رویداد

۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - ۰۱:۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۹۲۹۴۵

قائم‌مقام رییس کل 

بیمه مرکزی منصوب شد

وزیر اقتصاد در حکمی «مجید مشعلی فیروزآبادی» را به عنوان قائم‌مقام رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

سید احسان خاندوزی در حکم انتصاب مشعلی تاکید کرده است: انتظار می‌رود تمامی مساعی خود را با همفکری و همدلی مجموعه همکاران بیمه مرکزی و تعامل سازنده و فعال با سازمان‌های ذی‌ربط به منظور انجام وظایف قانونی محوله به کار‌گیرید.

وزیر اقتصاد همچنین در نامه‌هایی جداگانه خطاب به مجید بهزادپور، رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، موافقت خود را با انتصاب «علی بنیادی» به عنوان عضو هیات عامل و معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، «حمیدرضا مهدوی کوچک سرایی» به عنوان عضو هیات عامل و معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی و انتصاب «علی استاد هاشمی» به عنوان عضو هیات عامل و معاون نظارت بیمه مرکزی اعلام کرد.

رییس سازمان تجارت جهانی هشدار داد

جهان وارد رکود اقتصادی می‌شود

رییس سازمان تجارت جهانی روز سه‌شنبه به رویترز گفت که انتظار دارد پیش‌بینی‌های تجارت جهانی از ۳ درصد فعلی برای سال ۲۰۲۲ با اشاره به جنگ ادامه‌دار روسیه و اوکراین و بحران‌های غذایی و انرژی کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان تجارت جهانی گفت که معتقد است جهان به‌دلیل بحران‌های متعدد به سمت یک رکود جهانی پیش می‌رود و خواستار سیاست‌هایی برای احیای رشد شد.

نگوزی اوکونجوایوالا، در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: همه شاخص‌ها به اعداد نزولی اشاره می‌کنند. ما اکنون در میانه اصلاح پیش‌بینی‌های خود هستیم، اما چندان امیدوار‌کننده به نظر نمی‌رسد.

سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی خود را برای رشد تجارت جهانی در سال جاری از ۴.۷ درصد در آوریل به ۳ درصد کاهش داده است و رشد ۳.۴ درصدی را در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی کرد .

با  احتمال ادامه سیاست‌های پولی تهاجمی

عصبانیت رییس فدرال رزرو شیکاگو از افزایش بی‌وقفه نرخ بهره!

چارلز ایوانز رییس فدرال رزرو شیکاگو می‌گوید که از افزایش سریع نرخ بهره توسط فدرال رزرو در تلاش برای مقابله با تورم سرسام آور احساس نگرانی می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین از سی‌ان‌بی‌سی، ایوانز در گفت‌وگو با سی‌ان‌بی‌سی عنوان کرد که او همچنان «بااحتیاط خوش‌بین» است که اقتصاد ایالات متحده می‌تواند از رکود جلوگیری کند - به شرط اینکه شوک‌های خارجی بیشتری وجود نداشته باشد. اظهارات او اندکی پس از آن بیان شد که تعدادی از مقامات ارشد فدرال رزرو اعلام کردند که مبارزه با تورم را در اولویت قرار خواهند داد، تورمی که در حال حاضر نزدیک به بالاترین سطح خود از اوایل دهه ۱۹۸۰ قرار دارد.

بانک مرکزی اوایل هفته گذشته نرخ بهره را سه چهارم درصد افزایش داد که سومین افزایش متوالی در این سطح بود. مقامات فدرال رزرو همچنین اعلام کردند که به افزایش نرخ‌های بسیار بالاتر از محدوده فعلی ۳ تا ۳.۲۵ درصدی ادامه خواهند داد.

ایوانز در پاسخ به سوالی در مورد ترس سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه به نظر نمی‌رسد فدرال رزرو به اندازه کافی منتظر باشد تا تاثیر افزایش نرخ بهره را ارزیابی کند، پاسخ داد: خب، من دقیقا از این موضوع کمی عصبی هستم. در سیاست‌های پولی تاخیر وجود دارد و ما با سرعت حرکت کرده‌ایم. ما سه افزایش ۷۵ واحد پایه را پشت سر هم انجام داده‌ایم و صحبت‌های بیشتری برای رسیدن آن به ۴.۲۵ تا ۴.۵ درصد در پایان سال وجود دارد، شما زمان زیادی برای بررسی تاثیر هر بار افزایش نرخ بهره باقی نگذاشته‌اید.

   اوج نرخ وجوه

معامله‌گران نگران هستند که فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تری از آنچه برخی پیش‌بینی می‌کردند، تهاجمی‌تر باقی بماند. ایوانز ۶۴ ساله که همواره در فدرال رزرو یکی از طرفداران سیاست‌های نرخ بهره پایین‌تر و تسهیلات بیشتر بوده، اوایل سال آینده از سمت خود بازنشسته خواهد شد.  وی تصریح کرد: من هنوز معتقدم که بر اساس اجماع ما و پیش‌بینی‌های میانه، قرار است تا ماه مارس به اوج نرخ وجوه برسیم – با فرض اینکه شوک‌های نامطلوب دیگری وجود نداشته باشد و اگر اوضاع بهتر شود، شاید بتوانیم اقدامات خود را در این راستا کاهش دهیم اما من فکر می‌کنم که ما به سمت اوج نرخ وجوه حرکت می‌کنیم. او عنوان کرد: می‌دانید که این مسیری را برای اشتغال فراهم می‌کند، تثبیت در چیزی که هنوز نمی‌توان نام «رکود» بر آن گذاشت، اما ممکن است شوک‌هایی در این میان وجود داشته باشد، ممکن است مشکلات دیگری وجود داشته باشد. ایوانز در پایان خاطرنشان کرد: خدا شاهد است که هر بار که فکر می‌کردم زنجیره‌های تامین بهبود می‌یابند، تولید خودرو افزایش و قیمت خودروهای دست دوم و مسکن کاهش می‌یابد، اتفاقی پیش آمده است. بنابراین، لازم است که این‌بار هم محتاطانه خوش‌بین باشیم.


 

ارسال نظر