اخبار

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۰۱:۴۴:۱۱
کد خبر: ۱۸۹۱۰۱

تغییرات آب‌وهوایی به بیمه‌گران آسیب می‌زند

مشاوران کاپژمینای و نهاد صنعت مالی Efma در گزارشی گفتند که تغییرات آب‌وهوایی به صنعت بیمه آسیب می‌زند و تنها هشت درصد از بیمه‌گران به‌اندازه کافی برای تاثیر آن آمادگی خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است که خسارات بیمه‌شده ناشی از بلایای طبیعی در ۳۰ سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش یافته است و خطراتی مانند آتش‌سوزی و توفان که به ویژه تحت تاثیر تغییرات آب‌وهوایی قرار دارند و باعث افزایش بیشتر خسارات بیمه‌شده خواهد شد.ست راچلین، در کاپژمینای، شرکت مشاوره فناوری اطلاعات فرانسوی به رویترز گفت که خطر اصلی فاجعه بیمه‌گران در گذشته معمولا ناشی از توفان‌های ایالت‌های ایالات‌متحده مانند فلوریدا و تگزاس بود اما در حال حاضر این موضوع در حال تبدیل‌شدن به یک موضوع جغرافیایی گسترده‌تر است و درصد بیشتری از زمین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آلمان و سایر بخش‌های اروپا در جولای ۲۰۲۱ تحت‌تاثیر سیل قرار گرفتند، در حالی که باران‌های شدید اوایل سال جاری سواحل شرقی استرالیا را زیر آب برد. در این گزارش آمده است که بیش از ۳۰ درصد از شرکت‌های بیمه در سراسر جهان، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ناپایدار را محدود می‌کنند و بیش از ۲۰ درصد پوشش بیمه‌ای را به شرکت‌های ناپایدار محدود می‌کنند.۷۴ درصد از بیمه‌گرانی که با آنها مصاحبه شد، احساس کردند که تغییرات آب‌وهوایی، بیمه‌کردن برخی مناطق را دشوار کرده است. مناطقی مانند کالیفرنیا به دلیل تعداد و شدت آتش سوزی‌های جنگلی شاهد خروج بیمه‌گذاران از این منطقه بوده‌اند.بیش از ۴۹۰۰ مشتری بیمه در ۱۶ کشور در ژانویه و فوریه ۲۰۲۲ برای این گزارش نظرسنجی شدند.

عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 838 هزار میلیارد ریال

با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 838.5 هزار میلیارد ریال اقدام کرد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، گزارش  عملیات اجرایی سیاست پولی (26 اردیبهشت‌ماه 1401) به شرح زیر است:  بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌ سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی اقدام کنند.بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (22 درصد) استفاده کنند.

 

ارسال نظر