روسیه و هند تجارت دوجانبه با روپیه را به زودی آغاز می‌کنند

۱۴۰۱/۰۶/۲۸ - ۰۱:۰۲:۰۳
کد خبر: ۱۹۲۷۴۳

رییس فدراسیون سازمان‌های صادراتی هند (FIEO) طی اظهاراتی اعلام کرد که این کشور به زودی تجارت با روسیه به وسیله روپیه را آغاز خواهد کرد.

به گزارش راشاتودی، رییس فدراسیون سازمان‌های صادراتی هند (FIEO) طی اظهاراتی اعلام کرد که این کشور به زودی تجارت با روسیه به وسیله روپیه را آغاز خواهد کرد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که بانک دولتی هند با ساده‌سازی مکانیزم پرداخت جدید موافقت کرده است. شاکتیول در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بانک دولتی هند برای تسهیل تجارت با روسیه به وسیله روپیه پیش قدم شده است و برخی بانک‌های دیگر نیز به این موضوع علاقه نشان داده‌اند.

در ماه ژوئیه، بانک مرکزی هند بخشنامه‌ای صادر کرد و از وام‌دهندگان این کشور خواست که اقدامات بیشتری را برای معاملات واردات و صادرات به روپیه اتخاذ کنند. این اقدام برای کاهش وابستگی روپیه به دلار نیز به عنوان انگیزه‌ای برای تقویت تجارت با مسکو تلقی می‌شود. بر اساس این گزارش، صادرات هند به روسیه در ماه‌های آوریل تا ژوئیه به دلیل تحریم‌های گسترده غرب علیه مسکو به حدود یک سوم کاهش یافته است.

اما به گفته شاکتیول، تجارت به روپیه می‌تواند صادرات هند به روسیه را به حدود 5 میلیارد دلار در سال مالی جاری افزایش دهد. شرکت‌های هندی در حال حاضر در معاملات با روسیه برای جلوگیری از آسیب توسط تحریم‌های غرب، به ارزهای آسیایی روی آورده‌اند. انتظار می‌رود مسکو ظرف دو هفته نام این بانک را برای تسویه حساب‌های متقابل به روپیه اعلام کند. در همین حال، بورس اوراق بهادار مسکو در حال کار بر روی طرحی برای راه‌اندازی تجارت با ارز هند در تلاش برای دور شدن از دلار و یورو است.

 

ارسال نظر