سکه 10 میلیون و 310 هزار تومان معامله شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۸۶۲

گروه بانک و بیمه | محسن شمشیری|

روز پنج شنبه، در بازار آزاد ارز، قیمت دلار 23 هزار و 180 تومان، قیمت یورو 28 هزار و 150 تومان و درهم امارات 6 هزار و 400 تومان اعلام شد. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی پنجشنبه، ششم خردادماه با ۱۴۶ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته به رقم ۲۲ هزار و ۶۵۲ تومان رسید.قیمت فروش یورو نیز با ۱۸۷ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته به رقم ۲۷ هزار و ۷۲۴ تومان رسید.قیمت خرید هر دلار ۲۲ هزار و ۲۰۳ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۷ هزار و ۱۷۵ تومان بود.نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۲ هزار و ۱۹۱ تومان و نرخ فروش آن ۲۲ هزار و ۳۹۳ تومان اعلام شد. همچنین نرخ خریدیورو در این بازار ۲۷ هزار و ۸۳ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۷ هزار و ۳۵۹ تومان اعلام شد.همچنین در سامانه نیما در معاملات، حواله یورو به قیمت ۲۴ هزار و ۹۷۶ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۰ هزار و ۴۶۵ تومان معامله شد.

  افزایش قیمت ۱۰ هزار تومانی سکه در پایان هفته

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (پنجشنبه) در بازار تهران با افزایش ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته به رقم ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسیدو سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان معامله شد.همچنین نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰ تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۶ هزار تومان رسید.قیمت مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۵۳۲ هزار تومان شد.همچنین هر اونس جهانی طلا نیزیک‌هزار و ۸۹۵ دلار و ۷۸ سنت فروخته شد. دبیر اتحادیه طلا و جواهر از افزایش قیمت طلا و سکه خبرداد؛ قیمت ارز نیز در آخرین روز هفته با کاهش روبرو بوده است. نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر گفت: طی هفته گذشته در بازارهای جهانی شاهد افزایش ۱۴ دلاری انس جهانی طلا بودیم و این موضوع باعث افزایش قیمت در بازارهای داخلی شد، به‌طوری که قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۱۳۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۵ هزار تومان، سکه تمام ۲۲۰ هزار تومان، نیم و ربع سکه ۱۵۰ هزار تومان، سکه گرمی ۵۰ هزار تومان افزایش داشت. وی افزود: انس جهانی به هزار و ۹۰۱ دلار رسید و به این ترتیب هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته شده است. هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیاریک میلیون و ۴۴ هزار تومان به فروش رسیده است.

  کاهش قیمت ارز در آخرین روز هفته

قیمت ارز در آخرین روز هفته با کاهش روبرو بوده است؛ هر دلار ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان و هر یورو ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته شد.بازار ارز در هفته‌ای که گذشت دستخوش تغییراتی بود؛ هر چند در مجموع شاخص ارزی در کانال بیست و دو هزار تومانی باقی ماند. بررسی شش روز فعالیت بازار ارز در نخستین هفته خردادماه نشان می‌دهد، نرخ خرید و فروش دلار امریکا و یورو با افزایش مواجه شده است. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار امریکا در آخرین روز هفته به قیمت ۲۲۶۵۲ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته شد که نسبت به اولین روز هفته، ۳۰۷ تومان افزایش نرخ داشته است. هرچند بهای دلار امریکا نسبت به حدود یک ماه قبل یعنی اول اردیبهشت ماه سال جاری، بیش از ۷۰۰ تومان ارزان‌تر است.

 

ارسال نظر