اخبار

۱۴۰۰/۰۹/۱۵ - ۰۳:۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۸۴۶۹۴

نرخ خدمات پولی در تجارت با ارزهای ملی اصلاح شود 

امکان تبادلات ارزی ریال و روبل بین دو کشور امکان‌پذیر است اما هزینه انتقال پول بسیار بالاست که در این مورد باید در نرخ خدمات پولی تجدیدنظر شود.

هادی تیزهوش تابان در گفت‌وگو با ایبِنا با تاکید بر اینکه مدتی است تجارت ایران و روسیه بعضا با ارز ملی انجام می‌گیرد و اتفاق جدیدی در این باره رخ نداده است، اظهار کرد: نکته مهمی که در این میان مطرح است، هزینه بالای پول است که باید تدبیری برای آن اندیشید.

در واقع دولت و بانک مرکزی باید هزینه‌های تبدیل پول را کاهش دهند که برای تجار هم صرفه اقتصادی داشته باشد تا این روش را توسعه دهند. اکنون به دلیل هزینه‌های بالای انتقال پول بازرگانان از این روش استقبال چندانی ندارند.  رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با اشاره به رشد تجارت ایران و روسیه تصریح کرد: براساس آمار گمرک ایران، در ۶ماهه نخست امسال ۵میلیون و ۵۴۹ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیارد و ۴۸۳ میلیون دلار بین ایران و اتحادیه گمرکی اوراسیا تبادل شد که سهم صادرات یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۸۵۸ تن به ارزش ۵۱۴ میلیون دلار و سهم واردات نیز ۴میلیون و ۳۸۱ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۹۶۸ میلیون دلار بوده است.

هامونی مدیرعامل بازار متشکل ارزی شد

با تصمیم هیات‌مدیره شرکت مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران، امیر هامونی که رییس هیات‌مدیره این شرکت نیز بود به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شد. هامونی دانش‌آموخته اقتصاد دانشگاه تهران، به مدت ۹ سال مدیرعامل فرابورس ایران بود. او سوابقی همچون مدیر بازار فرابورس، کارشناس امور بورس‌ها و بازارها در سازمان بورس و اوراق بهادار، رییس هیات‌مدیره شرکت سهامی مدیریت بازار متشکل معاملات ارزی، نایب رییس هیات‌مدیره شرکت مدیریت فناوری بورس تهران را در رزومه کاری خود دارد.

 

ارسال نظر