رویداد

۱۴۰۱/۰۱/۳۱ - ۰۲:۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۸۸۴۱۶

توزیع ۹۴۰ تومان سود در مجمع آریا

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پلیمری آریا ساسول ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۹۴ درصد سهامداران در محل اصلی شرکت واقع در عسلویه، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد و مجمع با توزیع ۹۴۰ تومان به ازای هر سهم معادل با ۹۶ درصد سود قابل تقسیم موافقت نمود و مطابق با زمان‌بندی منتشره در سامانه کدال، پرداخت سود سهامداران حقیقی به سرعت و از ۸ روز آتی (۷ اردیبهشت) از طریق سامانه سجام توزیع می‌شود.

بازگشایی شپنا

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان (شپنا) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده مبنی بر افزایش سرمایه، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج بازگشایی شد و با افزایش ۱۰ درصدی شاخص کل را بیش از ۲۵۰۰ واحد افزایش داد

در ابتدا این نماد با افزایش ۸.۵ درصدی و با قیمت ۵۹۵ تومان به دایره معاملات بازگشت.

در معاملات روز سه شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۱۲۲۱ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۶۴ واحد رسید. 

با بازگشایی شپنا، پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده و افزایش سرمایه، قیمت سهام این نماد بازار افزایش یافت و با رشد ۹.۶۹۲ درصدی و با قیمت ۶۰۰ تومان معاملات امروز را به اتمام رساند، این نماد ۲ هزار و ۵۲۴ واحد شاخص کل را بالا کشید و جزو نماد‌های تاثیرگذار بر رشد شاخص بود؛ همچنین در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس امروز شپنا حضور داشت.

حقیقی‌ها ۲۵۹ میلیون و ۷۱۴ هزار برگ سهام (برابر با ۶۹.۸ درصد) شپنا را خریدند و ۲۳۱ میلیون و ۹۱۷ هزار برگه سهم برابر با ۶۲.۳ درصد از سهام این نماد را فروختند.

این در حالی است که سهامداران حقوقی حدود ۱۱۲ میلیون برگه سهم (۳۰.۱ درصد) از سهام شپنا را خریدند و با فروش بیش از ۱۴۰ میلیون سهم برابر با ۳۷.۶ درصد از سهام شپنا بازار امروز را به پایان رساندند.

سهام شپنا ۱۶ هزار و ۴۹۹ مرتبه با حجم معاملاتی بیش از ۳۷۲ میلیون ریال معامله شد.

قدرت خریدار به فروشنده حقیقی نماد شپنا امروز ۱.۵۸ بود و این نماد ۱۶.۶۸ میلیارد تومان ورود پول حقیقی داشت که میانگین خرید هر سهامدار حقیقی به میزان ۳۴ میلیون تومان بود.

تغییر در نحوه عرضه‌های بورس کالا

بورس کالای ایران تغییر در نحوه عرضه برخی محصول‌ها در تالار صنعتی در هفته منتهی به ۷ اردیبهشت را ابلاغ کرد.

در نامه جدید بورس کالای ایران به شرکت‌های کارگزاری با عنوان نحوه عرضه محصول‌ها آمده است: با توجه به تعطیلی روز شنبه آینده (3 اردیبهشت)، عرضه برخی از محصول‌ها در هفته منتهی به 7 اردیبهشت با تغییراتی انجام می‌شود.

در این زمینه جزییات تغییر برخی از عرضه در تالار صنعتی در روزهای مختلف به شرح زیر است: 

یکشنبه 4 اردیبهشت | عرضه ورق اختصاصی (خودرو و لوازم خانگی)، شمش بلوم آلیاژی، میلگرد صنعتی، تیرآهن بال شیب‌دار و بال پهن، سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی

دوشنبه 5 اردیبهشت | عرضه مس کاتد، شمش خالص و بیلت آلومینیوم، شمش روی و شمش سرب

سه‌شنبه 6 اردیبهشت | عرضه مس مفتول، شمش آلیاژی و مفتول آلومینیوم

در پایان هم تاکید شده، عرضه بقیه محصول‌ها طبق روال عادی هر هفته صورت می‌پذیرد.

ترافیکی عرضه فولادی‌ها در بورس کالا

بورس کالای ایران در روز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه میزبان عرضه ۴۳۰ هزار تن انواع محصول فولادی شامل شمش بلوم، ورق و تختال بود.

تالار صادراتی بورس کالای ایران میزبان عرضه ۴۹ هزار و ۱۷۲ تن قیر، ۸ هزار تن گوگرد، ۳ هزار تن شمش هزار پوندی آلومینیوم شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو)، ۱۰۰ تن عایق رطوبتی و ۷۰۴ تن اسید استیک بود. 

۲۳۸ هزار و ۲۳۰ تن شمش بلوم، ۲۸ هزار و ۷۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن ورق گرم و یک هزار تن ورق قلع اندود در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه شد.

تالار حراج باز در این روز میزبان عرضه ۱۵ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۵۰ هزار تن تختال C شرکت‌های فولاد هرمزگان و فولاد خوزستان و ۱۵۰ تن سولفور مولیبدن و همچنین تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز شاهد عرضه ۵۳ هزار و ۷۴۸ تن مواد پلیمری، قیر و PDA TAR بود.  بازار فرعی در این روز عرضه ۵ هزار و ۴۲۲ تن شمش بلوم، ضایعات فلزی، نرمال پارافین، سپر خودرو ضایعاتی، چرخ خودرو ضایعاتی، براده آلومینیوم، بدنه ضایعاتی خودرو و انیدرید فتالیک را تجربه کرد. 

به این ترتیب، در مجموع ۵۶۵ هزار و ۹۲۷ تن انواع کالا در تالارهای مختلف بورس کالای ایران عرضه شد.

 

ارسال نظر