سکه به 14 میلیون و 380 هزار تومان رسید

۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۰۰:۴۸:۵۲
کد خبر: ۱۸۹۳۷۰

نرخ دلار روز چهارشنبه، چهارم خرداد ماه ۱۴۰۱ در بازار آزاد به 3030 تومان و سکه به 14 میلیون و 380 هزار تومان رسید. صرافی‌های بانکی با ۷۷ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۵ هزار و ۸۱۸ تومان معامله شد. قیمت فروش یورو نیز در این صرافی‌ها با۱۵۰ تومان افزایش نسبت به‌روز کاری گذشته برابر با ۲۸ هزار و ۲۳۹ تومان بود.قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی ۲۵ هزار و ۵۶۱ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۷ هزار و ۹۵۸ تومان اعلام شد.علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۵ هزار و ۲۶۰ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۴۸۹ تومان بود. این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۷ هزار و ۱۳۴ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۷ هزار و ۳۸۱ تومان اعلام شد.همچنین، در سامانه نیما در معاملات، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۲۴۸ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۴ هزار و ۴۳۴ تومان معامله شد. افزایش قیمت دلار در صرافی‌های بانکی از ابتدای سال ۱۴۰۰ شروع شد و خردادماه وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد و نوسان قیمت‌ دلار در صرافی‌های بانکی ادامه یافت. قیمت دلار به‌طور مشخص ۲۴ آذرماه در کانال ۲۷ هزار تومان ثابت ماند. در روزهای سرد زمستانی نرخ ارز سیر نزولی را شروع کرد و پس از ۶ ماه دوباره به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت و در آخرین روزهای دی‌ماه مصادف با ۲۷ این ماه دوباره به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت. سیر نزولی قیمت‌ها ادامه داشت تا اینکه در ۱۷ بهمن‌ماه در کانال ۲۴ هزار تومان نوسان داشت. با شروع سال جدید قیمت دلار در صرافی‌های بانکی در قیمت ۲۵ هزار تومان نوسان داشت و تمایلی به خروج از این کانال ندارد. 

   سکه ۱۲۰ هزار تومان ارزان شد 

قیمت سکه طرح جدید چهارشنبه، چهارم خردادماه ۱۴۰۱ با ۱۲۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به ۱۴ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.همچنین نیم‌سکه هشت میلیون تومان، ربع‌سکه چهار میلیون و ۹۸۰ تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۸۲ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا پنج میلیون و ۹۹۰ هزار تومان شد.اونس جهانی طلا نیز با قیمت یک هزار و ۸۵۸ دلار و ۱۹ سنت معامله شد.

    قیمت اسکناس و حواله دلار 

در پنجمین روز هفته، میانگین موزون فروش هر اسکناس دلار امریکا در صرافی‌ها، ۲۵۹۵۷ تومان تعیین شده است.بررسی تغییرات بهای دلار و یورو در معاملات پنجمین روز هفته نشان از تداوم ثبات نسبی نرخ خرید و فروش اسکناس امریکایی در صرافی‌های مجاز دارد.

    بهای دلار و یورو در صرافی‌های مجاز

به گونه‌ای که جدیدترین نرخ‌های اعلام شده چهارشنبه ۴ خردادماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد میانگین موزون سامانه سنا بانک مرکزی خرید هر اسکناس دلار امریکا در صرافی‌های مجاز از مردم ۲۵۶۹۸ تومان و میانگین موزون فروش هر اسکناس دلار امریکا در این صرافی‌ها به متقاضی خرید ارز، ۲۵۹۵۷ تومان تعیین شده است. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۷۸۹۶ تومان و میانگین موزون فروش هر اسکناس یورو به متقاضی خرید یورو نیز به رقم ۲۸۱۷۷ تومان رسیده است.

    جدیدترین تغییرات  نرخ حواله دلار، یورو و درهم در سامانه نیما

بر اساس این گزارش، نرخ خرید حواله دلار امریکا در سامانه نیما ۲۴۲۱۴ تومان و نرخ فروش حواله دلار امریکا نیز به رقم ۲۴۴۳۴ تومان رسیده است. از سوی دیگر، نرخ خرید حواله یورو ۲۶۰۱۱ تومان و نرخ فروش حواله یورو نیز ۲۶۲۴۸ تومان تعیین شده است. همچنین نرخ خرید حواله درهم امارات نیز در معاملات پنجمین روز کاری هفته، ۶۵۹۳ تومان و نرخ فروش حواله درهم امارات نیز به رقم ۶۶۵۳ تومان رسیده است.

    نرخ دلار و یورو در بازار متشکل ارزی  چقدر شد؟

جدیدترین نرخ‌های اعلام شده توسط بازار متشکل ارزی نشان می‌دهد نرخ اسکناس دلار امریکا در بازار متشکل ارز ایران به رقم ۲۵۸۲۸ تومان و نرخ فروش این ارز در صرافی‌ها نیز به رقم ۲۶۰۸۶ تومان رسیده است. از سوی دیگر، نرخ هر اسکناس یورو در بازار متشکل ارز ایران ۲۸۰۳۷ تومان و نرخ فروش این ارز در صرافی‌ها نیز ۲۸۳۱۷ تومان تعیین شده است.

    دلار گوی سبقت را از طلا ربود

قیمت طلا چهارشنبه اندکی کاهش یافت و از بالاترین رقم دو هفته اخیر عقب‌نشینی کرد زیرا دلار زمین بازی را پس گرفت. به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا پس از اینکه روز سه‌شنبه به بالاترین میزان خود از ۹ می‌از ۱۸۶۹ دلار و ۴۹ سنت رسید، با کاهش ۷.۳۰ درصدی به ۱۸۵۹ دلار و ۱۰ سنت رسید. در بازار معاملات آتی امریکا نیز قیمت طلا با ۰.۳۹ درصد کاهش به ۱۸۶۰ دلار و ۱۰ سنت رسید. شاخص دلار پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح خود در یک ماه گذشته در جلسه قبل، تقویت شد و شمش با قیمت دلار را برای خریدارانی که سایر ارزها دارند گران‌تر کرد. سرمایه‌گذاران در حال مقابله با نحوه ارزیابی مسیر فرود تورم هستند که اکنون اوج تورم پشت سر گذاشته شده است. استفان اینس، شریک مدیریت دارایی SPI می‌گوید: سوالی که برای بازار وجود دارد این است که چقدر طول می‌کشد تا این شرایط عادی شود و این به‌طور قطع به طلا کمک خواهد کرد. بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پس از افت در جلسه قبل به پایین‌ترین سطح یک ماهه، تقویت شد و تقاضا برای شمش با بازده صفر را تحت فشار قرار داد. به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، طلا ممکن است در اطراف حمایت ۱۸۵۶ دلار در هر اونس تثبیت شود و مقاومت در ۱۸۶۷ دلار را مجددا آزمایش کند.

 

 

ارسال نظر