید. به گزارش اقتصادآنلاین؛ این در حالی است که این نرخ در هفته گذشته برابر ۲۰.۹درصد بوده و این هفته کاهش اندکی داشته است. در تاریخ مذکور، حداقل نرخ توافق بازخرید ۲۱درصد، نرخ اعتبارگیری قاعده ‌مند ۲۲درصد و نرخ سپرده‌گذاری قاعده‌ مند ۱۴دردصد بوده است. بالاترین نرخ سود امسال مربوط به ۳۰تیرماه با ۲۱.۳۱درصد و کمترین آن در ۲۵فروردین برابر با ۲۰.۲۹درصد بوده است.

در بیستمین مرحله از حراج سال ۱۴۰۱ 

دولت ۲۳۰ میلیارد تومان اوراق فروخت

بانک مرکزی ضمن اعلام نتیجه بیستمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۱ (مورخ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱)، اعلام کرد حراج جدید اوراق یاد شده در تاریخ ۱۹ مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ نتیجه بیستمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۱، مورخ ۱۲ مهرماه ماه اعلام شد. جزییات این گزارش به شرح زیر است: 

در بیستمین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی سال ۱۴۰۱، هیچ بانک و موسسه اعتباری غیربانکی، سفارشی برای خرید اوراق ثبت نکرده است. ارزش اوراق فروخته شده به سایر خریداران حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه هم در اراد ۱۱۲ برابر ۲۳۰ میلیارد تومان و با نرخ بازده ۲۲.۲۹درصد بوده و در اراد ۱۱۷ سفارشی ثبت نشده است. بنابراین در مجموع حجم اوراق به فروش رفته در این هفته برابر با ۲۳۰ میلیارد تومان بوده است.

بیست و یکمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی هم روز سه‌شنبه ۱۹مهرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و نهادهای مالی می‌توانند روز یکشنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱ سفارش‌های خود را ثبت کنند.

 

ارسال نظر