رویداد

۱۴۰۰/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۳۳۱

سود بین بانکی زیاد شد

جدول تغییرات نرخ سود در بازار بین بانکی نشان می‌دهد که این سود نسبت به آخرین وضعیت خود ۰.۴ درصد زیاد شده است. نرخ بهره بین بانکی به عنوان یکی از انواع نرخ‌های بهره در بازار پول به نرخ‌های سود یا بهره در سایر بازارها جهت می‌دهد.

در واقع این نرخ، قیمت ذخایر بانک‌هاست و زمانی که آنها در پایان دوره مالی کوتاه‌مدت اعم از روزانه یا هفتگی، دچار کسری ذخایر می‌شوند، از سایر بانک‌ها در بازار بین بانکی یا از بانک مرکزی استقراض می‌کنند که این نرخ در حال حاضر در محدوده ۱۸.۱۶ درصد قرار گرفته است.  این در حالی است که طبق آخرین وضعیت نرخ بهره بین بانکی، این سود در محدوده ۱۸.۰۸ درصد قرار داشت که اکنون با ۰.۴ درصد افزایش مواجه شده است.

ثبت کمترین نرخ تورم فصلی در بخش خدمات آموزشی

آخرین داده‌های آماری، خدمات آموزش با ۱.۹ درصد و فعالیت‌های املاک و مستغلات با ۳.۸ درصد کمترین نرخ تورم تولید فصلی در بهار ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده‌اند. مرکز آمار گزارشی از نرخ تورم تولید بخش خدمات در بهار ۱۴۰۰ را منتشر کرد. نرخ تورم تولیدکننده بخش­‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در بهار ١٤٠٠ به ۱۱.۲ درصد رسید که در مقــایسه با همین اطلاع در زمستان سال گذشته ٣.٩ واحــــد درصد افـزایش دارد. بیشترین نرخ تورم قیمت تولیدکننده فصلی به ترتیب مربوط به فعالیت‌­های بیمه با ٢٥.٨ درصد و آب­رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت­‌های تصفیه با ۲۰ درصد است. نرخ تورم قیمت تولیدکننده بخش­‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در بهار ١٤٠٠ به ۴۸.۷ درصد رسیــد که در مقایسه با همیــن اطلاع در فصل قبل ٦.١ واحـــد درصد افزایش داشته است. به عبــــارتی، میــانگین قیمت دریافتی توسط ارایه ­دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در بهار ١٤٠٠ نسبت به بهار سال گذشته، ٤٨.٧ درصد افزایش دارد.در بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به بخش آب­رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت­‌های تصفیه با ۲۲ درصد و بیش­ترین نرخ مربوط به بخش فعالیت‌­های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا با ۸۴.۵ درصد است. تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به بهار ١٤٠٠ به ۴۲ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ٤.٢ واحد درصد افزایش نشان می‌­دهد. در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به بخش آب­رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌­های تصفیه با ٦.٣ درصد و بیش­ترین آن مربوط به بخش فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا با ۶۵.۹ درصد است.

درز کردن نقشه سازمان سیا علیه قدرت گرفتن چین

بلومبرگ به نقل از افراد آگاه گزارش داد که سازمان سیا در حال بررسی پیشنهادات ایجاد «مرکز عملیات برای چین» در ادامه تلاش‌های خود برای شناخت بیشتر از اصلی‌ترین رقبای راهبردی ایالات متحده است.

ایجاد مرکز ویژه برای چین بخشی از برنامه‌های ویلیام برنز، رییس سازمان سیا است که بر فعالیت‌های چین در شرق آسیا و اقیانوسیه متمرکز خواهد بود.

سازمان سیا در طرح جدید خود بر این باور است که ایجاد مرکز جداگانه برای چین تأمین تعداد کارکنان، بودجه و توجه به سطح بالای فعالیت‌های مرتبط با پکن را آسان‌تر می‌کند. تلاش سازمان سیا برای جاسوسی از چین در حالی انجام می‌شود که وزارت امور خارجه این کشور در خرداد ماه امریکا را بزرگ‌ترین هکر جهان خواند و گفت: امریکا نه‌تنها از رقبای خود بلکه از متحدانش نیز جاسوسی می‌کند و آنها را تحت نظر دارد. «وانگ ون بین» در پکن افزود: خیلی مضحک است که امریکا به عنوان بزرگ‌ترین هکر جهان، پرچم «پاک‌سازی فضای سایبری» به دست گرفته و ادعای حفاظت از امنیت سایبری در جهان را دارد.

 

ارسال نظر