خبر

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۷۲۲

نبرد با پول فیات

ایلان ماسک از ارز رمزنگاری شده در نبرد با پول فیات پشتیبانی می‌کند.به گزارش راشاتودی، روز شنبه ایلان ماسک مدیر عامل تسلا حمایت خود را از ارزهای رمزنگاری شده نسبت به پول فیات ابراز داشت و گفت که او ارز رمزنگاری شده را ترجیح می‌دهد. این اظهار نظر قیمت بیت‌کوین را بالاتر برد. ماسک در پاسخ به یک کاربر توییتر که پرسید در مورد افرادی که به خاطر ارز رمزنگاری شده از او عصبانی هستند، چه نظری دارد، گفت: نبرد واقعی بین فیات و ارز رمزنگاری شده است. وی افزود: در شرایط نرمال، من از مورد دوم حمایت می‌کنم. پول فیات، ارز صادر شده توسط دولت است که کالایی پشتوانه آن نیست. قیمت بیت‌کوین اندکی پس از توییت ماسک به بیش از ۳۸۳۷۰ دلار افزایش یافت. این ارز رمزنگاری شده از ساعت ۰۸: ۰۰ به وقت گرینویچ روز یکشنبه با ۳۵۸۹۵ دلار در هر سکه به معاملات برگشت. قبلا ماسک بیت‌کوین را با پول فیات مقایسه کرده بود و در ماه دسامبر در توییتی نوشت: بیت‌کوین تقریباً به اندازه پول فیات است. دو ماه بعد او در توئیت دیگری توضیح داد: وقتی ارز فیات بهره واقعی منفی داشته باشد، فقط یک احمق می‌تواند به سوی دیگری نگاه نکند. بیت‌کوین تقریباً به اندازه پول فیات تولید می‌شود. توییت‌های منظم این میلیاردر در مورد ارزهای رمزنگاری شده تمام مدت مقادیر بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال بالا و پایین می‌فرستد.  هفته گذشته، ماسک با اعلام غیر منتظره‌ای که به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی شرکت تسلا در حال تعلیق خرید وسایل نقلیه خود با استفاده از بیت‌کوین است، به این ارزرمزنگاری شده برتر ضرر زد. این میلیاردر مسائل مربوط به افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی در استخراج بیت‌کوین، به ویژه ذغال سنگ را ذکر کرد، در حالی که برای تولید یک رمز واحد مقدار زیادی برق مصرف می‌شود. وی افزود که تسلا قصد ندارد بیش از این بیت‌کوین خود را بفروشد، اما تایید کرد که این شرکت به دنبال ارزهای رمزنگاری شده دیگری است که خیلی کمتر به انرژی متکی هستند.

بیت‌کوین نیم میلیون دلاری در راه است

کیتی وود- مدیرعامل موسسه آرک اینوستمنت- قیمت ۳۰ هزار دلاری فعلی بیت‌کوین را بسیار پایین دانست و افزود که انتظار دارد روزی قیمت این رمزارز به نیم میلیون دلار برسد.  به گزارش کوین دسک، مدیر یک شرکت سرمایه‌گذاری فعال در حوزه ارزهای دیجیتال معتقد است که با وجود ریزش‌های سنگین اخیر، روزهای طلایی در انتظار بیت‌کوین خواهد بود و قیمت این رمزارز در آینده به میزان چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. کیتی وود- مدیرعامل موسسه آرک اینوستمنت- قیمت ۳۰ هزار دلاری فعلی بیت‌کوین را بسیار پایین دانست و افزود که انتظار دارد روزی قیمت این رمزارز به نیم میلیون دلار برسد.   وود رفتار اخیر معامله گران در فروش سنگین ارزهای دیجیتالی را یک رفتار احساسی خواند که با توجه به این وضعیت حدس زدن کف قیمتی قبل از آغاز روند مجدد صعودی، سخت خواهد بود. او همچنین از برنامه‌ریزی برای امکان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی بیشتری برای مشتریان این شرکت در آینده نزدیک با همکاری یک شریک سوییسی خبر داد.   بیت‌کوین برای پنج روز متوالی ریزش کرد تا بدین ترتیب بدترین عملکرد هفتگی سه سال اخیر خود را به ثبت برساند و قیمت آن در برخی از ساعات معاملاتی تا نزدیکی ۳۰ هزار دلار نیز ریزش کرد. مدیرعامل آرک اینوستمنت از اخبار بد به عنوان دلیل اصلی ریزش بازار نام برد و با اشاره به سخنان اخیر ایلان ماسک- مدیرعامل تسلا- گفت که به نظر وی استفاده از انرژی‌های پاک در استخراج ارزهای دیجیتالی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

ارزهای دیجیتالی بالاخره سبز شدند

ارزش بیشتر ارزهای دیجیتالی افزایش یافت.به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، انتشار اخباری از احتمال مقبولیت ارزهای دیجیتالی توسط دولت‌ها جان تازه‌ای به آنها بخشید. وزیر خدمات مالی و اقتصاد دیجیتال استرالیا گفته است دولت مشکلی با سرمایه‌گذاری مردم در ارزهای دیجیتالی ندارد. از طرف دیگر دیوید روبن اشتاین- مدیرعامل کارلایل گروپ- گفته است رمزارزها در بازارهای مالی ماندنی هستند و دولت‌ها به تدریج ناچار خواهند شد تا آنها را به عنوان یک واقعیت بپذیرند.   پیشتر و برای دومین بار متوالی، یک خبر از چین باعث ریزش قیمت ارزهای دیجیتالی شده بود. مجلس این کشور خبر از اعمال محدودیت استخراج و معامله بیت‌کوین داد. از طرف دیگر تحلیلگران بانک سوسیه جنرال فرانسه در گزارشی نوشتند بیت‌کوین آشکارا بی ثبات‌تر از طلا است و این مساله سرمایه‌گذاران محتاط را از آن فراری می‌دهد. همچنین سازمان صلح سبز آمریکا اعلام کرد به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی، پذیرش بیت‌کوین را متوقف کرده است.  وزارت خزانه داری آمریکا در نظر دارد تا رویکرد سختگیرانه‌تری را در قبال ارزهای دیجیتالی اتخاذ کند. طبق اعلامیه منتشرشده توسط این وزارت خانه، کلیه تراکنش‌های ارزهای دیجیتالی به ارزش ۱۰ هزار دلار و بیشتر باید به دفتر خدمات داخلی درآمدی گزارش شود. خزانه داری آمریکا با اشاره به مشکل ردیابی تراکنش‌ها و استفاده از آنها در امور غیرقانونی گفته است در مورد تراکنش‌های قانونی با ارزهای دیجیتالی هم باید جلوی فرار مالیاتی گرفته شود. 

 

ارسال نظر