رویداد

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۰۲:۴۸:۲۰
کد خبر: ۱۸۹۰۸۳

آغاز تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی از خردادماه

رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ضمن اعلام آغاز تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی از خرداد ماه سال جاری، جزییات این اقدام را نیز تشریح کرد.

محمد برزگری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روند اجرایی تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی از ابتدای خردادماه امسال آغاز خواهد شد. در پی این اقدام، صاحبان حساب‌های تجاری باید به سازمان امور مالیاتی تجاری بودن حساب خود را اعلام کنند. در این زمینه، تمام حساب‌های بانکی در کشور شخصی فرض می‌شود و فقط دارندگان حساب‌های تجاری و مرتبط به کسب‌وکار باید به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند که این حساب مرتبط به کسب‌وکار و فعالیت تجاری یا اقتصادی آنهاست.

وی افزود: این اقدام در راستای فراهم‌سازی مقدمات اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان انجام می‌شود زیرا، یکی از الزامات این قانون اعلام ماهیت حساب‌های تجاری به سازمان امور مالیاتی به منظور شفافیت و نظارت مالی است. رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ادامه داد: فرآیندهای لازم برای تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی انجام شده و فقط بخشی از الزامات و فرآیندهای فنی و زیرساختی برای شروع این اقدام باقی مانده است که امیدوارم تا ابتدای خرداد ماه فراهم شود.

برزگری با تاکید بر اینکه تلاش سازمان امور مالیاتی بر این است که این روند با سهولت و غیرحضوری انجام شود تا موجب ابهاماتی برای مردم نشود، گفت: تا پایان امسال قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان اجرا خواهد شد. طبق این گزارش، با تصویب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در سال ۱۳۹۸، سازمان امور مالیاتی از شهریور آن سال معادل ۱۵ گروه از فعالان اقتصادی که حدود ۵۰ شغل می‌شوند را دسته‌بندی کرد تا برای شفاف‌ شدن درآمد، جلوگیری از فرار مالیاتی و کمک به فرآیند حسابرسی مالیاتی مکلف به ثبت نام در سامانه مودیان و استفاده از کارتخوان باشند. این اقدام در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان صورت گرفت که طبق آن تمام افراد مشمول باید به ترتیبی که سازمان مقرر می‌کند، نسبت به ثبت‌نام در سامانه مودیان اقدام کنند و خرده‌فروشی‌ها و واحدهای صنفی که به صورت مستقیم با مصرف‌کننده نهایی ارتباط دارند، علاوه بر عضویت در سامانه مودیان، موظف به استفاده از پایانه فروشگاهی (کارتخوان) نیز هستند اما استفاده از پایانه فروشگاهی برای مودیانی که به صورت مستقیم با مصرف‌کننده نهایی ارتباط ندارند، الزامی نیست و مودیان مزبور موظفند کلیه صورت‌حساب‌های خود را به ترتیبی که سازمان تعیین می‌کند، از طریق سامانه مودیان صادر کنند.

کمک معیشتی ماه اول به حساب معترضان حذف یارانه واریز شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واریز یارانه کمک‌معیشتی ماه اول به حساب همه افرادی که نسبت به حذف یارانه خود اعتراض کرده‌اند خبر داد.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: مبلغ یارانه به عنوان حق هر ایرانی که در 9 دهک درآمدی قرار دارد ‎محفوظ است؛ با دستور رییس‌جمهور کمک معیشتی ماه اول به حساب همه افراد متقاضی در سامانه واریز شده است و بعد از تأیید قابل برداشت خواهد بود؛ ‎وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف یک‌ماه همه درخواست‌ها را بررسی خواهد کرد.

خبر خوش برای جاماندگان از دریافت یارانه‌ها

نایب‌رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که طبق توضیح رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا آخر هفته جاری یا اویل هفته آینده برای ثبت نام افراد جامانده از دریافت یارانه راه‌اندازی شده و سپس اطلاعات آنها توسط وزارت کار بررسی می‌شود. محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این جلسه با حضور پارسانیا رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره موضوع جاماندگان از دریافت تشکیل شد که پارسانیا گزارشی از پذیرفت‌کنندگان یارانه و کسانی که به ثبت نام نیاز دارند، ارایه کرد. وی ادامه داد: طبق توضیح رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا آخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده برای ثبت نام افراد جامانده از دریافت یارانه راه‌اندازی شده و سپس اطلاعات آنها توسط وزارت کار بررسی می‌شود. علاوه بر این طبق دستور رییس‌جمهوری، یارانه افرادی که نسبت به قطع یارانه یا دهک‌بندی خود اعتراض دارند واریز می‌شود. میرتاج‌الدینی با بیان اینکه عمده گلایه نماینده‌ها به وزارت کار از عملکرد وزارت کار برای تعیین شاخص‌ها شاخص‌ها است، گفت: وزارت کار به گونه‌ای شاخص‌ها را تعیین کرده که افراد زیادی از دریافت یارانه حذف شده آن هم کسانی که جزو دهک دهم نیستند پس باید اصلاح شاخص‌ها انجام شده و تطبیق شاخص‌ها اصلاح شود. وی در پایان گفت که این کمیسیون هفته آینده از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی موضوع نحوه ثبت نام جاماندگان از دریافت یارانه و تعیین معیارها و شاخص‌های حذف یارانه‌ها دعوت می‌کند.

 

ارسال نظر