رویداد

۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۰۴:۳۸:۵۲
کد خبر: ۱۸۹۹۶۸

اطلاعیه جدید بانک ملی برای جبران خسارت مشتریان

روند تحویل اسناد صندوق‌های اجاره‌ای مورد سرقت شعبه دانشگاه بانک ملی ایران در شعبه هفتم تیر این بانک آغاز شده است. روابط عمومی بانک ملی ایران، اعلام کرد: روند تحویل محتویات صندوق‌ها مرحله به مرحله پیش خواهد رفت و از آنجایی که تشخیص صاحبان اسناد و مدارک با نام‌های مشخص، انجام گرفته، تحویل اسناد مثبته قابل احراز آغاز شده است.

در این راستا یحیی حبیبی، رییس اداره امور شعب مرکزی بانک ملی، گفت: در راستای قول بانک ملی به مشتریان برای تحویل اموال مسروقه در اسرع وقت، تحویل اسناد و مدارک مثبته قابل احراز از صبح روز (سه‌شنبه 24 خرداد 1401) آغاز شده است و خوشبختانه با همکاری و صبوری مشتریان محترم بانک، فضایی آرام و به دور از هیچ چالشی بر این روند حاکم است. برای انجام هرچه سریع‌تر و دقیق‌تر امور، فعالیت همکاران بانک‌ به ساعات اداری محدود نبوده و کار به صورت 24 ساعته انجام شده است. وی همچنین با اشاره به اینکه از توانمندی‌های همه کارکنان بانک بهره گرفته شده، اظهار کرد: تفکیک کالاها و تحویل اسناد و مدارک قابل احراز با دستور دستگاه قضا در حال انجام است و امیدواریم هر چه سریع‌تر وارد مراحل بعدی تحویل اموال شویم.

تک‌تک مراحل تحویل اموال مسروقه به مشتریان خسارت دیده از سرقت، با تصمیم دستگاه قضا انجام خواهد شد و پس از دستور مراجع قضایی بانک به مشتریان اطلاع‌رسانی می‌کند.

اطلاع‌رسانی به صاحبان اموال مسروقه تنها به صورت تماس نخواهد بود و کارکنان بانک ملی با پیگیری‌های مستمر نسبت به اطلاع‌رسانی مراحل مختلف اقدام می‌کنند. حبیبی در خصوص مراحل آتی تحویل اموال مسروقه از صندوق‌های اجاره‌ای توضیح داد: آمادگی‌های لازم در بانک ملی وجود دارد و 30 ایستگاه برای پاسخگویی به مشتریان ایجاد شده است تا روند شناسایی، احراز و تحویل اموال تسهیل و تسریع شود. بانک امیدوار است که تحویل اموال مسروقه به صاحبان در اسرع وقت انجام شود، اما همانطور که اشاره شد، مراجع قضایی باید نسبت به آغاز مراحل بعد تصمیم‌گیری کنند.

رشد اقتصادی زمستان 1400 به 6.3 درصد افزایش یافت

طبق اعلام سخنگوی دولت، رشد اقتصادی که در سال ۹۹ و نیمه‌نخست سال ۱۴۰۰ حدود ۳.۵ درصد بود، در زمستان ۱۴۰۰ به ۶.۳ رسید. علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود نوشت: رشد اقتصادی که در سال 99 و نیمه‌نخست سال 1400 حدود 3/5 درصد بود، در پاییز سال گذشته به 4/8 و در زمستان هم به 5/7 درصد افزایش یافت. رشد بدون نفت هم در زمستان 1400 به 6/3 رسید. او همچنین تأکید کرده که در عین سختی‌ها، آمارهای اقتصادی نوید دوره گذار از سختی‌ها و آمدن روزهای خوب را می‌دهند. ‎آینده روشن است.

نشست ارزی مجلسی‌ها با رییس کل در بانک مرکزی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه با رییس کل بانک مرکزی برای بررسی وضعیت درآمدهای ارزی کشور در سال ۱۴۰۰ و پیش‌بینی‌های ۱۴۰۱ برگزار ‌شد. رحیم زارع افزود: همفکری با رییس کل بانک مرکزی درباره سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی و میزان درآمدهای ارزی از دیگر برنامه‌های این نشست است. همچنین قرار بر آن است تا میزان ارز ترجیحی استفاده شده در سال گذشته و وضعیت کنونی این ارز مورد بررسی قرار گیرد و پیش‌بینی‌ها از فروش نفت و وضعیت ارزی کشور شنیده شود.

به گفته نماینده مردم آباده در مجموع بنا است تا نقشه راه بانک مرکزی برای شرایط ارزی کشور در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

افزایش نقدینگی با اقدامات بانک مرکزی چین

بانک مرکزی چین از طریق ارایه تسهیلات و رپوی معکوس، نقدینگی را اضافه کرد. به گزارش شینهوا، روز چهارشنبه بانک مرکزی چین از طریق تسهیلات وام میان مدت (MLF) و بازپرداخت‌های معکوس، نقدینگی را در سیستم بانکی اضافه کرد. این بانک مرکزی ۲۰۰ میلیارد یوان (۲۹.۶ میلیارد دلار امریکا) را از طریق وام میان مدت یک ساله با نرخ بهره ۲.۸۵ درصد به بازار تزریق کرد.

وام میان مدت در سال ۲۰۱۴ معرفی شد تا به بانک‌های تجاری و سیاست‌گذاری کمک کند، نقدینگی خود را حفظ کنند و به آنها اجازه دهد با استفاده از وثیقه اوراق بهادار از بانک مرکزی وام بگیرند. بانک مرکزی بازپرداخت معکوس هفت روزه به ارزش ۱۰ میلیارد یوان را هم با نرخ بهره ۲.۱ درصد انجام داد. رپوی معکوس فرآیندی است که در آن بانک مرکزی اوراق بهادار را از بانک‌های تجاری از طریق مناقصه و با توافق برای فروش مجدد آن در آینده، آنها را خریداری می‌کند.

 

ارسال نظر