دلار تحت تاثیر مذاکرات وین و آزادسازی پول‌های بلوکه شده

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۷۳۰
دلار تحت تاثیر مذاکرات وین و آزادسازی پول‌های بلوکه شده

تغییرات قیمت‌ در بازار ارز و سکه و طلا در هفته گذشته 

گروه بانک و بیمه | محسن شمشیری|

روز جمعه 4 تیر 400، در بازار آزاد ارز، دلار به 24290 و سکه به 10 میلیون و 375 هزار تومان رسید. اونس جهانی طلا نیز 1784 دلار اعلام شد. همچنین نرخ دلار در صرافی‌های بانکی پنجشنبه، ۳ تیرماه با ۳۲ تومان کاهش نسبت به روز گذشته به رقم ۲۳ هزار و ۸۴۴ تومان رسید.

قیمت فروش یورو با ۱۱۱ تومان کاهش نسبت به روز گذشته به ۲۸ هزار و ۱۷۹ تومان رسید. قیمت خرید هر دلار ۲۳ هزار و ۳۷۲ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۷ هزار و ۶۲۱ تومان بود.علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۳ هزار و ۶۴۰ تومان و نرخ فروش آن ۲۳ هزار و ۸۷۶ تومان اعلام شد. نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸ هزار و ۷۶ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۸ هزار و ۳۵۶ تومان اعلام شد.همچنین در سامانه نیما حواله یورو به قیمت ۲۴ هزار و ۸۸۹ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۰ هزار و ۸۲۷ تومان معامله شد. دلار از هشتم خردادماه وارد کانال ۲۳ هزار تومانی شد و در این فاصله به سوی کانال ۲۴ هزار تومان خیز برداشت، اما دوباره کاهش داشته و همچنان در کانال ۲۳ هزار تومانی نوسان داشته است. 

     افت ۷۰ هزار تومانی نرخ سکه

پنجشنبه، ۳ تیرماه در بازار تهران ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۷۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم ۱۰ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.نیم‌سکه بهار آزادی پنج‌ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز دو میلیون و ۲۳۰ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۱ هزار تومان رسید.

قیمت هر مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۴۷۰ هزار تومان شد.همچنین هر اونس جهانی طلا نیز یک‌هزار و ۷۸۳ دلار و ۳۵ سنت فروخته شد. قیمت سکه در آغاز سال جدید ۱۱ میلیون تومان بود که به‌تدریج روند نزولی را شروع کرد تا به بهای ۹ میلیون تومان رسید.از نیمه اردیبهشت‌ماه، بهای سکه اندکی رشد کرد و در این مدت در کانال ۱۰ میلیون تومان در نوسان بوده است.

دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر گفت: با توجه به نوسانات نرخ دلار، قیمت انس جهانی طلا هم با نوسان روبرو بوده بر این اساس شاهد رشد ۱۹ دلاری انس جهانی بودیم؛ قیمت ارز نیز افزایش یافت. نادر بذرافشان افزود: در بازارهای داخلی با توجه به نوسانات و رشد نرخ ارز در هفته جاری، شاهد افزایش قیمت طلا و سکه بودیم که در مجموع هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۱۲ هزار تومان، هر مثقال طلا ۵۲ هزار تومان، سکه طرح جدید ۷۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۰ هزار تومان افزایش داشته، ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر بوده است.

وی با بیان اینکه انس جهانی ۱۷۷۸ دلار قیمت‌گذاری شده گفت: هم‌اکنون هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۴ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۵ هزار تومان فروخته می‌شود. در حال حاضر حباب سکه ۲۵۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت ارز در بازار با کاهش اندک همراه است و هر دلار در بازار ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و هر یورو ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته می‌شود.

     چه قیمتی در انتظار دلار است؟

تلاش دلالان بازار ارز برای افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر ناکام ماند، به‌طوری که دلار در هفته‌ای که گذشت بین کانال‌های ۲۳ هزار و ۲۴ هزار تومان در نوسان بود.

قیمت دلار در بازار آزاد از نیمه‌های خردادماه بود که مجددا به کانال ۲۴ هزار تومان صعود کرد، اما همواره در طی روزهای گذشته، در نوسان میان بازگشت به کانال ۲۳ هزار تومان و رشد در این کانال قیمتی قرار داشت. نوسانی که البته بیشترین حد آن در روز ابتدایی هفته‌ای که گذشت و پنجشنبه پیشین، اتفاق افتاد. روز پنجشنبه (یک روز پیش از برگزاری انتخابات) قیمت دلار تا نزدیکی ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان هم افزایش یافت که بیشترین قیمت دلار از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا به است. اما در روز شنبه برخلاف انتظار بسیاری از فعالان بازار ارز، این روند صعودی متوقف شد و در آخرین معاملات این روز قیمت دلار تا محدوده ۲۳ هزار ۶۰۰ تومان سقوط کرد. به همین دلیل طی این دو روز نوسانی قابل توجه در بازار ایجاد شد که برخی تحلیل‌گران آن را به مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری و برخی دیگر به بروز امیدواری‌هایی در حصول به توافق برجام مرتبط دانسته‌اند. بررسی نمودار تغییرات قیمت دلار و یورو در این هفته، نشان می‌دهد که با وجود این علائم مثبت اما توان بازار برای تداوم روند کاهشی بسیار محدود بود. بنابراین امیدواری شکل گرفته و روند کاهشی قیمت‌ها، حداکثر تا روز یکشنبه دوام آورد و مجددا مسیر تغییرات قیمت ارز به سمتی رفت که دلار به کانال ۲۴ هزار تومانی بازگشت. بازگشتی که باز هم فعالان بازار ارز مهم‌ترین علت آن را تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای می‌دانستند. به گفته این افراد، اتمام ششمین دور مذاکرات وین، بدون دستیابی به توافق و همچنین اعلام خبر توقف موقت مذاکرات هسته‌ای مهم‌ترین دلایل بازگشت روند صعودی قیمت‌ها به بازار بود.

از سوی دیگر به اعتقاد برخی از تحلیلگران اقتصادی، بازارساز نیز روز شنبه با انجام عرضه پرقدرت در نزدیکی قیمت بازار، تاثیر زیادی بر کاهش یک‌باره قیمت ارز در ابتدای این هفته گذاشت. اتفاقی که در ادامه هفته با آن شدت تکرار نشد.

روند افزایشی قیمت دلار تا محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان در روز سه‌شنبه ادامه پیدا کرده، اما از روز چهارشنبه این شیب صعودی متوقف شده است. در نتیحه قیمت دلار در بالای مرز ۲۴ هزار تومان و تا حداکثر قیمت ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان محدودی داشت. عمده تحلیلگران دلیل توقف رشد قیمت را هم مجددا به مساله احیای برجام مربوط می‌دانند. آنها معتقدند اظهار امیدواری حسن روحانی در جلسه صبح چهارشنبه هیات دولت مبنی بر اینکه اگر به مذاکره‌کننده ارشد اتمی کشور اختیار کافی داده شود، یک روزه متن نهایی توافق برجام امضا خواهد شد، باعث شده است تا این فعالان بازار مجاب شوند تا در انجام معاملات خود احتیاط کرده و فعلا نظاره‌گر روند تحولات سیاسی باشند.

البته برخی دیگر از تحلیلگران بازار ارز، توقف رشد قیمت‌ها از روز چهارشنبه را مربوط به الگوی خودکار نوسانات بازار می‌دانند. به اعتقاد این گروه از کارشناسان، در روزهای اخیر هرگاه دلار به قیمتی بالاتر از ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید، بازار دچار روند کاهشی شد و این روند تا محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان ادامه پیدا می‌کند و مجددا شاهد بازگشت قیمت دلار به کانال ۲۴ هزار تومان خواهیم بود. این گروه معتقد هستند که از روز چهارشنبه بازار در تکرار همین الگو وارد روند مرحله ریزشی خود شده است و احتمال می‌دهند قیمت دلار به زیر ۲۴ هزار تومان هم در روزهای آینده برسد. به هر ترتیب، آنچه که در بررسی روند بازار ارز در اولین فصل از سال ۱۴۰۰ می‌توان دریافت کرد، توجه کامل فعالان این بازار به موانع تجاری در اقتصاد ایران است که عمدتا در تحریم‌های یکجانبه دولت امریکا و البته تحریم‌های بانکی خلاصه می‌شود. موانعی که فعالان بازار امیدوار هستند با احیای برجام طی مذاکرات وین تا حد زیادی برطرف شوند. به همین دلیل در فصل بهار شاهد بودیم هرگاه اخباری مبنی بر احتمال احیای برجام در فضای سیاسی کشور مطرح شد، بازار ارز با کاهش قیمت‌ها به استقبال آن رفت.

در حالی که این روزها را مسوولان، روزهای پایانی مذاکرات بر سر برجام و رفع تحریم‌ها می‌دانند، کارشناسان معتقدند که با تزریق منابع ارزی بلوکه شده به بازار ارز، روند بازار فورا کاهشی می‌شود و در این شرایط، نرخ دلار قابلیت رسیدن به زیر ۱۵ هزار تومان را دارد اما با وجود متضرر شدن تولید از کاهش نرخ ارز و موقتی بودن روند کاهشی، تمرکز بر تثبیت نرخ ارز بیشتر ضرورت پیدا می‌کند. 

مذاکرات وین و اخبار مثبت منتشر شده از آن، موضوع جدیدی نیست و در زمستان سال گذشته نیز اخبار خوشی از توافقات دو جانبه، رفع تحریم‌ها و آزادسازی منابع ارزی ایران مطرح شد، اما صرفا در حرف و خبر باقی ماند و عملیاتی نشدند.   این‌بار، بیش از پیش مسوولان از روزهای پایانی مذاکرات و رفع تحریم‌ها سخن می‌گویند؛ به گونه‌ای که رییس‌جمهور در روزهای اخیر بر برداشتن تحریم‌ها در آینده نزدیک و سرازیر شدن سرمایه‌ها به ایران تاکید کرده است.  همچنین، در آخرین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ورود منابع ارزی آزاد شده کشور به فرآیندهای تبادلات مالی مورد بررسی قرار گرفت و بانک مرکزی نیز در آن جلسه گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای فعال‌سازی منابع ارزی بلوکه شده کشور پس از رفع تحریم‌ها در چرخه بازار مالی و سرمایه‌ای کشور ارایه کرد.

بنابراین، تصمیم مسوولان براین است که با انجام توافقات برجامی و رفع تحریم‌ها، منابع ارزی آزاد شده به موجب آن وارد بازارها شود که در پی آن با افزایش تزریق منابع به بازار ارز، قیمت‌ها در این بازار روند کاهشی پیدا می‌کند.

در این بین، برای مشخص شدن روند کاهش قیمت‌ها در بازار ارز پس از رفع تحریم‌ها نگاهی به وضعیت قیمت دلار در بازار ارز طی سه ماهه ابتدایی سال جاری حاکی از آن است که این نوع ارز در بیشترین حالت به کانال ۲۴ هزار تومان و در کمترین حالت به کانال ۲۰ هزار تومان راه یافته است؛ به گونه‌ای که دلار اولین ماه سال را با ۲۵ هزار تومان شروع کرده و در روزهای پایانی این ماه با کاهش نوسانات موجود به ۲۳ هزار تومان رسیده است. همچنین، بررسی نرخ دلار در دومین ماه سال بیانگر این است که میانگین نرخ فروش این نوع ارز در بازار آزاد به صورت تقریبی معادل ۲۲ هزار و ۸۴۵ تومان بوده و برای مدتی با کاهش ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومانی مواجه شده اما در روزهای پایانی اردیبهشت افزایش نسبی یافته است.

در سومین ماه از بهار ۱۴۰۰ نیز، قیمت دلار نسبت به آخرین روز ماه قبلش، دو روزی کاهشی بود اما مجدد روند افزایشی به خود گرفت و در کانال ۲۳ و ۲۴ هزار تومان در نوسان بود تا اینکه سومین ماه از سال جاری را با نرخ ۲۴ هزار تومان به پایان برد که میانگین نرخ دلار در این ماه در بازار آزاد به صورت تقریبی بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

در حالی که قیمت دلار در بهار ۱۴۰۰ میانگین ۲۲ هزار تومان بوده است، گفته می‌شود با رفع تحریم‌ها، آزادسازی منابع ارزی و تزریق آنها به بازار ارز در آینده شاهد کاهش نرخ ارز خواهیم بود و کارشناسان اقتصادی محدوده ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان را برای این کاهش بیان می‌کنند اما آنها معتقدند که کاهش نرخ ارز موقتی است و پس از مدتی دوباره روند قیمت‌ها در بازار ارز صعودی می‌شود که ضرورت تثبیت نرخ ارز را مشخص می‌کند.   در این زمینه کامران سلطانی‌زاده - عضو کانون صرافان - می‌گوید از آنجا که اخبار مثبتی از آرامش و ثبات سیاسی دیپلماسی، برجام و رفع تحریم‌ها منتشر می‌شود، در آینده نزدیک قیمت ارز به تعادل بهتری برای کاهش می‌رسد. بنابراین، فعلا خریداران در بازار ارز صبر کنند.  البته از آنجا که کاهش بیش از اندازه نرخ دلار به ضرر تولید داخلی است، باید تمرکزها پس از رفع تحریم‌ها بر تثبیت نرخ دلار باشد که کامران ندری - یک کارشناس اقتصادی دیگر - بهترین محدوده برای تثبیت نرخ دلار را در ۲۰ هزار تومان می‌داند. بنابراین طبق تاکید کارشناسان، پس از رفع تحریم‌ها بانک مرکزی دو وظیفه مهم در پیش دارد که یکی چگونگی فعال‌سازی منابع ارزی بلوکه شده در بازار مالی و سرمایه‌ای کشور و دیگری تثبیت نرخ ارز در محدوده‌ای است که تولیدات داخلی کشور از کاهش نرخ ارز متضرر نشوند. 

     افزایش قیمت طلا در طول هفته 

قیمت‌ها در بازار سکه و طلا در هفته جاری نوسان داشت به نحوی که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات شنبه ۱۰ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و در معاملات پایان هفته ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود.بررسی تغییرات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هفته جاری نشان می‌دهد که قیمت اونس در هفته جاری با تغییر محسوسی همراه نبود و هرچند قیمت طلا و سکه در ابتدای هفته با کاهش محسوسی همراه بود، اما در ادامه با اندکی افزایش به ثبت رسید. اولین روز از این هفته، انس جهانی طلا هزار و ۷۶۵ دلار قیمت‌گذاری شد و هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به‌ فروش رسید. همچنین هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۴۵ هزار تومان فروخته شد. یکشنبه ۳۰ خرداد نیز بهای انواع سکه در بازار نسبت به پایان هفته قبل، کاهش معناداری داشت و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نسبت به پایان هفته گذشته، ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت. ضمن اینکه در این روز شاهد افت بهای جهانی طلا به رقم ۱۷۶۵ دلار برای هر اونس نیز بودیم.در معاملات دومین روز هفته، علاوه بر کاهش نرخ جهانی طلا، شاهد افت نرخ ارز به ویژه دلار در بازار نیز بودیم. روندی که در مجموع به کاهش نسبی بهای انواع طلا و سکه در بازار تهران منجر شده است. اونس جهانی طلا نسبت به پایان هفته قبل، حدود ۱۰۰ دلار کاهش یافت و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم در بازار به نرخ ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ هفته قبل، به قیمت ۱۰ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان معامله شد.

هر نیم سکه نیز به رقم ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و هر ربع سکه به رقم ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده که بهای نیم سکه نسبت به پایان هفته گذشته، ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافت. هر سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز دو میلیون و ۲۵۰ تومان قیمت‌گذاری شد و هر مثقال طلای آب شده در بازار هم به رقم ۴ میلیون و ۴۱۷ هزار تومان رسید. یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

دوشنبه ۳۱ خرداد اما قیمت سکه و دلار به مدار رشد بازگشت به نحوی که انس جهانی ۱۷۷۷ دلار قیمت‌گذاری شد و قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رفت. همچنین هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شد.

چهارمین روز از هفته، سه شنبه اول تیر به دلیل بالا رفتن نرخ انس جهانی و ارز، شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در بازار بودیم به‌طوری که انس جهانی ۱۷۸۹ دلار قیمت‌گذاری شد. قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۲ هزار تومان فروخته شد.

چهارشنبه دوم تیر باز هم روند کاهشی در بازار طلا و سکه برقرار شد. انس جهانی ۱۷۸۲ دلار قیمت‌گذاری شد و قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ربع سکه نیز ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۷ هزار تومان فروخته می‌شد.

آخرین روز از این هفته معاملات، با توجه به نوسانات نرخ دلار، قیمت انس جهانی طلا هم با نوسان روبرو بوده بر این اساس شاهد رشد ۱۹ دلاری انس جهانی بودیم. سکه طرح جدید ۷۰ هزار تومان و نیم سکه نیز ۵۰ هزار تومان افزایش داشته، ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر بوده است.

همچنین انس جهانی ۱۷۷۸ دلار قیمت‌گذاری شد و در نهایت هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید. پنج شنبه هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۴ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۵ هزار تومان فروخته شد.

     افزایش نسبی بهای دلار امریکا 

در هفته‌ای که گذشت

بازار ارز در هفته‌ای که گذشت شاهد رشد نرخ دلار امریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز بود. این در حالی است که بهای دلار به عنوان شاخص ارزی، در بازار آزاد نیز با روند صعودی همراه بود.

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزها کم تغییر بود.شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات با ۰.۰۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۷۶۷ واحد بسته شد.در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۹۶ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۲ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۹ به ۱.۱۹۳ دلار رسید.در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۱۰.۹۷۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار امریکا به ازای ۱.۳۱۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۷۳ یوان چین اعلام شد.


 

ارسال نظر