اونس جهانی 1900 دلار شد

۱۴۰۰/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۱۸۵

گروه بانک و بیمه |

18 خرداد 1400 قیمت دلار 24 هزار تومان، قیمت یورو 29 هزار و 100 تومان و درهم امارات 6 هزار و 570 تومان اعلام شده و نرخ ارز ثابت ماند. در بازار طلا نیز با اعلام اونس طلا به قیمت 1900 دلار قیمت طلا تغییرات چندانی نداشته است. قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۸۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۴ هزار تومان است. قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 700 هزار تومان است. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و 900 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 800 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و هر مثقال طلا 4 میلیون و 680 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. در صرافی‌های بانکی قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار 23 هزار و 488 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 23 هزار و 23 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 28 هزار و 764 تومان و قیمت خرید یورو نیز 28 هزار و 195 تومان اعلام شده است.

نوسان قیمت در بازار ارز درحالی رخ داده که در تعطیلات نوروز، با تلاش سفته بازان، قیمت دلار به مرز 26 هزار تومان هم رسیده بود اما انتشار خبرهای مربوط به مذاکرات هسته‌ای و ... باعث عقب‌نشینی دلار از این سطح قیمتی شده است. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی سه شنبه، ۱۸ خردادماه با ۵۲ تومان کاهش نسبت به روز گذشته به رقم ۲۳ هزار و ۴۸۸ تومان رسید. قیمت فروش یورو با ۶۴ تومان افزایش نسبت به روز گذشته به رقم ۲۸ هزار و ۷۶۴ تومان رسید.امروز قیمت خرید هر دلار ۲۳ هزار و ۲۳ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۱۹۵ تومان بود.علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۳ هزار و ۱۰۹ تومان و نرخ فروش آن ۲۳ هزار و ۳۱۹ تومان اعلام شد. همچنین نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸ هزار و ۱۹۱ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۸ هزار و ۴۴۷ تومان اعلام شد.همچنین در سامانه نیما در معاملات امروز، حواله یورو به قیمت ۲۴ هزار و ۸۰۴ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۰ هزار و ۳۳۳ تومان معامله شد.دلار از هشتم خردادماه وارد کانال ۲۳ هزار تومانی شد که تاکنون در این محدوده نوسان داشته است. 

    سکه ۱۵۰ هزار تومان ارزان شد 

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید سه شنبه، ۱۸ خردادماه در بازار تهران با کاهش۱۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۷۸ هزار تومان رسید.

    قیمت مثقال طلا نیز

چهار میلیون و ۶۷۴ هزار تومان شد

همچنین هر اونس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۸۹۲ دلار و ۲ سنت فروخته شد.  براساس این گزارش قیمت سکه در روزهای آغازین سال جدید ۱۱ میلیون تومان بود و روند نزولی را شروع کرد تا به بهای ۹ میلیون تومان رسید. از نیمه اردیبهشت ماه سکه از کانال ۹ میلیون تومان عبور کرد و در این مدت در کانال ۱۰ میلیون تومان در نوسان بوده است. به اعتقاد کارشناسان دو باور در بازار ارز وجود دارد که موجب نوسانات قیمتی می‌شود، ‌نخست اینکه با مذاکره و بازگشت به برجام و ... قیمت ارز کاهش چشم‌گیری خواهد داشت و دوم اینکه حتی مذاکره هم نمی‌تواند مانع از واقعیات موجود اقتصاد ایران شود و امکان کاهش چشم گیر قیمت ارز وجود ندارد و نهایتا دلار در کانال 23-22 هزار تومان جا خوش می‌کند.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

   کاهش قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

محمد کشتی‌آرای نایب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز به علت کاهش قیمت اونس جهانی و نرخ ارز شاهد افت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هستیم.قیمت اونس جهانی امروز به هزار و ۸۹۷ دلار رسید و به این ترتیب هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته شده است. هر مثقال طلا چهار میلیون و ۶۹۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۸۴ هزار و ۳۰۰ تومان فروخته شده است. قیمت ارز نیز امروز در بازار با کاهش روبرو بوده است. هر دلار تا لحظه تنظیم خبر ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان و هر یورو ۲۹ هزار تومان فروخته شده است. قیمت طلای جهانی در کانال ۱۹۰۰ دلار در هر اونس، اعلام شد. با وجود مشاغل ضعیف ایالات متحده، کاهش دلار و سود اوراق خزانه‌داری، قیمت طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار برگشت. دلار و سود اوراق قرضه ایالات متحده با رشد ضعیف مشاغل ایالات متحده در ماه مه، روند نزولی خود را آغاز کردند و با این حال روز دوشنبه طلا به ۱۹۰۰ دلار بازگشت. از پنجشنبه، با افزایش دلار و سود اوراق، طلا با قیمت ۱۸۰۰ دلار معامله شده بود و در نتیجه درخواست‌های استخدام هفتگی ایالات متحده که در کمترین میزان خود از زمان شیوع COVID-۱۹ در مارس ۲۰۲۰ بود، بیشتر شد. لیست حقوق و دستمزد غیر کشاورزی برای ماه مه، نشان داد که ایالات متحده فقط ۵۵۹ هزار شغل جدید را در ماه گذشته اضافه کرده، حدود ۹۰ هزار شغل کمتر از پیش بینی، هر چند نرخ بیکاری سه درصد کاهش یافته و به ۵.۸ درصد رسیده است. این امرکمک کرد که قیمت طلا قبل از آخر هفته پس از برخی ضررها، زمینه را برای بازگشت آن به ۱۹۰۰ دلار تا روز دوشنبه فراهم کند. به گفته یک متخصص: وال استریت باید افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران برای طلا را پیش بینی کند، در حالی که مالیات جهانی و نگرانی از تورم افزایش می‌یابد. طلا با مقاومت کوتاه‌مدت در سطح ۱۹۲۵ دلار مواجه می‌شود. قرارداد آتی طلا در نیویورک کامکس با ۱۸۹۸.۸۰ دلار در هر اونس، با رشد ۶.۸۰ دلاری یا ۱ درصد معامله شد. اما تا ساعت 30: ۱۵ بعدازظهر (۱۹:۱۵ به وقت گرینویچ) به ۱۹۰۲.۴۵ دلار رسید. قیمت طلای اسپات، پس از بالاترین قیمت روزانه در ۱۹۰۰.۰۳ دلار، در ۱۸۸۹.۴۵ دلار بود. شاخص دلار در برابر یورو و پنج ارز اصلی دیگر، در ۸۹.۸۸۰، پایین‌تر از سطح کلیدی ۹۰ قرار گرفت. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده در مقایسه با اوج افزایش ۱.۶۴ درصد روز پنجشنبه ۱.۵۶ درصد افزایش داشت.

 

ارسال نظر