اخبار

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۰۲۲

ارایه کارت اعتباری به سهامداران عدالت 

 عباس معمارنژاد معاون امور بانکی وزیر اقتصاد گفت: صاحبان سهام عدالت برای دریافت کارت اعتباری به صورت غیرحضوری به بانک‌های ملی و تجارت مراجعه کنند.این خدمات بصورت غیرحضوری ارایه می‌شود و معادل 50 درصد ارزش سهام عدالت است. متقاضیان می‌توانند به صورت الکترونیکی اقدام به دریافت کارت کنند که ظرف سه روز مراحل آن طی خواهد شد.دریافت‌کنندگان کارت می‌توانند از سه هزار فروشگاه سطح شهر، اقدام به خریدهای ضروری خود کنند، به مرور نیز بانک‌های دیگر وارد چرخه ارایه این خدمات خواهند شد. فرید موسوی عضو هیات‌مدیره بانک ملی با بیان اینکه کارت اعتباری سهام عدالت برای همه دارندگان این سهام از امروز صادر می‌شود، گفت: دارندگان سهام عدالت می‌توانند معادل ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت خود از بانک‌های تجارت و ملی کارت اعتباری دریافت کنند. معاون بانکی وزیر اقتصاد همچنین از افزایش 25 درصدی تسهیلات پرداختی بانک‌ها خبر داد و افزود: در ده ماهه امسال بانک‌ها 1200 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند که در مقایسه با کل تسهیلات پرداختی سال قبل که 970 هزار میلیارد تومان بوده 25 درصد رشد داشته است.60 درصد این تسهیلات برای سرمایه در گردش و 25 درصد برای سرمایه‌گذاری جدید بوده است.40 درصد تسهیلات در بخش خدمات و 30 درصد در بخش صنعت و معدن بوده و بخش‌های کشاورزی و ساختمان هر کدام 6 درصد تسهیلات را به خود اختصاص داده‌اند.بانک‌های دولتی از ابتدای سال 11 هزار میلیارد تومان سهام و اموال مازاد خود را فروختند که 3 هزار و 100 میلیارد تومان واگذاری سهام و 7900 میلیارد تومان فروش املاک بوده است.اگر شرایط با ثبات در بازار سرمایه داشته باشیم می‌توانیم شرکت‌های بزرگ زیرمجموعه بانک‌ها را عرض کنیم. وی درباره عملکرد صندوق خسارت‌های بدنی گفت: هم‌اکنون هیچ زندانی به خاطر ناتوانی در پرداخت خسارت مربوط به تصادف نداریم و از ابتدای سال تاکنون، از طریق این صندوق 1100 میلیارد تومان خسارت پرداخت شده که نسبت به سال گذشته 14 درصد رشد داشته است.از طریق منابع صندوق خسارت‌های بدنی، هفت هزار و 600 نفر مقصر در تصادفات رانندگی از زندان آزاد شدند یا از زندانی شدن آنها جلوگیری شده است.  معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانکی به فروش رفته است، گفت: ارزش اموال مازاد بانک‌های زیرمجموعه دولت به ۹۰ هزار میلیارد تومان اموال می‌رسد. هر ۶ ماه ارزش‌گذاری اموال مازاد بانک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و آخرین آمار ۹۰ هزار میلیارد تومان است. اگر بانکی بعد از اتتشار آگهی، مشتری نداشته باشد، مشکلی در زمینه دارایی‌های مازاد نخواهد داشت.

 نیویورک، مرکز ارز  رمزنگاری شده 

اندرو یانگ می‌گوید در صورت برد انتخابات شهرداری، نیویورک را به مرکز ارز رمزنگاری شده تبدیل خواهد کرد.به گزارش راشاتودی، اندرو یانگ می‌گوید در صورت برد انتخابات شهرداری، نیویورک را به مرکز ارز رمزنگاری شده تبدیل خواهد کرد، درست زمانی که بیت کوین رکورد بیش از ۴۸۰۰۰ دلار را ثبت کرد. اندرو یانگ کاندیدای شهرداری شهر نیویورک قول داده که در صورت انتخاب شدن، نیویورک را به قطب ارزهای رمزپایه تبدیل کند، این وعده زمانی داده شد که بیت کوین به بالاترین قیمت خود رسید.

روز پنجشنبه در حالی که ارزش این ارز رمزنگاری شده محبوب پس از اعلامیه بانک نیویورک ملون، قدیمی‌ترین بانک امریکا، مبنی بر انجام انتقال و انتشار بیت کوین برای مشتریان خود، بالا رفت، یانگ متعهد شد در صورت پیروزی، نیویورک را به مرکز جهانی ارزهای دیجیتال تبدیل کند.

حذف صفر  مانع توهم پولی می‌شود

مصباحی‌مقدم عضو سابق شورای پول و اعتبار گفت: روش بانک مرکزی درکمرنگ کردن صفرها سبب می‌شود تا در ابتدا مردم در عمل به صورت تدریجی با پول جدید مأنوس شوند و در مراحل بعدی مانع توهم پولی خواهد شد.اصلاح پولی که درحال روی دادن است، نقشی در کاهش تورم یا در افزایش آن ندارد، تنها یک اصلاح پولی به حساب می‌آید و اقدامی برای حذف صفرهای بی‌مصرف و زائد محسوب می‌شود که وقتی با پول‌های دیگر کشورها مورد مقایسه قرار می‌گیرد، حس بد کاهش ارزش پول ملی را از بین می‌برد.

اصلاح بانک‌ها با نگهداری 3 درصد سپرده‌ها به صورت اوراق بدهی

پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی در گفت‌وگو با ایبِنا با اشاره به برخی اقدامات بانک مرکزی در سال جاری اظهار داشت: الزام بانک‌ها طبق مصوبه شورای پول و اعتبار به نگهداری ۳ درصد از سپرده‌های بخش غیر دولتی به صورت اوراق بدهی یکی از اقدامات بوده که سعی شده تا ترکیب دارایی‌های بانک‌ها اصلاح شود.اقدام مهم دیگر، سیاست کنترل ترازنامه و اعمال محدودیت رشد ترازنامه توسط حوزه نظارت بانک مرکزی، است که بر مدیریت رشد نقدینگی در تکمیل سایر قسمت‌ها و سیاست‌هایی که به اجرا در می‌آید، مهم است و همه اینها در راستای این بوده است که ترکیب و میزان رشد نقدینگی را به سمت مطلوبی ببریم تا بتوانیم ان‌شاءالله در خدمت اقتصاد قرار دهیم و زمینه‌ای فراهم شود که کنترل تورم و کمک به رشد اقتصادی را داشته باشیم.

 

ارسال نظر