اخبار

۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۰۲:۳۸:۴۸
کد خبر: ۱۸۵۰۶۹

هیچ بانکی در کشور حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی را ندارد

رییس‌جمهور تاکید کرد: هیچ بانکی در کشور حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی را ندارد.

سید ابراهیم رییسی از کارخانه ریسندگی خوش‌ریس که به مدت ۸ سال تعطیل شده است بازدید کرد. وی با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی گفت: هر چه زودتر این کارخانه با همت و پیگیری فعال شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه تعطیلی چنین واحدهای تولیدی انسان را رنج می‌دهد چرا که متاسفانه این ثروت معطل مانده است، خاطرنشان کرد: بانک‌ها اگر جایی را تملک می‌کنند باید یا خودشان آنجا را راه‌اندازی کنند یا سریعا به افراد توانمند واگذار کنند.

رییس‌جمهور تاکید کرد: هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را تعطیل کند. 

اقدامی که در مورد این واحد تولیدی شده است تعطیل کردن تولید و اشتغال در کشور است، چه کسی پاسخگوی ۸ سال بیکاری کارگران این‌ واحد تولیدی خواهد بود؟

کارخانه خوش‌ریس در سال ۸۲ افتتاح شده بود که با دارا بودن ۳۰۰ کارگر از جمله ۱۲۰ کارگر زن، از سال ۹۲ توسط بانک تملک و تعطیل شده است.

سال آینده ۲۰۰ هزارمیلیارد تومان تعهدات دولت قبل پرداخت می‌شود

سید مسعود میرکاظمی در توئیتی نوشت: سال آینده باید ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق مالی و وام‌های خارجی از تعهدات دولت قبل پرداخت شود.این در حالی است که دولت سیزدهم سال آینده ۸۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی منتشر خواهد کرد. یعنی بیش از آنچه منتشر کند، تسویه می‌کند. این متن با هشتگ «تغییر ریل بودجه» در توئیتر منتشر شده است. رییس سازمان برنامه و بودجه پیش از این اعلام کرده بود: «تا سال ۱۴۰۵ دولت باید ۵۳۵ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق دولت قبل را پرداخت کند. دولت سیزدهم تاکنون بیشتر از آنکه اوراق بفروشد اوراق تسویه کرده است.»

توافق بانک مرکزی و وزارت صمت 

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی از تشکیل کارگروه مشترک بانک مرکزی و وزارت صمت در عالی‌ترین سطح و با هدف هماهنگی حداکثری سیاست‌ها و تدابیر ارزی و تجاری کشور خبر داد. مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک بانک مرکزی و وزارت صمت در عالی‌ترین سطح و با هدف هماهنگی حداکثری سیاست‌ها و تدابیر ارزی و تجاری کشور اعلام کرد در نخستین جلسه این کارگروه که به ریاست وزیر صمت و رییس کل بانک مرکزی برگزار شد دو موضوع «مجوز واردات اعتباری» و «ایجاد تعرفه‌های بیشتر در رویه واردات در مقابل صادرات خود» مورد توافق قرار گرفت.

 

ارسال نظر