سکه 10.4 میلیون تومان شد

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۸۰۰

گروه بانک و بیمه | محسن شمشیری|

قیمت دلار عصر روز سه‌شنبه 19 اسفند 99 به 24600 تومان رسید و با اعلام هر اونس طلا به قیمت 1697 دلار، مظنه مثقال 4 میلیون و 403 هزار، هر گرم طلای 18 عیار 1 میلیون و 16 هزار، سکه 10 میلیون و 440 هزار، طرح قدیم 10 میلیون و 300 هزار، نیم سکه 6 میلیون و 150 هزار، ربع سکه 3 میلیون و 850 هزار، سکه گرمی 2 میلیون و 250 هزار تومان معامله شد. 

در ساعات صبح نیز قیمت دلار ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان، قیمت یورو 29 هزار و 150 تومان و درهم امارات 6 هزار و 680 تومان اعلام شده است. قیمت طلای۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان وقیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 200 هزار تومان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 150 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 850 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 300 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 375 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

    ادامه نوسان دلار در کانال ۲۴ هزار تومانی

هر دلار روز (سه شنبه) در صرافی‌های بانکی۲۴ هزار و ۲۴۶ تومان معامله شد. نرخ هر یورو نیز به ۲۸ هزار و ۳۱۴ تومان رسید.قیمت فروش یورو با افزایش۵۷۷ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری گذشته (دوشنبه) به ۲۸ هزار و ۳۱۴ تومان رسید.قیمت خرید هر دلار ۲۳ هزار و ۳۷۶ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز۲۷ هزار و ۷۵۳ تومان بود. همچنین قیمت خرید دلار در بازار متشکل ارزی۲۳ هزار و ۸۵۱ تومان و قیمت فروش آن ۲۴ هزار و ۹۰ تومان است. علاوه بر این، نرخ خریدیورو در بازار ۲۸ هزار و ۲۰۱ تومان و نرخ فروش آن ۲۸ هزار و ۴۸۳ تومان اعلام شد.براساس این گزارش، در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته (دوشنبه)، هر یورو به قیمت۲۹ هزار و ۵۵ تومان و هر دلار ۲۴ هزار و۲۵۵ تومان به فروش رسید. همچنین روز گذشته در سامانه سنا، حواله یورو به قیمت۲۸ هزار و ۴۲۷ تومان معامله و همچنین حواله دلار به قیمت۲۲ هزار و ۷۴۴ تومان فروخته شد.وقوع تحولات مثبت در عرصه سیاست خارجی، افزایش احتمال پذیرش FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام و آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی و عراق از جمله مهم‌ترین عوامل افت نرخ دلار در روزهای اخیر محسوب می‌شود.قیمت طلا و سکه طرح جدید نسبت به روزکاری قبل با کاهش همراه شده است؛ سکه طی هفته‌های گذشته از کانال 12 میلیونی عقب‌نشینی کرده و به کانال 11 میلیونی بازگشته است؛ از جمله دلایل اصلی نوسان در بازار طلا و سکه تغییرات قیمتی در طلای جهانی و دلار است؛ قیمت ارز در بازار تهران تحت تأثیر خبرهای سیاسی است.در صرافی‌های بانکی نیز قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار 24 هزار و 422 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 23 هزار و 939 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 29 هزار و 148 تومان و قیمت خریدیورو نیز 28 هزار و 571 تومان اعلام شده است.نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.قیمت هر اونس طلا با ۰.۳ درصد رشد به ۱۶۸۶ دلار و ۸۶ سنت رسید.در حالی که کاهش سوددهی اوراق خزانه داری امریکا سبب شده تا قیمت طلا پس از رسیدن به پایین‌ترین رقم 9 ماه اخیر در جلسه قبل اندکی ترمیم شود، قیمت طلا امروز تا حدودی افزایش داشت.قیمت فلز زرد در معاملات آتی برای تحویل در ماه آوریل با 0.4 درصد افزایش به 1684 دلار و 20 سنت رسید. جفری هالی تحلیلگر بازار در موسسه اوآندا گفت: پس از کاهش 1.15 درصدی قیمت طلا در جلسه قبل دلالان برای خرید طلای ارزان وارد عمل شده‌اند. ضمن اینکه سوددهی اوراق قرضه دولت امریکا نیز کاهش یافته و این مساله سبب رشد نسبی قیمت فلز زرد شده است.به نظر می‌رسد که رشد قیمت طلا در حدود 1700 دلار متوقف خواهد شد.سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت امریکا امروز اندکی کاهش داشت و سبب افزایش جذابیت بازار طلا برای سرمایه‌گذاران شد.تقویت ادامه‌دار سود اوراق قرضه طی هفته‌های اخیر سبب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه‌گذاران شده است. لاچلان شاو تحلیلگر بانک نشنال استرالیا در این باره گفت: در شرایط افزایش سود اوراق قرضه، ترمیم رشد اقتصادی، سرعت گرفتن واکسیناسیون و خوش‌بینی بیشتر سرمایه‌گذاران نسبت به چشم‌انداز رشد، تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازارهای امن کاهش می‌یابد. ارایه بسته‌های محرک مالی در نقاط مختلف جهان با هدف مهار تبعات زیانبار اقتصادی بحران کرونا سبب شده تا نگرانی‌ها از افزایش نرخ تورم بالا برود و سرمایه‌ها به سمت اوراق قرضه سرازیر شود.


مدیر روابط عمومی سازمان بورس تغییرکرد

محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در حکمی سارا علیاری را به عنوان مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منصوب کرد. همچنین سیاوش وکیلی، مدیر سابق روابط عمومی و امور بین‌الملل به عنوان مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور روابط عمومی منصوب شد. در کنار تغییر مدیر روابط عمومی این سازمان، محمدحسن ابراهیمی سروعلیا معاون سابق نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار به سمت معاونت نظارت بر نهادهای مالی، محمدرضا معتمد، معاون سابق نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار به سمت رییس کمیته ریسک، محسن خدابخش مدیر سابق نظارت بر بورس‌های سازمان بورس به عنوان سرپرست معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار و میثم فدایی واحد به سمت نظارت بر نهاد‌های مالی منصوب شدند. همچنین راضیه صباغیان، مدیر سابق نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان مشاور رییس سازمان بورس در امور نظارت بر نهاد‌های مالی منصوب شد.

 

ارسال نظر