دلار در کانال 23 هزار تومان

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۴۷۴
دلار در کانال 23 هزار تومان

گروه بانک و بیمه | محسن شمشیری|

روز یکشنبه 26 اردیبهشت 1400، در بازار آزاد ارز قیمت دلار 23 هزار و 200 تومان، قیمت یورو 27 هزار و 800 تومان و درهم امارات 6 هزار و 420 تومان اعلام شد. در بازار طلا نیز با اعلام هر اونس طلا به قیمت 1844 دلار، و همچنین رشد نرخ دلار، قیمت طلا و سکه افزایش یافته و سکه به 10 میلیون و 470 هزار تومان رسید. قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۴۷ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 400 هزار تومان است. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و 900 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 900 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 250 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد. همچنین هر مثقال طلا 4 میلیون و 538 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

     قیمت سکه به ۱۰ میلیون و  ۴۷۰ هزار تومان رسید

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز در بازار تهران با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته به ۱۰ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان رسید.نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰ تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد.نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز با ۱۱۷ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته به رقم ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.فروش یورو نیز با افزایش ۱۸ تومانی نسبت به روز کاری گذشته به رقم ۲۶ هزار و ۶۷۰ تومان رسید.قیمت خرید هر دلار ۲۱ هزار و ۸۵۸ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۶ هزار و ۱۴۱ تومان بود. علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۲ هزار و ۳۳۳ تومان و نرخ فروش آن ۲۲ هزار و ۱۱۲ تومان اعلام شد. همچنین نرخ خریدیورو در این بازار ۲۶ هزار و ۷۶۴ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۶ هزار و ۴۹۹ تومان اعلام شد. در سامانه سنا نیز قیمت دلار ۲۱ هزار و ۸۰۹ تومان و قیمت یورو ۲۶ هزار و ۴۷۷ تومان رقم خورده است. همچنین در سامانه نیما در معاملات، حواله یورو به قیمت ۲۵ هزار و ۱۱۴ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۰ هزار و ۶۸۶ تومان معامله شد.

     عرضه ۳۲۲ میلیون دلار در سامانه نیما

سامانه نیما ۲۵ اردیبهشت ماه شاهد عرضه حدود ۳۲۲ میلیون دلار به صورت حواله ارزی به منظور تامین ارز واردات کشور بوده است.اما کمتر از یک سوم آن خریدار داشت.

از عرضه‌های مذکور حدود ۱۰۳ میلیون دلار معامله شده است. بر اساس معاملات انجام شده، میانگین موزون نرخ دلاری معاملات ۲۰۵۷۴ تومان بوده است. این امر حاکی از این است که نرخ ارز موثر در واردات کشور نرخ مذکور بوده است و روند آن در روزهای اخیر نزولی بوده است.

     تغییرات قیمت سکه و دلار در بازار

نایب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: صبح یکشنبه به دلیل افزایش قیمت ارز، شاهد رشد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هستیم. قیمت انس جهانی ۱۸۴۴ دلار و به این ترتیب قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته شده است. وی گفت: هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیاریک میلیون و ۴۸ هزار تومان فروخته شده است. همچنین قیمت ارز امروز در بازار با افزایش روبرو بوده است.به دلیل موج جدید کرونا و اعلام شرایط قرمز در تهران، بازار طلا و جواهر تهران نیز به مدت 4 هفته تعطیل بود و از 18 اردیبهشت ماه بعد از یک دوره تعطیلی، مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده است. قیمت‌های درج شده در این خبر با استناد به نرخ‌های اعلامی از سوی اتحادیه طلا و جواهر است. نوسان قیمت در بازار ارز درحالی رخ داده که در تعطیلات نوروز، با تلاش سفته‌بازان، قیمت دلار به مرز 26 هزار تومان هم رسیده بود اما انتشار خبرهای مربوط به مذاکرات هسته‌ای و ... باعث عقب‌نشینی دلار از این سطح قیمتی شده است.  به اعتقاد کارشناسان دو باور در بازار ارز وجود دارد که موجب نوسانات قیمتی می‌شود، ‌نخست اینکه با مذاکره و بازگشت به برجام و ... قیمت ارز کاهش چشم‌گیری خواهد داشت و دوم اینکه حتی مذاکره هم نمی‌تواند مانع از واقعیات موجود اقتصاد ایران شود و امکان کاهش چشم گیر قیمت ارز وجود ندارد و نهایتا دلار در کانال 23-22 هزار تومان جا خوش می‌کند. در صرافی‌های بانکی قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار 22 هزار و 47 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 21 هزار و 610 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 26 هزار و 314 تومان و قیمت خریدیورو نیز 25 هزار و 793 تومان اعلام شده است. نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

     بیت‌کوین کماکان زیر ۵۰ هزار دلار

با وجود اخبار مثبت، بازار ارزهای دیجیتالی ریزشی باقی ماندند.به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، با افزایش مقبولیت ارزهای دیجیتالی، مسیر آنها به سمت کاربردهای خردتر نیز هموار شده است. قرار است یکی از شهرهای کوچک در ایالت داکوتای شمالی به نخستین شهر این ایالت تبدیل شود که ارزهای دیجیتالی را به عنوان ابزاری برای پرداخت قبوض قبول می‌کند. به گفته شهردار شهر ویلی استون، قبوض شهری و عوارض از این پس در این شهر با استفاده از ارزهای دیجیتالی از جمله بیت‌کوین قابل پرداخت خواهند بود.

رمزارز پر سر و صدای این روزها به دنبال انتشار خبر لیست شدنش در صرافی کوین بیس و توییت جدید ایلان ماسک جان تازه‌ای گرفته است. بنیان گذار اسپیس ایکس و تسلا در توییتی نوشت: با توسعه‌دهندگان دوج کوین همکاری خواهم کرد تا کارایی آن را در هنگام استفاده از تراکنش‌ها افزایش دهیم. ماسک پیشتر نیزیک نظرسنجی توییتری برگزار کرد که اکثر رای‌دهندگان به استفاده از دوج کوین به عنوان ابزار پرداخت خرید محصولات تسلا رای مثبت دادند. به فاصله چند ساعت پس از آنکه ایلان ماسک- مدیرعامل تسلا- در تغییر موضعی عجیب اعلام کرد که قبول بیت‌کوین برای خرید محصولات این شرکت به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی متوقف شده است، دفتر خدمات مالی داخلی امریکا هم از آغاز رسیدگی به تخلفات صرافی بایننس- بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتالی در جهان- به اتهام پولشویی و تخلفات مالیاتی گسترده خبر داد. مقر صرافی بایننس در جزایر کایمن و سنگاپور قرار دارد.  مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۲۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۵.۲ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت. 

 

ارسال نظر