رویداد

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۴۷۵

پیگیری تاسیس بانک تخصصی مناطق آزاد از رییس‌جمهور

مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: باتوجه به پتانسیل مناطق آزاد در عرصه منابع مالی تاسیس بانک تخصصی مناطق آزاد از رییس‌جمهور پیگیری می‌شود.حمیدرضا مومنی، در جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در راستای پویایی بیشتر از طریق کوچک‌سازی و بهره‌مندی از نیروی کیفی، ساختار سازمانی دبیرخانه شورای عالی را تغییر داده‌ایم، اظهار داشت: حوزه فناوری اطلاعات با تأمین دو رکن «شفاف‌سازی» و «دقت» باید به صورت مستقیم زیرنظر مدیران عامل سازمان‌ها فعالیت کند و در همین مسیر در مناطق آزاد جدید پلتفرم هوشمند و الکترونیکی جهت ارایه تمامی خدمات به صورت الکترونیک ایجاد می‌شود.مومنی با تصریح براینکه حوزه تامین مالی یکی از واجب‌ترین حوزه‌های فعالیت مناطق است که براساس آن در رویکرد جدید زمین فروشی علی الخصوص خام فروشی زمین ممنوع اعلام می‌شود، افزود: این حوزه جایگزین جدی در بازارهای پولی و مالی خواهد بود و باتوجه به توانمندی بسیاربالای مناطق آزاد در عرصه منابع مالی تاسیس بانک تخصصی مناطق آزاد از رییس‌جمهور پیگیری می‌شود.او با اشاره به نقش اطلاعات صحیح درتصمیم‌گیری واجرای برنامه‌ها، بر اهمیت به روزرسانی مداوم شاخص‌ها و اطلاعات مناطق آزاد تأکید کرد و گفت: حوزه روابط عمومی در مناطق یکی از مهم‌ترین حوزه‌های عملکردی است، که اطلاع‌رسانی مناطق آزاد در تمام سطوح قابل قبول نیست و باید با نگاه تخصصی و برنامه واقعیت‌های مناطق و عملکرد مثبت مناطق، اطلاع‌رسانی شود.مشاور رییس‌جمهور با بیان اینکه شبکه رادیویی و تلویزیونی کیش به شبکه ملی مناطق آزاد کشور تبدیل می‌شود افزود: این مهم را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم. مومنی، اشاره‌ای به سفر گذشته خود به منطقه آزاد ارس کرد که در آن از ۳۰ مشکل مطرح شده از سوی بخش خصوصی ۲۹ مساله ظرف یک ماه برطرف شده، و افزود: تحقق شعار سال تکلیف همه مسوولان می‌باشد و این امر تنها با تلاش و باور امکان پذیر است.او ارایه نقطه نظرات کارشناسی مناطق در بازنگری قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و قانون برنامه هفتم توسعه کشور را ضروری عنوان کرد و با تصریح براینکه این امر یکی از ماموریت‌های کارشناسانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است؛ اضافه نمود: اگر بخش خصوص اهلیت فنی، مالی و برنامه‌ای داشته باشد این آمادگی را داریم تا با رعایت تشریفات قانونی مدیریت مناطق جدید را به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار کنیم.

واریز معادل ریالی ۵۰ میلیون دلار به صندوق تثبیت

بانک مرکزی معادل ریالی ناشی از فروش ۵۰ میلیون دلار از منابع ارزی حساب صندوق توسعه ملی را به «صندوق تثبیت بازار سرمایه» واریز کرد. براساس تصمیم‌های جلسه دویست و بیست و یکم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌بایست نسبت به فروش تدریجی ۲۰۰ میلیون دلار از منابع ارزی به حساب صندوق توسعه ملی اقدام و منابع حاصل را به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کند.  گفتنی است پیش از این رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود، مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به صورت تدریجی فروخته و برای کمک به بورس به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می‌شود که اقدام امروز اولین گام در همین راستا بود و ۱۵۰ میلیون دلار باقیمانده نیز به تدریج واریز خواهد شد.

رکورد تورم 75 ساله ایران شکسته شد

یک نماینده مجلس اعلام کرد: به تازگی رکورد ۷۵ساله تورم در ایران شکسته شد؛ اگر غیر از این است، بانک مرکزی گزارش فروردین ۱۴۰۰ را منتشر کند. احسان خاندوزی نماینده مجلس در پیامی توییتری اعلام کرد: به تازگی رکورد 75 ساله تورم در ایران شکسته شد؛ اگر غیر از این است، بانک مرکزی گزارش فروردین 1400 را منتشر کند. او تأکید کرده که ایران فقط در سال‌های اِشغال، شاهد تورم بالاتر از 50 درصد بوده است. با این وجود، ‌اعضای دولت آقای روحانی به جای ثبت نام برای دولت آینده آیا نباید خجالت زده باشند؟

   کنایه یک نماینده مجلس به تورم 50 درصدی

مالک شریعتی ضمن کنایه به ثبت نام اعضای دولت روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: خبر تورم ۵۰ درصدی درحالی است که جهانگیری با بغض خود قول شرف داد حتما وضع موجود تغییر کند و نگذارد دولت سوم روحانی تشکیل شود! مالک شریعتی نماینده مجلس در پیامی توییتری نوشت: در آخرین روز ثبت‌نام، اتوبوس اعضای دولت روحانی که عازم وزارت کشور بود، خبر آمد «تورم 50 درصدی» نصاب جدیدی ثبت کرده است. اما جای نگرانی نیست، جهانگیری فرمانده اقتصادی دولت در حاشیه حضور لاریجانی با بغض خود قول شرف داد حتما وضع موجود تغییر کند و نگذارد دولت سوم روحانی تشکیل شود!

 

ارسال نظر